کد خبر: ۲۵۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۳۴۷
آخرین اخبار از وقوع سیل در کشور؛

۲۳ نفر، آخرین تعداد کشته‌شدگان سیل در کشور +جزئیات کامل

مدیریت بحران استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای در مورد طغیان رودخانه الوند در سرپل‌ذهاب هشدار داد. بخشدار معمولان نیز گفت: تمام راه‌های ارتباطی با شهر معمولان به دلیل شدت بارندگی و طغیان رودخانه کشکان قطع شده است.به دلیل قطعی راه‌های ارتباطی برای انتقال سه مریض اورژانسی در شهر معمولان با مشکل مواجه هستیم.

مدیریت بحران استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای در مورد طغیان رودخانه الوند در سرپل‌ذهاب هشدار داد. بخشدار معمولان نیز گفت: تمام راه‌های ارتباطی با شهر معمولان به دلیل شدت بارندگی و طغیان رودخانه کشکان قطع شده است.به دلیل قطعی راه‌های ارتباطی برای انتقال سه مریض اورژانسی در شهر معمولان با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بخشدار معمولان گفت: تمام راه‌های ارتباطی با شهر معمولان به دلیل شدت بارندگی و طغیان رودخانه کشکان قطع شده است.

سید حبیب‌الله موسوی در پل‌دختر اظهار داشت: به دلیل قطعی راه‌های ارتباطی برای انتقال سه مریض اورژانسی در شهر معمولان با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه کشکان خسارات زیادی به زیرساخت‌ها، اراضی کشاورزی، باغات، واحدهای مسکونی، پل‌ها، ابنیه و جاده‌های مواصلاتی شهر معمولان وارد کرده است.

بخشدار معمولان گفت: آب آشامیدنی شهر معمولان بر اثر سیلاب از صبح روز دوشنبه تاکنون قطع است.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان ۵۰ روستای بخش معمولان که راه‌ها و پل‌های ارتباطی آن‌ها قطع شده و ساکنان منازلی در شهر و روستاهای این بخش زیر آب رفته نیاز مبرم به آرد، سبد غذایی، چادر و پتو دارند.

موسوی اولویت اول امدادرسانی به مردم سیل‌زده شهر معمولان را راه ارتباطی آنان دانست و خاطرنشان کرد: تأمین آب آشامیدنی و مایحتاج عمومی و سبد غذایی از جمله نیازمندی‌های مردم سیل‌زده است.

زمین گیر شدن خودروها در گردنه تهم_چورزق زنجان

طغیان رودخانه کشکان در شهرستان پلدختر استان لرستان

تخریب یکی از پایه های پل تاریخی کشکان بر اثر سیل

فرماندار شهرستان دوره چگنی گفت: یکی از پایه های پل تاریخی کشکان بر اثربارش شدید باران و سیلاب تخریب شد.

قدرت الله ترابی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بخش زیادی از یکی از پایه های پل تاریخی کشکان روز گذشته بر اثر بارش شدید باران تخریب شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: میزان دقیق تخریب و خسارت واده به این پل تاریخی پس از بازید مسئولان و کارشناسان مربوطه اعلام می شود.

پل کشکان در شهرستان دوره چگنی و بر روی رودخانه‌ای با همین نام یعنی رود کشکان ساخته شده‌ است.

پل تاریخی کشکان پلی است باستانی که با معماری دوره ساسانی مطابقت کامل دارد، این گواه آن است که قدمت ساخت این پل به دوره‌ی قبل از اسلام می‌رسد.

زمان ساخت این پل به قرن چهارم هجری قمری بر می‌گردد و کاربرد این پل اتصال راه باستانی شهر شاپورخواست به مناطق غرب استان لرستان و سپس کرمانشاه بوده‌است.

لحظات حزن انگیز تخریب یکی از ستوی های پل هزار ساله کشکان در چگنی لرستان بر اثر سیل

هشدار درباره طغیان رودخانه الوند در سرپل‌ذهاب

مدیریت بحران استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای در مورد طغیان رودخانه الوند در سرپل‌ذهاب هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: ساکنان، مجاوران حریم و بستر رودخانه الوند در تمام مسیر (به ویژه در حوزه شهر سرپل ذهاب و قصرشیرین) با توجه به بالا آمدن سطح آب ناشی از بارش و طغیان چشمه‌ها و رودخانه ضرورت دارد از هر گونه تردد، سکونت موقت در حریم و نزدیکی رودخانه، به دلیل احتمال جاری شدن سیل و خطر غرق شدگی جدا خودداری کنند.

تلاش مردم گمیشان و چارقلی گلستان برای جلوگیری از وارد شدن آب به داخل شهر و روستا

نگرانی در خصوص سرریز شدن سد کرج وجود ندارد

معاون استاندار البرز اضافه کرد: میانگین تردد در ساعت هزار و ۷۷۴ خودرو در البرز ثبت شده و این امر ۴ برابر سایر استان‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: نگرانی در خصوص سرریز شدن سدهای استان وجود ندارد چراکه از پیش تمهیدات لازم برای این منظور اندیشیده شده ولی از مردم عزیز البرز و مسافران گرامی انتظار می‌رود هشدارها و اخطارها را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا، علی درویش پور با اشاره به تأکیدات وزیر محترم کشور مبنی بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم ویژه تعطیلات نوروز و استقبال از مسافران، افزود: بر این اساس جلسه هماهنگی مدیریت بحران پیش از تعطیلات به دستور استاندار البرز در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان ویژه تعطیلات نوروز در خصوص احتمال وقوع بحران‌های طبیعی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شد.

درویش پور گفت: مدیران دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، شهرداران و فرمانداران در تمام ایام نوروز در آماده باش کامل بوده‌اند.

وی افزود: از آغاز تعطیلات نوروز حدود ۱۴ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۹۸۸ تردد خودرو در محورهای مواصلاتی البرز ثبت شده است.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: میانگین تردد در ساعت هزار و ۷۷۴ خودرو در البرز ثبت شده و این امر ۴ برابر سایر استان‌ها است.

وی گفت: در تعطیلات امسال تاکنون ۹۲ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ راهداری استان گرفته شده و کارشناسان مربوطه پاسخگو بودند.

درویش‌پور با اشاره به اینکه استاندار محترم، معاونان و سایر مسئولان از جای جای استان بازدید میدانی داشته‌اند، افزود: چندین مورد ریزش سنگ و بهمن در محور کرج_چالوس رخ داده که با تلاش راهداران، محور در اسرع وقت پاکسازی شده است.

وی عنوان کرد: طی ۲ روز اخیر ۲ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در البرز برگزار شده و میزان آمادگی دستگاه‌ها، امکانات لازم و تدابیر ویژه برای مقابله با بحران‌های احتمالی پیش بینی شده است.

معاون استاندار البرز گفت: چند مورد آبگرفتگی معابر به علت شدت بارش‌ها در نقاط مختلف استان گزارش شده که با حضور شهرداری‌ها ساماندهی شده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و بررسی‌های صورت گرفته از ابتدای اسفند ماه ۹۷ تاکنون حدود ۵۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب از سد کرج صورت گرفت.

درویش پور خاطرنشان کرد: اکنون در سد کرج حدود ۹۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی برای سیلاب‌های احتمالی وجود دارد.

وی گفت: طی چند ماه اخیر نیز گروه‌های مختلف از آب منطقه‌ای استان از محور رودخانه‌های استان بازدید کرده و بر این اساس در این مدت حدود ۵۰ ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شده است.

معاون استاندار البرز افزود: ۵۰۰ حلقه چاه جذبی نیز برای جذب آب‌های سطحی و سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: نگرانی در خصوص سرریز شدن سدهای استان وجود ندارد چراکه از پیش تمهیدات لازم برای این منظور اندیشیده شده است.

درویش پور گفت: تمامی مدیران ستادهای بحران استان و شهرستان‌های البرز در آماده باش کامل قرار دارند.

وی افزود: از تمامی مردم شریف البرز انتظار می‌رود که هشدارها و اخطارهای هواشناسی و مدیریت بحران را جدی بگیرند و از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: مردم عزیز تا جای ممکن ظرف ۲ روز آینده از ترددهای غیرضرور خودداری کنند.

