کد خبر: ۲۵۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۸

موج هم‌دردی هنرمندان با سیل‌زدگان

تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی کشور با انتشار دلنوشته‌هایی در صفحات شخصی خود در فضای مجازی نسبت به وقوع سیل در برخی مناطق کشور ابراز همدردی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ تعدادی از هنرمندان مطرح و پرطرفدار موسیقی همزمان با وقوع سیل در روزهای آغاز سال نو و سفرهای نوروزی در نقاط مختلف کشور، ضمن انتشار دلنوشته‌هایی با مصیب زدگان و آسیب‌دیدگان این بحران ابراز همدردی کردند.

حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی با ابراز همدردی حادثه سیل برخی استان‌های کشور نوشته است: «امسال سال رحمت است اما خدا کند نقطه بر «ر…» رحمت سوار نشود. پس از مردم عزیز گلستان حالا مردم نازنین شیراز. امیدواریم مسئولین بتوانند شرایط بحران را جمع کنند و به سامان برسانند.»

حجت اشرف‌زاده خواننده موسیقی ایرانی نیز در پستی گفته است: «سیل جان تعدادی از هم وطنان رو گرفته و به جان و مال و عده‌ای از هم وطنان آسیب زده، از شمال تا جنوب، لرستان، مازندران، خراسانی‌ها … همه و همه گرفتار شدن، تسلیت می گم… کنار همیم و هم وطنان را تنها نمی‌گذاریم. خدایا صبر برای اون‌هایی که جان و مال‌شون صدمه دیده»

احسان خواجه‌امیری هم با انتشار فیلمی از گزارش میدانی پوریا کرمی مجری تلویزیون در پی حادثه سیل آق قلا نوشته است: «دیدن این صحنه‌ها قلب آدم و به درد میاره. امیدوارم به یاری خدا و تلاش مسئولین ستاد بحران در سریع‌ترین زمان زندگی هموطنانم به حالت عادی برگرده.»

رضا صادقی نیز با انتشار عکسی از سردار شهید باکری در دوران دفاع مقدس با کنایه‌ای نسبت به فقدان حضور استاندار گلستان در زمان وقع سیل نوشته است: «کاش یه جو غیرت این عمو غیرتا رو داشتین، این مردم دیگه جوونی براشون نمونده واسه تحمل بلا، حق داری آقای استاندار، ارز دولتی می گیری، امکانات دولتی میگیری، نمی‌رفتی سفر باید بهت شک می‌کردیم … تا کی به این مردم بگیم کسی نیست خودتون یه کاری کنید!؟ به خدا بسه این همه بی لیاقتی و بی مسئولیتی… چرا یکی تو این مملکت بابت خطاهاش توبیخ نمیشه؟ چرا یکی استعفا، اخراج یا تنبیه نمیشه؟ کاش شرمنده همین شهدا نباشید… کاش»

خشایار اعتمادی خواننده موسیقی پاپ در واکنش به حوادث ناشی از سیل روزهای آغازین سال ۹۸ گفت: «چرا؟ چی شد؟ چه پیش آمد؟ خدایا با ما قهر کردی!؟ خدایا به هم میهنانم رحم کن. این عید به مذاقمان تلخ شد. خدایا دستی در کار است؟ عذاب است یا امتحان؟ مگر ندیدی که ما در تمام امتحانات رفوزه شدیم؟ ما را ببخش و به ما رحم کن.»

پرواز همای خواننده موسیقی ایرانی نیز نوشته است: «نخست کمک‌های مردمانی از جنس مهر و عشق و یکرنگی و همدلی و سپس نیروهای هلال احمر با نهایت مهربانی مردم رو یاری میدن و به خونه های هم کمک رسانی می کنن. در بخش‌های زیادی آب هنوز جاری است اما گویا قراره سامانه تازه ای از بارش دوباره آغاز بشه و آرزو کنید بیشتر از این مردمان اینجا مورد رحمت الهی قرار نگیرند.»

فرزاد فرزین نیز با قدردانی از احسان علیخانی به جهت دعوت برای حضور در کمپین حمایت هنرمندان از حادثه دیدگان سیل توضیح داد: «در حالی که خیلی از ما در تعطیلات نوروزی هستیم هموطنان عزیز در استان گلستان و مازندران و امروز متأسفانه در شیراز و لرستان دچار سیل زدگی شدند و عید ندارند. ممنون از احسان علیخانی عزیز بابت دعوت به این کمپین من هم به نوبه خودم بخشی از عوائد کنسرت‌هایم در استان مازندران رو به همراه میثم حسنی عزیز از طرف برو بچه‌های برنامه دلصدا مبلغی رو به این کار اختصاص می دم.

