کد خبر: ۲۵۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۴

دریچه‌های بند گلستان باز شد

سرپرست فرمانداری مشهد با تأکید بر آماده‌باش همه دستگاه‌ها برای مقابله با وقوع احتمالی سیل در مشهد، گفت: خوشبختانه تا این لحظه مشکل و حادثه‌ای در شهر مشهد نداشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حیدر خوش‌نیت، سرپرست فرمانداری مشهد در خصوص تمهیدات انجام شده برای آمادگی در برابر سیل احتمالی در مشهد، اظهار کرد: جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تشکیل شده و در این جلسه تقسیم کار برای جلوگیری از وقوع سیل انجام شده است، بر این اساس همه دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش هستند.

وی ادامه داد: شهرداری برای مناطقی که در گذشته سابقه وقوع سیلاب داشته‌اند و این احتمال داده می‌شود که سیلاب دوباره در این مناطق به وقوع بپیوندد، پمپ‌های کف‌کش آب مستقر کرده است. همچنین دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نیز در نزدیکی این مناطق در حالت آماده‌باش هستند.

خوش‌نیت تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته در صورت بروز حادثه اسکان اضطراری برای زائرین نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: هم‌چنین با دهیاران و بخشداران روستاهای استان جلسه برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شده است که در صورت بروز هرگونه حادثه، آب‌گرفتی و… مشکل را به حداقل رسانده و برطرف کنند.

بازشدن دریچه‌های بند گلستان برای پیشگیری از حادثه

سرپرست فرمانداری مشهد با اشاره به باز شدن دریچه‌های بند گلستان، بیان کرد: با فرمانداری طرقبه و ستاد بحران مشهد هماهنگ شده است که یکی از دریچه‌های بند گلستان برای جلوگیری از سیلاب باز شود. این دریچه به خاطر پیشگیری از سیلاب باز شده است. به علت احتمال جاری‌شدن سیلاب از سمت جاغرق به سمت بند گلستان یکی از دریچه‌های بند گلستان را باز کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این سیلاب که حجم بیشتری از آب پشت سد دارد، اگر به بند گلستان برسد خساراتی را وارد می‌کند. به همین علت یکی از دریچه‌های بند گلستان باز شده و آب آن به کال چهل‌بازه انتقال داده می‌شود. این آب از زیر پل پروین به کال چهل‌بازه و از آن‌جا به کشف رود هدایت می‌شود. این آب در کال چهل‌بازه در حال مدیریت است که مشکلی ایجاد نکند. خوشبختانه کال چهل‌باره وسیع است و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

خوش‌نیت بیان کرد: خوشبختانه تا این لحظه مشکل و حادثه‌ای در شهر مشهد نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: مردم مشهد می‌توانند برای رفع آب‌گرفتگی معابر و چاله‌ها با سامانه ۱۳۷ شهرداری مشهد تماس بگیرند و همکاران ما در شهرداری مشکل را برطرف خواهند کرد./ایسنا