تعطیلی ۴۸ ساعته واحد‌های صنفی شمال تهران به دلیل احتمال وقوع سیل

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: به واحدهای صنفی شمال تهران ابلاغ کردیم به مدت ۴۸ ساعت تعطیل شوند.

به گزارش مهر، سرهنگ تقی افرند معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اعلام کرد: به مدت ۴۸ ساعت به متصدیان واحدهای صنفی واقع در دربند، درکه، فشم، لواسان، فرحزاد، کن و سولقان ابلاغ شد که با توجه به شرایط جوی حاکم بر کشور و احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی در محل‌های یاد شده و به منظور حفظ جان و مال خود و شهروندان محترم، نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام کنند.

وی افزود: همچنین به متصدیان واحدهای صنفی واقع در این مناطق ابلاغ شده است که از هرگونه ارائه خدمات به مشتریان خودداری نمایند.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین از همشهریان محترم نیز تقاضا می‌شود برای حفظ جان خود و خانواده‌های خود از حضور در محل‌های مذکور جدا خودداری و اجتناب نمایند.

خسارت حدود ۳۵۰ واحد مسکونی بر اثر بارش باران در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دلیل بارش شدید باران و آب گرفتگی ناشی از آن، به حدود 350 واحد مسکونی در این استان خسارت وارد شد.

منصور شیشه فروش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی خسارت دیده مربوط به شهرستان های شهرضا، دهاقان، فریدونشهر، سمیرم، چادگان و اطراف اصفهان است.

وی اظهار داشت: همچنین بر اثر بارش شدید باران برخی رودخانه های فصلی در دهاقان شامل 'بودجان' و 'دزج' فعال و پرآب شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: در این مسیرها خسارت هایی نیز به زمین های کشاوری و جاده های ارتباطی وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: به همین علت در سمیرم جاده 'تنگ جلو' دناکوه و جاده خفر دشت بالای سمیرم کوه ریزش کرد و سنگ ها وارد جاده شد که اکنون عوامل راهداری و امدادی مشغول بازگشایی جاده هستند.

وی به امدادرسانی به 400 خودرو و 15 نفر گرفتار در آب ناشی از بارش شدید باران خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته 300 اسکان اضطراری در مسیرهای دچار سیلاب صورت گرفت.

شیشه فروش تصریح کرد: خوشبختانه سیلاب و بارش های شدید باران در استان هیچ گونه خسارت جانی ایجاد نکرده است.

وی با اشاره به این که حجم بارش ها در استان بسیار خوب برآورد شد،گفت: میزان بارش ها از 40 تا 80 میلی متر بوده است که بیشترین میزان بارش ها در شهرستان فریدن، فریدونشهر و سمیرم ثبت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون در غرب استان بارش ها به شکل برف است و این شرایط تا عصر امروز ادامه دارد، افزود: با توجه به احتمال فعال شدن بارش ها از عصر امروز در شرق اصفهان، به منطقه خور و بیابانک اعلام آماده باش شده است.

وی به شهروندان استان و مسافران نوروزی توصیه کرد که از قرار گرفتن و استقرار و اسکان در چادر در مسیر رودخانه های فصلی و بندهای آبخیزداری خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از روز یکشنبه از جنوب و غرب وارد ایران شده است و انتظار می رود اغلب نقاط کشور را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرابگیرد.

با توجه به شدت و مدت بارش ها، احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.

هوای استان اصفهان از روز گذشته تا لحظه مخابره این خبر، همچنان بارانی است.

ریزش کوه در جاده پل زال -اندیمشک

توصیه‌های امدادگر هلال احمر در پی بی‌توجهی مردم به هشدارها درباره تردد در مسیرهای کوهستانی در زمان ناپایداری‌های جوی و بارندگی‌های شدید

سیلاب دو جاده را در خراسان رضوی بست

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: به دلیل جاری شدن سیلاب دو مسیر جاده ای این استان از صبح امروز ششم فروردین ماه بسته شده است.

سرهنگ هادی امیدوار صبح سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس هم اینک مسیر جاده تربت حیدریه به نیشابور در جنوب غرب و تقاطع انداده به جغتای در غرب خراسان رضوی به دلیل سیلاب مسدود شده اند.

وی گفت: هم اینک در تمام جاده های خراسان رضوی بارش شدید باران در جریان است و به همنی خاطر سطح جاده ها لغزنده است .

رئیس پلیس راه خراسان رضوی تاکید کرد در این شرایط رانندگان باید بیش از پیش قوانین رانندگی را رعایت کرده و با رعایت سرعت مطمئنه برانند.

خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 423 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران طی روزهای ششم و هفتم فروردین ماه جاری این استان را فرا می گیرد. با توجه به رگباری بودن بارشها وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها و همچنین احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل وجود دارد. بیشترین بارش برای شهرستانهای درگز، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب و مشهد پیش بینی شده است.

استاندار قم: دستگاه‌های قم به حالت آماده باش درآمدند/ تشکیل جلسه مدیریت بحران با حضور لاریجانی

استاندار قم با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان به حالت آماده باش بوده و به مدیران ابلاغ شده که از استان خارج نشوند گفت: ستاد بحران صبح فردا با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شود تا اقدامات صورت گرفته مرور شود.

به گزارش فارس، بهرام سرمست دوشنبه شب در حاشیه بازدید از نقاط مختلف شهر قم به ویژه مناطقی که آب گرفتگی در آن بروز کرده است اظهار کرد: ساعت 8 و 30 دقیقه صبح دوشنبه جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور دستگاه های اجرایی برگزار شد و مصوبات به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات تخلیه مسیر قمرود بود و رودخانه به صورت کامل تخلیه شده است، بیان کرد: با اطلاع رسانی که انجام شد تعداد زیادی از کامیون های پارک شده در پارکسوار به خارج از پارکسوار منتقل شده اند ولی هنوز تعدادی کامیون در پارکسوار وجود دارد که در تلاش برای انتقال آنها هستیم تا در صورت جاری شدن سیلاب مشکلی بروز نکند.

استاندار قم با اشاره به بازدید صورت گرفته از مناطق بالادست که محل ورود سیلاب به شهر هستند تصریح کرد: در این راستا بازدیدی از مناطق پردیسان، خورآباد، طایقان، کهک و ورجان انجام شده و هماهنگی‌هایی برای کنترل سیلاب صورت گرفت.

وی با اشاره به بازدید از وضعیت اسکان زائران در ورزشگاه های شهید حیدریان و شهید رضایی و نمایشگاه دائمی که مسافران و زائران در آن اسکان داده شدند گفت: مردم از امکانات اظهار رضایت کردند و در خصوص رفع نواقص توصیه‌های لازم صورت گرفت.

سرمست با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان به حالت آماده باش بوده و به مدیران ابلاغ شده که از استان خارج نشوند خاطرنشان کرد: ستاد بحران صبح فردا با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شود تا اقدامات صورت گرفته مرور شود و در حال حاضر وضعیت عادی است ولی نیروها به حالت آماده باش هستند.

وی در خصوص سرریز شدن سدکبار خاطرنشان کرد: وضعیت بررسی شده و مسیرهای جایگزین در نظر گرفته شده است تا مشکلی بروز نکند.

تکذیب احتمال وقوع سونامی در بوشهر

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: شایعه وقوع سونامی در ساحل بوشهر صحت ندارد و با شایعه سازان برخورد قانونی می شود.

به گزارش ایرنا، مهرداد ستوده دوشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: مردم به شایعه ها درباره بروز پدیده سونامی در ساحل بوشهر توجه نکنند.

وی بیان کرد: افرادی که از شرایط موجود سوء استفاده و باعث نگرانی و وحشت مردم شوند از سوی دستگاه های ذیربط شناسایی و با آنان برخورد قانونی می شود.

ستوده اضافه کرد: از مردم و مسافران تقاضا می شود هرگونه اطلاعیه رسمی را از ستاد مدیریت بحران استان دریافت و به شایعه ها توجه نکنند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی و احتمال وقوع سیلاب از روز یکشنبه تا سه شنبه تدابیر لازم در ستاد مدیریت بحران استان برای پیشگیری از هرگونه حادثه ای اندیشیده و مسافران نوروزی در نقاط امن اسکان یافتند.