و به رسم این کمپین از دوستان و همکاران عزیزم رضا صادقی، علی زند وکیلی، سیاوش خیرابی، منوچهر هادی حسام نواب صفوی و رامین رضائیان دعوت می‌کنم در این کمپین حضور پیدا کنن. شاید مسئولین مربوطه با دیدن همت ما و شما مردم عزیز و با محبت تلاش بیشتری برای انجام وظیفه و بهبودی اوضاع داشته باشن»

گروه «چارتار» هم ضمن همدری با حادثه دیدگاه سیل استان گلستان تاکید کرده است: «با توجه به اتفاقات تلخ گلستان که باعث نگرانی همه ما شده و همچنین برنامه ریزی ما و فروش بلیت قبل از این اتفاقات ناگوار، در صورت لغو نکردن کنسرت توسط مسئولین استان، چارتار تصمیم گرفته که با افتخار عوائد کنسرت ششم فروردین گرگان رو به مناطق سیل زده تقدیم کنه و این تنها دلیل اصرار ما برای اجرای برنامه علیرغم مشکلات فراوان در استان و حال ناشاد اهالی عزیز این استان است. با آرزوی سلامتی و رفع مشکل برای مردم نازنین.»

علی زند وکیلی هنرمند شیرازی هم در پستی با ابراز نگرانی از وقوع سیل در شیراز یادآور شده: «دروازه قرآن شهرم شیراز، هم درد با مردم گلستان، مسئولین محترم خواهش می‌کنم رسیدگی بفرمائید، خدا خودت رحم کن»

حامد همایون خواننده موسیقی پاپ نیز با ارسال نوشته‌ای توضیح داده است: «دوستان عزیزم سلام. فکرکنم این پست مهم‌ترین پست چندماه گذشته باشه. لطفاً لطفاً و لطفاً عزیزانی که در توانشون هست حتماً همراهی کنند. حتی اگر کمک در حد ۱۰۰۰ تومن هم باشه میتونه تأثیرگذار باشه. دست به دست هم بدهم و امسال رو برای هم بسازیم. یا علی. از خودمون شروع کنیم. هم وطن ما تنها نیست»

بهنام بانی خواننده موسیقی پاپ هم با ابراز تأسف از وقوع سیل در برخی مناطق کشور گفته است: «گلستان تنها نیست، خدایا اول سالی به داد هموطنان عزیزمون برس. انشاالله خدا به هممون رحم کنه»

محسن ابراهیم زاده دیگر خواننده پرطرفدار موسیقی کشورمان طی نوشته‌ای با مضمون «حال مردم گلستان و مازندران خوب است اما تو باور نکن. اونا عید ندارن، این و باورکن» با حادثه دیدگان ابراز همدردی کرده است.

روزبه بمانی شاعر و ترانه سرا نیز با دلنوشته ای کوتاه به این مضمون که «هر سال تو بهار، یه جشنُ و یه ختم، جدا می‌گیریم / عبد تو گلستان، بارون که میاد، عزا می گیریم» با سیل زدگان مناطق مختلف کشور ابراز همدری کرده است.

مجموعه «ماکان بند» از گروه‌های فعال موسیقی پاپ کشورمان نیز با انتشار نوشته‌ای ضمن قدردانی از طرفدارانشان توضیح داده‌اند: «دم همه هم وطنانمون گرم بابت حمایت بی نظیرشون از کنسرت‌ها. هر روز روی ماه شما را می‌بینیم و انرژی می‌گیریم برای ادامه فعالیتمون. قطعاً قدر شما رو خیلی خوب می دونیم و خدا رو شکر می‌کنیم که همه جا سربلندمون می‌کنید. تمام رکوردها رو جابه جا می‌کنید با اختلاف بسیار زیاد. استقبال از کار جدید و تور نوروزی قابل وصف نیست واقعاً. امیدواریم لایق این همه محبت باشیم. قطعاً بخشی از درآمد حاصل از برنامه‌ها برای کمک به هم وطنانمون خواهد بود. چون وظیفه اس»/مهر