کد خبر: ۲۵۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۶

هوش مصنوعی چگونه آینده بشریت را نجات می دهد؟

شاید از تیتر این مطلب تعجب کرده باشید و این گونه تصور کنید که: «مگر چنین چیزی ممکن است؟ هوش مصنوعی می خواهد با سلطه بر بشر، آینده انسان را نابود کرده و ما را از صحنه روزگار حذف کند».

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «کای-فو لی»، سرمایه گذار و دانشمند حوزه کامپیوتر اما از دیدگاه متفاوتی به موضوع نگاه می کند. در سخنرانی تد، لی از خاطره ای می گوید که می توانست به کم توجهی به خانواده اش منجر شود. اما به دنبال اتفاقاتی که در زندگی اش پیش آمد در نهایت دیدگاهش به زندگی تغییر کرد. این دانشمند راهکارهایی را ارائه می کند که با استفاده از آنها می توانیم از بحران از دست رفتن مشاغل به دلیل ظهور هوش مصنوعی جلوگیری کنیم.

مواردی که گفتیم شاید به نظرتان کمی گیج کننده بیاید، اما لی تمامی آنها را به هم ارتباط می دهد. در بخشی از سخنرانی در مورد نابودی شغل ها در مورد هوش مصنوعی این گونه می گوید:
«آنچه از نابودی شغل ها مهم تر است، نابود شدن معنا است، چرا که اخلاق کاری در عصر صنعتی به ما این طور القا کرده که کار، دلیل موجودیت ما است و این کار است که به زندگی ما معنا بخشیده است».

لی خود را یکی از اولین و راغب ترین قربانی های این نوع تفکر اعتیاد به کار می داند. او اعتراف می کند که به سختی کار می کرده و به همین دلیل نزدیک بود همسر خود را در اتاق زایمان تنها رها کند. اما وسواسی که برای کار کردن داشت چند سال پیش به طور ناگهانی پایان یافت. پس از اینکه متوجه شد تنها چند ماه دیگر می تواند زنده بماند، بررسی دوباره زندگی خود را آغاز کرد.

هوش مصنوعی کم کم شغل های معمولی را از ما می گیرد اما همین مشاغل معمولی در واقع معنای وجودی ما نیستند. به عقیده لی علت وجودی ما «عشق» است و هوش مصنوعی آمده تا به ما یادآوری کند که چه چیز ما را انسان می کند. پس بگذارید آن را با آغوش باز بپذیریم. حال ما چطور می توانیم در عصر هوش مصنوعی خود را متمایز کنیم؟ چگونه می توانیم با این تمایز با تهدیدات هوش مصنوعی کنار بیاییم و خود را با آن هماهنگ کنیم/دیجیاتو