ستوده گفت: دستگاه های مسئول در مدیریت بحران، شهرداران، واحدهای امدادی، درمانی، فرمانداران و دهیاران استان بوشهر در آماده باش کامل قرار دارند.

وی اضافه کرد: تمام محورهای ارتباطی استان بوشهر باز است و اکیپ های راهداری در محورهای ارتباطی آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.

ساعتی پیش فیلمی در فضای مجازی مبنی بر احتمال وقوع پدیده سونامی و درخواست از مسافران برای تخلیله مناطق ساحلی از سوی برخی افراد منتشر و باعث ایجاد رعب و وحشت مردم شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: شایعه تخلیه شهر جدید عالیشهر و روستاهای اطراف منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

قاسم قائدی افزود: تنها درخواست ستاد مدیریت بحران از فرمانداران بعنوان روسای شهرستانی ستادهای بحران از اقامت مسافران و مردم در کنار ساحل و مسیر رودخانه و سیلاب جلوگیری شود.

وی بیان کرد: استان بوشهر در پائین دست قرار دارد و احتمال سرازیر شدن روان آبهای استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد به این استان وجود دارد.

تاکید مجدد پلیس بر لغو سفرهای غیرضروری

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بخاطر شرایط جوی طی دو روز آینده شرایط سفر مهیا نیست، به شهروندان توصیه اکید کرد که طی دو روز آینده از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، سردار هادیانفر با اشاره به اینکه در بیشتر استان‌ها به ویژه در استان‌های غربی کشور شاهد بارش برف هستیم، گفت: بارش برف و مه‌گرفتگی باعث کاهش میدان دید رانندگان می‌شود. اطلاع‌رسانی های مستمر از طریق پلیس راهور در حال انجام است و تاکید بر این است که سفر صورت نگیرد.

وی ادامه داد: تاکید ما بر این است که طی دو روز آینده شرایط سفر مهیا نیست و اگر شهروندان به قصد تفریح قصد سفر دارند، دست نگه دارند تا وضعیت جوی تا حدی به پایداری برسد. اگر اضطراری وجود ندارد هموطنان تحمل کنند تا در روزهای آینده لغزندگی جاده‌ها به حداقل ممکن برسد تا آسیبی متوجه آنها نباشد.

رئیس پلیس ناجا گفت: بیشترین حوادث جاده‌ای طی ۴۸ ساعت گذشته، برای استان‌های آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و قزوین بوده است، تاکید شده که در این استان‌ها برخوردها و مراقبت‌ها تشدید شود.

از سوی دیگر مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از ورود موج جدید بارشی از اواخر وقت فردا (7 فروردین) به کشور خبر داد و اعلام کرد که خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و طوفانی و دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

بارش برف سنگین در ازنا و مسدود شدن راه مسیر ازنا-درود

هشدار در خصوص افزایش دبی کارون در اهواز و آبگرفتگی پارک‌های ساحلی

سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش دبی کارون در مقطع اهواز تا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه و مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های ساحلی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان آمده است: با توجه به پیش‌نگری‌های هواشناسی که ورود سامانه‌های بارشی بسیار شدیدی را نشان می‌هد و هم اکنون نیز حوضه‌های کرخه و دز را متأثر ساخته و در ۲۴ ساعت آینده به حوضه‌های کارون و مارون می‌رسد، احتمال فعال شدن حوضه‌های میانی در مسیر رودخانه‌های کارون، کرخه و دز بیش از سایر مناطق وجود دارد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خروجی سدها به منظور کنترل تراز مخازن سدها و تعدیل سیلاب‌های ورودی افزایش یافته که تداخل این جریانات با رواناب حوضه‌های میانی، موجب افزایش دبی عبوری در مسیر رودخانه و به خصوص در مقطع شهر اهواز به حدود ۲۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه می‌شود.

این مهم موجب مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های حاشیه رودخانه در مقطع شهر اهواز خواهد شد که نیازمند توجه و احتیاط‌های لازم در حاشیه رودخانه است. با توجه به موارد فوق الذکر مورد تاکید است تا ضمن احتیاط شهروندان و دوری از محدوده رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی‌های لازم و اقدامات مورد نیاز از هم اکنون در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گیرد.

آخرین آمار متوفیان سیل در کشور

رئیس پزشکی قانونی کشور آخرین آمار متوفیان سیل طی روزهای اخیر را اعلام کرد.

احمد شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سیل در استان شیراز سبب جانباختن 18 نفر شده است که همه اجساد قابل شناسایی بوده و تعدادی از آنها پس از مراجعه اقوام متوفیان تحویل داده شده است.

وی افزود: سیل همچنین در گلستان سبب فوت 2 نفر و در مازندران مرگ 5 نفر را به همراه داشته است.

سیلاب راه ارتباطی ۵۳ روستای شهرستان کوهرنگ را قطع کرد

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: سیل خسارت بسیاری در بخش بازفت برجای گذاشته و هم اینک راه ارتباطی 53 روستای این منطقه با مرکز این شهرستان قطع است.

مرتضی زمانپور روز سه شنبه با اشاره به آخرین وضعیت سیل در این شهرستان به ایرنا افزود: خوشبختانه سیلاب تلفات جانی نداشته اما خسارت بسیاری بر زیرساخت ها، خانه های روستایی، شیلات و مزارع کشاورزی وارد کرده است.

وی ادامه داد: همچنین آب شرب 10 روستای این منطقه قطع است و 50 منزل مسکونی و طویله گوسفندان نیز تخریب شده و به 150 منزل مسکونی دیگر آسیب وارد شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: همچنین سربند بیش از 60 کانال کشاورزی تخریب شده و به 10 مزرعه شیلات خسارت بسیاری وارد شده است.

به گفته زمانپور، سیلاب منجر به تخریب تمامی زیرسازی های انجام شده معابر روستایی در سطح بخش بازفت شده است.

وی با بیان اینکه آب شرب در دیگر مناطق شهرستان کوهرنگ قطع نیست، اظهار داشت: این در حالی است که زیرساخت های انتقال آب در شهرستان خسارت های جدی دیده است.

زمانپور افزود: تخریب خط انتقال روستای باغ چندار به طول یک کیلومتر، تخریب بهسازی چشمه های دروک و مازه رشته دو دهنه، تخریب بهسازی چشمه روستای لبد، تخریب و خسارت به خطوط انتقال چشمه تبرک (تنگ کوه سفید) بر اثر ریزش کوه به طول 100 متر، کدورت شدید آب شرب چشمه های کوهرنگ، دزداران و تبرک، تخریب بهسازی چشمه روستای سوه و صالح کوتاه و همچنین تخریب یکهزار متر از شبکه داخلی این روستاها بخشی از این خسارات است.

وی ادامه داد: خسارت به چاه قلعه تک و ریزش آن و قطع آب روستا، تخریب بهسازی چشمه بزرگ دزداران و تخریب خط انتقال دزک سرچشمه و فخرآباد به طول 600 متر و تخریب ساختمان های ایستگاه های پمپاژ نصیرآباد و احمد آباد از دیگر خسارت های وارده بر زیرساخت های آب شهرستان است.

زمانپور با بیان اینکه گردنه چری و شاه منصوری به علت ریزش بهمن مسدود است، خاطرنشان کرد: راهداران در تلاش برای بازگشایی این محورها هستند.

فرماندار شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه در بحش دوآب صمصامی 4 مزرعه پرورش ماهی تخریب شده است، تصریح کرد: 5 پل بین روستایی، تخریب و یک پل روستایی به طور کامل زیر آب رفته و به 100 واحد مسکونی خسارت وارد شده است.

زمانپور افزود: برق منطقه بیرگان همچنان قطع است و مردم مناطق سیل زده در مکان های امن اسکان داده شده اند.

شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و بخشی از دز است.

پزشکی قانونی: اجساد ۱۶ تن از ۱۸ جانباخته سیل شیراز شناسایی شد

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: تا زمان حاضر پیکر 18جانباخته سیل شیراز به پزشکی قانونی این شهر منتقل شده است که 16تن از آنها شناسایی و تعیین هویت شدند.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: تا کنون پیکر 18 تن از اجساد آغاز و تا کنون 16 تن تعیین هویت شده اند و 3 جسد شناسایی نشده همگی زن هستند.

