کد خبر: ۲۵۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۴

کتاب‌های جوردن پترسون ممنوع شد

یک فروشگاه زنجیره‌ای کتاب در نیوزیلند بعد از حملات تروریستی مساجد این کشور اعلام کرده دیگر حاضر نیست کتاب‌های استاد دانشگاه کانادایی را عرضه کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ یکی از بزرگترین مراکز کتاب‌فروشی در نیوزیلند گفته است از این پس دیگر کتاب‌های جوردن پترسون را عرضه نخواهد کرد. فروشگاه زنجیره‌ای کتاب وایتکالس یکی از بزرگترین مراکز تهیه کتاب و جزوات علمی در کشور نیوزیلند محسوب می‌شود.

مدیریت فروشگاه در بیانیه‌ای آنلاین اعلام کرده است که همچنان به فروش کتاب نبرد من نوشته آدولف هیتلر ادامه خواهد داد ولی حاضر نیست کتاب‌های پترسون به خصوص کتاب 12 قانون زندگی‌اش را بفروشد. این فروشگاه پیش از این کتاب «12 قانون زندگی: پادزهری برای هرج و مرج» را به طور عمده عرضه می‌کرد.

جردن پیترسن روان‌شناس بالینی، منتقد فرهنگی، و استاد روان‌شناسی در دانشگاه تورنتو است. موضوعات اصلی مطالعات او روان‌شناسی مرضی، روان‌شناسی اجتماعی، و روان‌شناسی شخصیت، با علاقه خاص به روان‌شناسی دین و باور ایدئولوژیک است.

فروشگاه در بیانیه خود گفته است بعد از حملات تروریستی علیه مسلمانان این کشور در مساجد منطقه کریس چارچ دیگر حاضر نیست کتاب‌های این استاد کانادایی را بفروشد.

پترسون عکسی از خود منتشر کرده است که روی تیشرتش این جمله نوشته شده بود: من به اسلام هراس بودن خود افتخار می‌کنم.

فروشگاه کتاب نیوزیلند علاوه بر این گفته است کتاب‌های دیگر مطالعات اسلامی خود را طبق گذشته عرضه خواهد کرد. از جمله این کتاب‌ها می‌‌توان به کتابی با عنوان چرا جامعه اسلام با جامعه آمریکایی سازگار نیست نوشته آلبرت کوپر اشاره کرد./ایبنا