*اسامی افراد شناسایی شده:
-مهدی برامکی فرزند حمزه (شیراز)
- لیلا رنجبر فرزند مظفر (شیراز)
- رضا (پویا) برامکی فرزند مهدی (شیراز)
- نیلوفر گودرزی فرزند هیببت الله (مرودشت)
- ارسلان اکبرزاده فرزند مجید (مرودشت)
- محمود حقیقت فرزند (کرج)
- یاسین حقیقت فرزند محمود (کرج)
- ساناز کیانی فرزند عطالله (آمل)
- محسن استوار فرزند حبیب الله (شیراز)
- محمودرضا ناصری فرزند (شیراز)
- سپهر زاهدی فرزند آرش (شیراز)
- پاسدار کیامرث قاسمی فرزند اله مراد (شیراز)
- راحله تیموری فرزند عبدالستار (اصفهان)
- محمدامین بردبار فرزند میزاعلی اکبر (شیراز)
- لعیا نریمانی فرزند محمد
- خدیجه ابراهیمی فرزند قربانعلی (آمل)

حرکت مجدد سیل به سمت شیراز

شهردار شیراز گفت: از بالا دست رودخانه خشک، سیل به سمت شیراز حرکت کرده و تا نیم ساعت دیگر سیل به شهر می‌رسد.

وی گفت: روستاهایی که در پایین دست رودخانه خشک هستند باید هرچه سریع تر خانه‌های خود را تخلیه کنند. از شهروندان تقاضا می‌شود در محل تجمع نکنند.

پاکسازی مستمر مسیل‌های شمال تهران

13 مسیل غربی، شرقی و مرکزی شمال تهران با انجام مستمر عملیات لایروبی ، پاکسازی و آماده پذیرش بارش هاست.

به گزارش ایسنا، عبداله پرویزی مسئول اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه یک تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: منطقه یک با ۱۳ رودخانه، مسیل و ۱۵ حوضچه رسوبگیر و آرامش با گنجایش بیش از ۵۰۰ هزار متر مکعب یکی از مناطق شریانی تهران بوده که لایروبی و پاکسازی این رودخانه ها و حوضچه ها از اهمیت خاصی برخوردارند و به طور مستمر هفته‌ای سه بار در طول سال لایروبی شده اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، پرویزی افزود: در حال حاضر نیز مسیر هر یک از مسیل ها باز و آب در مسیر جریان داشته باشد.

راه ارتباطی پل‌دختر-کوهدشت باز شد/ محور خرم‌آباد-پل‌دختر همچنان مسدود است

بنا بر اعلام اداره راهداری راه ارتباطی پل‌دختر_کوهدشت با تلاش راهداران باز و تردد در آن برقرار شده است.

به گزارش فارس، عارف امرایی معاون فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: راه ارتباطی پل‌دختر_کوهدشت که به علت طغیان رودخانه کشکان در کیلومتر ۵ به زیر آب رفته و مسدود شده بود با فروکش کردن آب و تلاش راهداران باز شده است.

وی افزود: محور پل‌دختر- خرم‌آباد همچنان مسدود است و تا اطلاع ثانوی تردد در آن امکانپذیر نیست.

امرایی از مردم خواست اکیدا از سفرهای غیرضروری به ویژه به مناطق جنوبی استان پرهیز کنند.

وضعیت کنونی رود اصلی شهر خرم آباد

سد و نیروگاه «سیمره» در آرامش است

معاون اجرایی سد و نیروگاه سیمره گفت: باتوجه به پیش بینی‌های مجموعه عوامل سد و نیروگاه از دو ماه پیش و رهاسازی آب به اندازه کافی با وجود بارش‌های شدید شهرها و روستاهای اطراف حوزه سد وارد نشده است.

داریوش صادقی معاون اجرایی سد و نیروگاه سیمره در گفت‌وگو با فارس در ایلام-بدره گفت: باتوجه به پیش‌بینی‌های مجموعه عوامل سد و نیروگاه از دو ماه پیش و رهاسازی آب به اندازه کافی با وجود بارش‌های شدید و حجم بالا و بی‌سابقه‌ی آب به مخزن ورودی سد، خوشبختانه به فضل الهی و مدیریت صحیح عملیات ورودی و خروجی و رهاسازی آب، تا این لحظه با مجموع اقدامات کلیه عوامل پرتلاش سد هیچ گونه خسارتی به پایین دست و بالا دست سد سیمره در شهرستان بدره، شهرها و روستاهای اطراف حوزه سد وارد نشده است.

وی در پایان افزود: امیدواریم باتلاش شبانه روزی و مدیریت صحیح در ادامه‌ی بارش‌ها هم شاهد هیچ گونه خسارتی نباشیم.

استاندار تهران: ۱۰ دقیقه باران شدید در تهران، سیل به راه می‌اندازد

استاندار تهران از مردم استان خواست با توجه به احتمال وقوع سیلاب از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

به گزارش تسنیم، محسنی بندپی پس از برگزاری نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان تهران گفت: با توجه به ویژگی های شهر تهران اگر در بالادست این شهر 10 دقیقه رگبار ببارد احتمال وقوع سیل وجود دارد.

وی افزود: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی همه دستگاه های اجرایی استان تهران در آماده باش هستند، نهرهای داخل شهر با همکاری شهرداری لایروبی شده است و 500 نفر در هلال احمر و سه هزار نفر در شهرداری در قالب گروه های امداد و نجات آماده هستند و 20 تیم تخصصی در هلال احمر تشکیل شده است.

محسنی بندپی گفت: مسیر انحرافی نیز برای رودخانه کرج و شادچای و ذخیره گاه هایی برای آب این رودخانه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تا چهارشنبه عصر وضع هشدار در استان تهران باقی است افزود: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مواقع ضرور هشدارهایی به تلفن های همراه مردم ارسال می شود.

ریزش کوه «شاگرد خلیفه» نطنز خسارتی نداشت/ حفر کانال برای جلوگیری از شدت گرفتن سیل

فرماندار نطنز از رانش کوه شاگرد خلیفه در نطنز، بدون خسارت جانی خبر داد.

یوسف حسنی صبح امروز در گفت‌وگو با فارس در نطنز اظهار کرد: در پی بارش شدید باران براثر رانش، کوه شاگرد خلیفه در جاده نطنز به بادرود ریزش کرد.

فرماندار نطنز افزود: این رانش هیچ‌گونه خسارت جانی در پی نداشت و بلافاصله جاده مسدود و مسیر مزرعه خطیر برای تردد جایگزین شد.

وی از حضور پررنگ شهردار و نیروهای خدمات شهری و مدیریت بحران برای رفع مسیر خبر داد.

حسنی گفت: از دیشب تابه‌حال حدود 45 میلی‌متر باران در نطنز باریده که این بارش‌ها در چند سال اخیر بی‌سابقه است.

علی پیراینده نیز صبح امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در پی هشدارهای سازمان هواشناسی کلیه نیروهای شهرداری از ماه‌ها قبل نسبت به پاک‌سازی رودخانه‌های فصلی اقدام و تقریباً کلیه مسیرها پاک‌سازی شد.

شهردار نطنز افزود: از دیروز عصر تابه‌حال 6 منطقه در سطح شهر درگیر آب‌گرفتگی بوده که با تلاش واحدهای مختلف خدمات رسان شهرداری مشکل حل‌شده و کلیه نیروها از دیشب تا به صبح در حال عملیات بوده‌اند.

وی بیان کرد: صبح امروز رانش کوه در کوه شاگرد خلیفه باعث مسدود شدن راه و همچنین کانال دفع آب‌های سطحی شد.

پیراینده اضافه کرد: بلافاصله کانال از چند متر بالاتر را تخریب و آب را به دشت هدایت کردیم و هم‌اکنون مشغول پاک‌سازی کانال ناشی از رانش کوه هستیم.

مردم نگران جاری شدن آبهای بالادستی در عسلویه نباشند

شهردار عسلویه عنوان کرد: نیروهای این شهرداری در حالت آماده باش کامل هستند.

به گزارش ایسنا، اصغر پاکدل با بیان اینکه مردم نگران جاری شدن آبهای بالادستی در عسلویه نباشند، عنوان کرد: تمامی کانال‌های دفع آبهای سطحی شهر، توسط شهرداری لایروبی شده است.

وی افزود: متاسفانه در تنها نقطه‌ای که مشکل اساسی داریم، ورودی کانال آب پالایشگاه ۲۰ و ۲۱ می باشد که مسدود گردیده و شهرداری عسلویه از دی ماه ۹۷ و به جهت رفع این مشکل با مدیران نفتی مکاتبه نموده است.

شهردار عسلویه اذعان داشت: همه ی امکانات شهرداری عسلویه برای حل بحران احتمالی سیلاب پیش رو بسیج شده است.

پاکدل ضمن تسلیت به خانواده های سیل زده کشور، گفت: شهر عسلویه یکی از نقاط پرخطر استان بوشهر در هنگام بارندگی و طوفان است، زیرا در صورت بالا آمدن آب دریا، قسمت زیادی از شهر دچار آب گرفتگی شدید و متحمل خسارات زیادی می گردد و همچنین به علت جاری شدن رودخانه های فصلی منتهی به دریا، خسارات جبران ناپذیری رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری عسلویه از خرداد ۹۷ تا آبان ماه ۹۷ تمام کانال های دفع آبهای سطحی را لایروبی نموده، و جای هیچ نگرانی برای مردم از بابت جاری شدن آبهای بالادستی وجود ندارد.

شهردار پایتخت انرژی ایران با انتقاد از برخی مراکز صنعتی در انجام خدمات شهری، افزود: متاسفانه در خصوص مشکل ورودی کانال آب پالایشگاه ۲۰ و ۲۱ و مسدود بودن آن، علی رغم مکاتبه با مدیران نفتی، تاکنون اقدام مناسبی صورت نپذیرفته، لذا شهرداری در دو مکان حادثه خیز، تمام ادوات خویش را در حال آماده باش قرار داده است.

آخرین وضعیت سیلاب کرمان/ احتمال طغیان یا آبگرفتگی رودخانه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان از احتمال طغیان رودخانه‌های استان به دلیل فصلی بودن اکثر آنها خبر داد و اظهارکرد: با توجه به اینکه باران‌ها در این فصل به صورت رگباری و شدت آنها گاهی زیاد بوده، باعث جاری‌شدن روان آب‌های بالادست رودخانه‌ها می‌شود، لذا طغیان یا آبگرفتگی رودخانه‌های فصلی استان دور از انتظار نیست.

"مجید سعیدی" مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر، با اشاره بارش بارندگی‌های روزهای اخیر در جنوب استان کرمان گفت: برخی راه‌های روستایی که اصولاً خاکی و از مسیر سیلاب عبور می‌کنند، تخریب شده است که راهداری و سایر دستگاه‌های مربوط برای رفع این مشکل اقدام کرده‌اند اما هنوز برآورد خسارات دیگری به مدیریت بحران استانداری اعلام نشده است.

احتمال طغیان روخانه‌های فصلی استان / شدت بارندگی‌ها در استان معمولی است

وی با بیان این مطلب که موج بارش‌های جدید از شب گذشته در استان آغاز شده اما میزان و شدت بارندگی‌ها کاملاً معمولی است، اظهار کرد: بیشتر بارش‌ها در غرب و شمال غرب استان است اما شدت آنها زیاد نیست.

مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان خطاب به مردم توصیه کرد: به هشدارهای هواشناسی و اخبار منتشر شده از رسانه‌های معتبر جدی بگیرید و اگر قصد سفر دارند، پیش از عزیمت حتماً از وضعیت راه‌ها اطلاع پیدا کنند، ضمن آنکه تاکید می‌شود در مسیرهای شیب‌دار به هیچ وجه توقف نکنند.

وی افزود: از مردم خواهش داریم از نزدیک‌شدن در حریم و بستر رودخانه‌ها جدا خودداری کنند و در مسیرهای مستعد سیلاب حضور نیابند، ضمن آنکه روی پل‌ها و آبنماهایی که دچار آبگرفتگی شده اصلاً توقف نکنند.

سعیدی از احتمال طغیان رودخانه‌های استان به دلیل فصلی بودن اکثر آنها خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه باران‌ها در این فصل به صورت رگباری و شدت آنها گاهی زیاد بوده، باعث جاری شدن روان آب‌های بالادست رودخانه‌ها می‌شود، لذا طغیان یا آبگرفتگی رودخانه‌های فصلی استان دور از انتظار نیست.

ادامه ناپایداری‌های جوی در کرمان تا فردا / پیش‌بینی وزش باد در بیشتر نقاط استان

حمیده حبیبی رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان با بیان این مطلب که ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان وجود دارد، به ایسنا گفت: فردا وزش باد در بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و در شرق و جنوب شرق استان مخصوصاً مناطق ریگان و فهرج احتمال وقوع طوفان شن و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته وی امروز همچنان ناپایداری‌های جوی در سطح استان به صورت افزایش ابر، وزش بادهای شدید، رگبار باران و رعد و برق خواهد بود.

وی بیشتر بارش‌های امروز را برای نیمه غربی استان پیش‌بینی کرد، اظهار کرد: وزش بادهای شدید بیشتر در شرق، شمال غرب و شمال استان است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان با بیان این مطلب که ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان وجود دارد، تصریح کرد: فردا وزش باد در بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و در شرق و جنوب شرق استان مخصوصاً مناطق ریگان و فهرج احتمال وقوع طوفان شن و خاک دور از انتظار نیست.

حبیبی با بیان اینکه تغییرات محسوس دمایی در سطح استان نخواهیم داشت، عنوان کرد: حداقل دما برای شهر کرمان ۱۰ در گرم‌ترین ساعات روز ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وضعیت نیمه‌بحرانی جاده‌های کشور/ شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور تاکید کرد: امروز با توجه به شرایط جوی وضعیت جاده‌های کشور نیمه‌بحرانی است و روز مناسبی برای سفر نیست.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت وگو با ایسنا، اعلام کرد: در حال حاضر در اکثر محورهای استان اردبیل شاهد بارش برف هستیم، همچنین در برخی محورهای آذربایجان شرقی، تمرچین آذربایجان غربی، ملایر-اراک، همدان، اسالم-خلخال گیلان، باران-علی‌گودرز و میمه-دلیجان اصفهان برف داریم.

وی تاکید کرد: بارش باران در اکثر محورهای آذربایجان غربی، سمنان، همدان، مرکزی، لرستان، بوشهر، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، فارس، گیلان، اصفهان، مازندران، خراسان شمالی، گلستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و یزد مشاهده می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه امروز مه‌گرفتگی همراه با کاهش دید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، زنجان، کردستان و اصفهان وجود دارد، گفت: امروز روز مناسبی برای سفر نیست. باید شرایط محیطی به حالت عادی‌تر برگردد تا امکان سفر فراهم شود. امروز وضعیت جاده‌ها نیمه بحرانی است.

سرهنگ رحمانی در ادامه با تاکید بر دقت و احتیاط راننده‌ها در جاده‌ها، گفت: روز گذشته در جاده یزد-کرمان به دلیل عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه یک حادثه رانندگی رخ داد که منجر به واژگونی خودرو و مجروح شدن چهار سرنشین آن شد.

وی تاکید کرد: باید دقت داشته باشیم که کنترل وسیله نقلیه آن هم با سرعت بالا، در جاده‌های لغزنده بسیار سخت است. ضمن اینکه تبحر فرد در رانندگی خیلی عامل بازدارنده‌ای در قوع چنین حوادث ناگواری نیست چون ممکن است راننده تبحر داشته باشد ولی راننده کنار دستی از تبحر زیادی برخودار نباشد. اینکه ما ادعا کنیم" رانندگی ما خوب است"، کافی نیست چون معلوم نیست رانندگی کنار دستی‌ها هم خوب باشد.

سرریز شدن دریاچه زریوار مریوان در استان کردستان

آخرین وضعیت سیلاب چهارمحال و بختیاری/ کارون و زاینده‌رود طغیانی

استاندار چهارمحال و بختیاری در تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهوری گزارش کاملی از نحوه امدادرسانی و مدیریت بحران استان در سیلاب اخیر را ارائه کرد و با اشاره به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

به گزارش ایسنا اقبال عباسی روز سه شنبه در تماس اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهوری با ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مستقر در کوهرنگ اعلام کرد: میزان بارش‌ها در این شهرستان به بیش از ۲۵۰ میلیمتر رسیده است.

وی یادآور شد: ۳۰ روستای استان در این سیلاب از سکنه خالی شده و مردم به مناطق امن هدایت شده‌اند.

عباسی اعلام کرد: در پی بارش‌ها یک روستا دچار رانش زمین شد که اهالی بلافاصله به مرکز شهرستان کوهرنگ منتقل و در یک مکان امن اسکان داده شدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های روز دوشنبه در این استان میزان خروجی آب رودخانه‌های سرچشمه کارون به سمت خوزستان را ۴ هزار مترمکعب و میزان ورودی آب به رودخانه زاینده رود را ۲۵۰ مترمکعب در ثانیه عنوان کرد.

وی گفت: در پی این بارش‌ها تاکنون ۷ پل در جاده‌های اصلی این استان و نزدیک به ده‌ها پل در جاده‌های روستایی و فرعی استان زیر آب رفته است.

عباسی خاطرنشان کرد: سیلاب در این استان تاکنون خسارت جانی نداشته و تمام تلاش ستاد مدیریت بحران حفظ جان مردم است.

حرکت مجدد سیل به سمت شیراز

شهردار شیراز گفت: از بالا دست رودخانه خشک، سیل به سمت شیراز حرکت کرده و تا نیم ساعت دیگر سیل به شهر می‌رسد.

وی گفت: روستاهایی که در پایین دست رودخانه خشک هستند باید هرچه سریع تر خانه‌های خود را تخلیه کنند. از شهروندان تقاضا می‌شود در محل تجمع نکنند.

تخت جمشید به لطف مهندسی هزاران سال پیش، امن ماند

سیل دوباره به شیراز رسید

مردم نگران شیراز که به پشت‌بام‌ها پناه برده‌اند

وقوع سیلاب در شهرستان بروجن / میزان خسارت در دست بررسی است

فرماندار بروجن با اشاره به وقوع سیلاب در شش شهر شهرستان بروجن، افزود: هنوز خسارت دقیق مشخص نشده و در حال بررسی است.

مسعود ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ستاد بحران شهرستان از روز گذشته با چهار تیم از سطح شهرستان بازدید کردند و اکنون در آماده‌‎باش کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در شش شهر شهرستان بروجن، افزود: هنوز خسارت دقیق مشخص نشده و در حال بررسی است.

ملکی تصریح کرد: شب گذشته به دلیل وقوع حادثه احتمالی تعدادی از مردم در بخشی از شهر نقنه منازل خود را تخلیه کرده و در دو مدرسه اسکان یافتند.

وی بیان کرد: در برخی از روستاهای بخش بلداجی که در حوزه تالاب چغاخور قرار دارند و تعدادی از روستاهای حوزه بخش گندمان نیز مانند روستای کُنک، سیف‌آباد، حسین‌آباد سیلاب رخ داده اما خسارت دقیق مشخص نشده است.

فرماندار بروجن خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در سطح شهرستان بروجن تا ساعت هشت صبح امروز حدود ۸۰ میلیمتر بوده است.

وی با بیان این که اوضاع تحت کنترل است و خوشبختانه خسارت جانی وجود نداشته است، گفت: خسارت مالی در حوزه باغات و کشاورزی و … به صورت مکتوب اعلام خواهد شد.

طغیان رودخانه در شهرستان لردگان

فرماندار لردگان از طغیان شدید رودخانه خرسان خبر داد و گفت: آب پل طلایه در بخش رودشت نیز به شدت بالا آمده است.

برهان حسین‌پور آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش ۱۵۶ میلی‌متری باران در شهرستان لردگان، اظهار کرد: اولویت اصلی حفظ جان مردم در این حوادث بود که خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی را شاهد نبودیم.

وی افزود: بارش‌های اخیر خسارت‌های فراوانی را به زیرساخت‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، شیلات‌ها و خانه‌ها وارد کرده است.

حسین‌پور ادامه داد: با کمک دهیاران، شهرداران و بخشداران ساختمان‌های در معرض خطر و در مسیر مسیل‌ها تخلیه شده و در مساجد و منازل اقوامشان اسکان داده شدند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه راه ارتباطی تمامی روستاهای شهرستان لردگان باز است.

فرماندار لردگان از طغیان شدید رودخانه خرسان خبر داد و گفت: آب پل طلایه در بخش رودشت نیز به شدت بالا آمده است.

آماده باش ۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و سیلاب هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و سیلاب در استان فراخوان و در آماده باش هستند.

سید امان الله جهانبین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و سیلاب در استان فراخوان و به صورت آماده باش قرار گرفت تا در صورت نیاز برای پاسخگویی به مردم گام بردارند.

مسدود شدن راه ارتباطی ۴۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مسدود بودن راه ارتباطی ۴۰ روستای استان در پی بارش‌های اخیر خبرداد.

"محمدحسین نصیری راد" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: راههای اصلی و فرعی استان مشکلی ندارند و تردد در آنها جریان دارد.

۳۰ سانتیمتر تا سر ریزشدن سد شاه قاسم یاسوج مانده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ سانتیمتر تا سر ریزشدن سد شاه قاسم یاسوج مانده است.

"علی داودی مهر" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای مهار سیلاب اصلی و جلوگیری از خسارات احتمالی تا ساعاتی دیگر رهاسازی آب این سد آغاز می‌شود.

وی اظهارکرد: به مردم روستاهای پایین دست این سد (سرآبتاوه، مازه خریده، چنارستانها و علی آباد) توصیه می‌شود که آمادگی لازم را داشته باشند تا شاهد مشکلی پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حجم مخزن تکمیل و به ظرفیت نهایی ۹میلیون متر مکعب رسیده است و باید ظرفیت مخزن را آزاد کنیم که بتوانیم سیلاب را کنترل نمائیم تا از ایجاد خسارت جلوگیری کنیم.

داودی مهر تصریح کرد: این سد حدود ۱۲ میلیون مترمکعب ظرفیت تنظیم دارد که ۳ میلیون متر مکعب دیگر ظرفیت تنظمی این سد است که همکاران کار تنظیم را شروع کردند و تا ساعاتی دیگر دریچه تحتانی این سد را باز می‌کنند.

وی از مردم خواست که به شایعات توجه نکنند و ادامه داد: هر دو سد استان (کوثر گچساران و شاه قاسم یاسوج هیچ مشکلی ندارند، استحکام لازم را دارند و در صورتی که مشکلی باشد از طریق منابع رسمی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حداکثر بارندگی در بالادست برخی مناطق استان طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۲۷۰ میلی متر رسیده است.

داودی مهر اضافه کرد: مجموعه آب منطقه‌ای استان بصورت ۱۰۰ درصد بخصوص در دو سد کوثر و شاه قاسم در آماده باش هستند و کنترل وضعیت را دارند.

وقوع سيلاب در خاورشهر تهران

سیلاب در خاورشهر تهران

باتوجه به شرایط بارشی در فصل بهار، امکان وقوع سیلاب‌های مخرب در سطح حوضه‌های آبریز، رودخانه‌ها و مسیل‌های استان تهران دور از ذهن نیست .

پایتخت در وضعیت هشدار / بارش‌های سیل آسا در تهران/ تهرانی‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از تردد در شهر خودداری کنند

مراجع مسوول در شهر تهران با اشاره به احتمال وقوع بارش‌های شدید در شهر تهران در عصر و شب روز سه‌شنبه، ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با سیل احتمالی ، از مردم خواستند نکات ایمنی را رعایت کنند.

در همین زمینه رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به احتمال بارش‌های سیل آسا از عصر امروز در تهران از شهروندان خواست که از تردد غیرضروری در سطح شهر این ساعات خودداری کنند.

احمد صادقی در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران که ظهر امروز با حضور استاندار در مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از حوالی ساعات ۱۶ امروز تا ۲۰ شاهد بارش‌های شدید در تهران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه موج بارش‌ها از غرب تهران وارد و از شرق خارج خواهد شد، گفت: لازم است، شهروندان هشدارهای بارندگی را جدی گرفته و از تردد غیر ضروری در این ساعات خودداری کنند.

صادقی با بیان اینکه شهروندان از حضور در حاشیه رودها، مسیل‌ها و ارتفاعات تهران خودداری کنند، اضافه کرد: همچنین ابلاغ کردیم که معادن شن و ماسه شهر تهران ایمنی خود را ارتقا داده و وضعیت ایمنی دیواره معادن را بررسی و پایش کنند.

همچنین احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز با اشاره به اینکه امشب احتمال بارش‌های رگباری در تهران وجود دارد، به خبرنگار ایسنا گفت: بعدازظهر و امشب تشدید بارش برف در ارتفاعات البرز در مسیرهای کوهستانی شمال تهران به ویژه در جاده چالوس، هراز و فیروزکوه پیش‌بینی می‌شود.

معاون عمرانی فرمانداری تهران نیز با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی تهران دربرابر سیل احتمالی در آماده‌باش کامل هستند گفت: تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده و جای نگرانی نیست.

غلامحسین آرام در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تهران که در فرمانداری تهران تشکیل جلسه داد گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی برای مدیریت حوادث طبیعی در صورت افزایش بارندگی و بروز سیل آمادگی کامل برای ارائه خدمات به شهروندان را دارند.

وی افزود: تمامی مسیرهایی که احتمال وقوع سیل در آنها وجود دارد شناسایی شده‌اند و تمهیدات لازم به ویژه برای ارائه خدمات در این محدوده‌ها اندیشیده شده است. لایروبی رودخانه کن انجام شده است و در این محدوده نیز نیروهای خدماتی و امدادی حضور دارند.

آرام از شهروندان و مسافران نوروزی خواست از نصب چادر و قرار گرفتن در مسیر و مجاورت رودخانه‌ها اجتناب نمود و در جاده‌های کوهستانی بخصوص در مناطق با شیب زیاد برای جلوگیری از سقوط بهمن، اصول ایمنی را رعایت و حتی الامکان از تردد در این مسیرها خودداری نمایند.

وی تاکید کرد: برای همدردی با جان‌باختگان سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور برپایی جشن در نوروزگاه‌های تهران در پنجم و ششم فروردین ماه نیز لغو شد.

در همین زمینه معاون خدمات شهری منطقه ۲ از جمع‌آوری معتادان دره فرحزاد در پی احتمال سیل در روددره‌ها خبر داده است.

سیدامیر ناصر هراتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پیرو دستور ویژه شهردار تهران به منظور پایش مسیل و رودره‌ها، کارگروهی ویژه در منطقه ۲ تشکیل شد، گفت: روز گذشته تمامی مرخصی‌ها لغو و با راه‌اندازی تیم‌های مختلف، نسبت به رصد و پایش مسیل‌ها و دو رودره فرحزاد و اوین- درکه اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه تیم‌ها به صورت پیاده نسبت به پایش رودره‌ها اقدام کرده و حتی به صورت میدانی هشدارهای لازم را به گردشگران و اهالی دادند، گفت: همچنین معتادان و کارتن‌خواب‌هایی که در اطراف رودره حضور داشتند نیز جمع آوری و به گرمخانه‌ها ارجاع داده شدند تا دچار آسیب و حادثه نشوند.

معاون خدمات شهری منطقه ۲ با بیان اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات در حالت آماده‌باش است، گفت: دو پمپ بزرگ دیزلی نیز آماده و تجهیز شده است تا در صورت بروز حادثه از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه لایروبی به موقع هشت نه ماه گذشته مسیل‌ها سبب شده است که با وجود بالا آمدن آب، آب در سطح آن حرکت کند، گفت: برای ایستگاه‌های مترو خط ۶ نیز با هماهنگی مسئولان مترو نسبت به ایجاد موانع حفاظتی خاکی اقدام کردیم تا مبادا بالا آمدن سطح آب سبب آسیب رساندن به ایستگاه‌های مترو شود.

مدیرعامل مترو تهران نیز از ایمن‌سازی ایستگاه‌های مترو با توجه به بارندگی‌های اخیر پایتخت خبر داد.

علی امام در گفت و گو با ایسنا گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر تمامی ایستگاه‌های مترو به خصوص ایستگاه‌های در حال ساخت، بررسی و رصد شده است.

وی با بیان اینکه در خط ۶ مترو به دلیل نزدیکی به رود دره و آبراهه‌ها پایش دوچندان بوده است، گفت: خوشبختانه مشکلی ایجاد نشده اما برخی از پرسنل مترو در راستای اتخاذ تمهیدات ایمنی نسبت به ایجاد خاکریز ها و موانع حفاظتی خاکی اقدام کرده اند.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز از ممنوعیت تردد در بزرگراه امام علی (ع) و چند نقطه دیگر از پایتخت در ساعات آینده درپی بارش‌های شدید احتمالی خبر داد.

سرهنگ موسوی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در معابر پایتخت درپی بارش‌های اخیر گفت: محدودیت اول از ساعت ۱۴:۳۰ امروز ششم فروردین تا پایان بارش‌ها و اطلاع بعدی در بزرگراه امام علی (ع) در هر دو مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال انجام شده و این محور توسط پلیس مسدود و دارای محدودیت تردد است.

وی افزود: همچنین محدودیت دوم که از ساعت ۱۴:۳۰ امروز ششم فروردین و تا پایان بارش‌ها و اطلاع بعدی اعمال می‌شود، در سمت لواسان و فشم از گردنه قوچک و بزرگراه ارتش به سمت سوهانک و پل استخر به سمت گردنه قوچک و همچنین محدوده تلو به سمت لواسانات است.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ افزود: میدان کوهسار به سمت کن محدودیت سوم می‌باشد که تا اعلام بعدی پلیس دارای ممنوعیت است.

موسوی‌پور از شهروندان خواست از تردد و مراجعه به مسیرهای اعلامی جدا خودداری کنند.

تهران مسیل بلوار ابوذر هم اکنون

آب‌گرفتگی در کرج

پروازهای ورودی فرودگاه مشهد متوقف شد

حسن جعفری عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اینک دید افقی فرودگاه مشهد به 400 متر کاهش یافته است لذا برای امنیت پرواز و حفظ جان مسافران، پروازهای ورودی تا مساعد شدن شرایط جوی از حدود ساعت 15 و 50 دقیقه امروز متوقف شد.
وی ادامه داد: در این راستا دقایقی قبل پرواز شماره 170 هواپیمایی ساها از تهران به مقصد مشهد، به علت کاهش دیدی افقی به فرودگاه مهرآباد بازگشت.
او از مسافران خواست قبل از عزیمت به فرودگاه از طریق تماس با اطلاعات پرواز به شماره 199 از وضعیت پروازها مطلع شوند.
فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه 180 پرواز و در زمان اوج مسافرتها روزانه تا 250 پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می شود.

ایستگاه های مترو تهران دچار آبگرفتگی نشده اند

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد که هیچکدام از ایستگاههای مترو در پایتخت دچار آبگرفتگی نشده اند.

«محسن محمدیان» بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر آبگرفتگی ایستگاه مترو میدان آزادی تصریح کرد: داخل این ایستگاه آبگرفتگی نداریم و خدمات رسانی به مترو طبق روال در جریان است.وی افزود: در اطراف ایستگاه میدان آزادی بویژه در محوطه پایانه مسافربری در برخی نقاط آبگرفتگی هایی وجوددارد که ماموران آتش نشانی، خدمات شهری و مترو در حال تخلیه آب هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران نیز با بیان اینکه آبگرفتگی های سطح شهر وسیع نبوده و باعث اختلال در فعالیت مترو، اتوبوسرانی و تاکسی ها نشده است گفت: در چند نقطه تهران بویژه شمال و شمال غرب پایتخت از صبح امروز گزارش آبگرفتگی های جزیی داشتیم که ماموران آتش نشانی با استفاده از پمپ در حال تخلیه آب هستند.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آبگرفتگی ها در سطح شهر تاکنون موجب تخریب محل یا سازه ای نشده و انسداد معبری هم نداشته ایم.بارش باران از دو روز پیش در تهران شروع شده و براساس پیش بینی ها تا امشب ادامه خواهد داشت.

مسئولان هشدار داده اند که شهروندان به رودخانه ها نزدیک نشوند.

سیلاب محور امام رضا(ع) در شرق تهران را مسدود کرد

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران گفت: محور امام رضا (ع) به دلیل ایجاد سیلاب مسدود و ورود به این محور ممنوع است.

سیاوش محبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: محور امام رضا (ع) به دلیل ایجاد سیلاب از ساعت ۱۶ مسدود و ورود به این محور ممنوع است.

فرمانده پلس راه شرق استان تهران افزود: طی پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط سازمان هواشناسی استان تهران و افزایش میزان بارش‌ها از دقایقی پیش، محور امام رضا (ع) برای حفظ جان و مال مسافران مسدود شده است.

محبی یادآور شد: هم‌اکنون در ارتفاعات هراز و فیروزکوه شاهد بارش برف هستیم و به مسافران و رانندگانی که در این محور تردد دارند، پیشنهاد می‌شود سرعت مطمئنه را رعایت کنند چرا که سطح جاده لغزنده است.

وی خاطر نشان کرد: هموطنان تا ۴۸ ساعت آینده از سفر و تردد در محورهای اعلام‌شده، خودداری نمایند و اخبار دقیق را از طریق صدا و سیما و خبرگزاری های رسمی دنبال کنند.

وی در پایان از مسافران درخواست کرد، برای تردد در محورهای برف گیر، حتماً همراه خود زنجیر چرخ و تجهیزات لازم به همراه داشته باشند.

مسیر رودخانه باقرآباد در شهرستان قرچک مسدود شد

شهردار قرچک با اشاره به مسدود شدن مسیرهای منتهی به رودخانه باقرآباد گفت: این اقدام در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی به افراد و خودروهای در حال تردد صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قرچک، محسن خرمی شریف امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک با تأکید بر آمادگی تمامی دستگاه‌های خدماتی و امدادی برای مقابله با آب‌گرفتگی معابر سطح شهرستان اظهار داشت: حوزه خدمات شهری و عمران شهرداری باید هر چه سریع‌تر نسبت به برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز در معابر سطح شهرستان اقدام کنند.

وی سپس با اشاره به مسدود شدن مسیرهای منتهی به رودخانه باقرآباد تصریح کرد: این اقدام در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی به افراد و خودروهای در حال تردد از این محور در صورت تشدید بارندگی‌ها صورت گرفته است.

شهردار قرچک همچنین افزود: لایروبی رودخانه لات‌آجی نیز که اخیراً مناسب‌سازی شده بود صورت گرفته و هیچ‌گونه مشکلی در این رودخانه وجود ندارد.

خرمی شریف ادامه داد: تردد در مسیرهای سطح شهر مانند محور اصلی کمربندی جنوبی و شمالی در حال حاضر در جریان و روان است و هیچ مشکل آب‌گرفتگی در سطح معابر وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در شرایط بارندگی با کارکنان شهرداری همکاری لازم را داشته باشند و در صورت هرگونه مشکل با شماره 137 تماس حاصل کنند.

رانش زمین در جاده کن‌سولقان

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رانش زمین در جاده کن سولقان خبر داد.

سرهنگ محمد رازقی در گفت وگو با ایسنا، دراین باره گفت: دقایقی پیش رانش زمین سبب ریزش سنگ و گل به بخش هایی از سطح جاده کن شد .در حال حاضر عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی در محل حضور داشته و در حال تخلیه و مدیریت بار ترافیکی منطقه هستند.

وی از شهروندان خواست که از تردد و رانندگی در این منطقه خودداری کنند.

همچنین مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت نیز در این باره به ایسنا گفت: رانش زمین به طول هفت متر و عرض پنج متردر جاده کن سولقان رخ داده و در حال حاضر ماموران کلانتری ۱۴۲ کن به همراه عوامل آتش نشانی و شهرداری در محل حضور دارند.

محور هراز به دلیل بارش برف مسدود شد

رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: محور هراز به دلیل بارش برف مسدود شد.

سرهنگ سیاوش محبی در گفتگو با ایسنا ، بااشاره به بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران گفت: محور هراز از لحظاتی پیش به دلیل بارش برف مسدود شده است و تردد در این محور میسر نیست.

وی گفت: این محور تا اطلاع بعدی مسدود است.

رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: سیلاب در محور امام رضا (ع)، محور جاجرود و نیز محورهای مواصلاتی دماوند داشتیم، اما با همکاری ادارات مسئول انسداد راه نداشتیم و تردد در این محورها در جریان است.

وی گفت: زمان بارش برای سفر مناسب نیست و مسافران از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

سیل امروز در مسجدسلیمان قربانی گرفت

رئیس اداره هلال احمر شهرستان مسجدسلیمان از فوت یک مرد جوان ۳۶ ساله در مسجد سلیمان خبر داد.

شاپور باقری رئیس اداره هلال احمر شهرستان مسجدسلیمان عصر امروز اظهار داشت: یک مرد حدوداً ۳۶ ساله در منطقه پارک جنگلی تلبزان مسجد سلیمان بر اثر گرفتار شدن روی پل جان خود را از دست داد.

وی در ادامه افزود: در حال بررسی جزییات این حادثه هستیم.

باقری اظهار داشت : گفته می شود این مرد در زمانی که قصد رهاسازی یک خودرو از سیلاب را داشت به داخل آب می‌‌افتد و جان خود را از دست می‌‌دهد.

۲۳ نفر، آخرین تعداد کشته‌شدگان سیل در کشور

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمار جانباختگان سیل دو روز گذشته در کشور را 23 نفر اعلام کرد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: از چهارم فروردین تا ساعت ١٨:٣٠ امروز عملیات امداد و نجات و امدادرسانی برای 253 شهر، روستا، مناطق عشایر نشین و جاده‌های 30 استان کشور به جز استان البرز انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت به ٣٦ هزار و ٤٣٥ نفر امدادرسانی شده است، گفت: ٢٥ هزار و ٣٧٠ نفر از شهروندان و مسافران نیز اسکان اضطراری داده شدند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمار فوتی‌های سیل در دو روز گذشته را ٢٣ نفر اعلام کرد و گفت: 19 نفر در شیراز، یک نفر در کرمانشاه، یک نفر در لرستان، یک نفر در کهگیلویه و بویر احمد و یک نفر نیز خوزستان جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته وی، از 401 منزل مسکونی عملیات تخلیه آب انجام شده و امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد.

بزرگراه امام رضا(ع) مسدود نیست

مسئولان متولی در گفت وگو با ایرنا اعلام کردند که بزرگراه امام رضا(ع) که تهران را از سمت جنوب شرق به استان های سمنان و خراسان متصل می کند مسدود نشده است.

به گزارش ایرنا بعدازظهر امروز برخی رسانه ها به نقل از فرمانده پلیس راه شرق استان تهران گزارش دادند که این راه ارتباطی به علت تشدید بارش ها مسدود شده است.
 
اما سرهنگ سیاوش محبی فرمانده پلیس راه شرق استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا می گوید که قرار بود این محور مسدود شود اما همچنان باز است و تردد در آن به کندی انجام می گیرد.

وی همچنین گفت که اینک در محدوده شرق استان تهران تنها مسیر هراز از جنوب به شمال مسدود است.

**واکنش فرماندار پاکدشت

فرماندار شهرستان پاکدشت در جنوب شرق استان تهران نیز در واکنش به خبر انسداد این مسیر به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: من اینک(زمان مصاحبه) در این محور ارتباطی حاضر هستم و مسیر باز است.

هادی تمهیدی افزود: به علت آبگرفتگی در برخی نقاط این جاده برخی خودروها به توصیه ما از مسیرهای جایگزین استفاده می کنند اما این به معنی انسداد محور نیست و تردد با کندی انجام می گیرد.

به گفته وی تنها در دو نقطه روبه روی مسکن مهر «فرون آباد» و منطقه «توتک و عباس علاقبند» آب در محور امام رضا(ع) وارد و باعث کندی تردد خودروها شده است.

وی افزود: در برخی از نقاط برای سهولت تردد خودروها، جدول های بتنی وسط بزرگراه برداشته شده که برخی از خودروها از این اماکن مسیر خود را تغییر می دهند و این ذهنیت برای سایر رانندگان به وجود می آید که مسیر مسدود شده است.

فرماندار پاکدشت از رانندگان خواست تا از مسیرهای جایگزین نظیر محور پاکدشت – قرچک ، پاکدشت – جمال آباد – ورامین و شریف آباد – پیشوا مسیر خود را به سمت تهران طی کنند.

پاکدشت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.