کد خبر: ۲۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

جهانگیری: مخالفت‌ها با دولت در حوزه سیاست خارجی از روی حسادت است/برخی منتقدین در خانواده خودشان هم دیگر تاثیرگذار نیستند

تا چند روز قبل از انتخابات شما نمی توانستید از صبح تا ظهر قیمت ارز به ارزش پولی را حدس بزنید و برخی این مسئله را فراموش کردند.
جهانگیری با اشاره به انتقادات از توافق ژنو گفت: مخالفت‌هایی که با اقدامات دولت در زمینه سیاست خارجی می‌شود از روی حسادت است.

به گزارش تیک،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید امیدواری فراوانی در بین مردم به وجود آورده است به سفر خود به قم و دیدار با مراجع تقلید اشاره کرد و گفت: ابراز موفقیت دولت در ماه‌های اخیر و باز شدن گره‌های مردم از مهمترین نظرات مطرح شده مراجع در دیدارها بود.

وی ادامه داد: در سفر روز گذشته به سیستان و بلوچستان نیز همه اقشار این استان از مسئولان و اقوام مختلف هم‌نظر بودند که مردم به این دولت امید بستند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات عدیده در مقابل دولت یازدهم، رکورد تورمی و مسائل پیچیده بین‌المللی را از مهمترین دغدغه‌های دولت در ابتدای کار معرفی کرد.

جهانگیری به اقدامات دولت در موضوع سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: مخالفت‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود از روی حسادت است و برخی می‌گویند چرا این کار را ما انجام ندادیم؛ بخش دیگری از آن نیز به دلیل این است که گروهی به هر دلیلی دوست دارند از رئیس جمهور و دولت انتقاد کنند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه اظهارات خود با دعوت از بخش خصوصی برای ورود به مسئله اقتصادی و استفاده از کانال‌های ال‌سی برای ورود به شبکه بانکی گفت: باید بنیان تحریم‌ها را به هم بریزیم و من فکر نمی‌کنم که بعد از این مدت دیگر بتوانند تحریم‌ها را تقویت کنند.

وی بی‌ثباتی اقتصاد در دولت قبل را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تا چند روز قبل از انتخابات شما نمی توانستید از صبح تا ظهر قیمت ارز به ارزش پولی را حدس بزنید و برخی این مسئله را فراموش کردند.

جهانگیری ادامه داد: نرخ تورم در دولت گذشته هر ماه افزایش داشت و با آغاز دولت یازدهم نسبت تورم هر ماه نسبت به ماه قبل دارای کاهش بوده و از بالای ۴۵ از ابتدای شروع دولت به ۳۵ درصد در این ماه رسیده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه رکود حتما با تدابیر دولت برطرف خواهد شد ادامه داد: درباره مسکن مهر نیز به عنوان گره کور اقتصاد کشور که پایه پولی را افزایش داده بود تصمیم بر توقف گرفتیم و با ارائه راهکاری جدید آن را ادامه دادیم.

معاون اول رئیس جمهور تلاش دولت برای اصلاح اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: برخی فراموش کردند که هدفمندی یارانه‌ها در واقع برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت انرژی بود.

وی ادامه داد: در موضوع پرداخت نقدی یارانه‌ها اگر چهار عمل اصلی به درستی انجام می‌شد به کسی ۴۵ هزار تومان نمی‌رسید و همین طور اعلام کردند که ۴۵ هزار تومان به مردم می‌دهیم.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز برخی گفته بودند که ما کاری کردیم که کسی نمی‌تواند آن را تغییر دهد.

جهانگیری با بیان اینکه برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تمام قوا باید کمک کنند افزود: تصور من این است که امکان دارد دولت به دلیل کوتاه بودن زمان و برخی مشکلات دچار اشتباه و اشکال شود ولی این برداشت را دارم که برخی فکر می‌کنند باید به هر دلیلی از دولت انتقاد کنند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: برخی منتقدین حرفه‌ای که با شروع هر دولتی از آن انتقاد می‌کنند دیگر در خانواده خود نیز تاثیرگذار نیستند.

جهانگیری در ادامه به مسئله انتصاب نجفی به عنوان دبیر ستاد هماهنگی امور اقتصادی اشاره کرد و افزود: این ستاد که متشکل از رئیس جمهور معاون اول وزیر اقتصاد و تعدادی از مشاوران و معاونان رئیس جمهور است هفته‌ای دوروز تشکیل جلسه داده و به مسائل کلان اقتصادی می‌پردازد و نیاز بود که یک دبیر کاردان مثل آقای نجفی برای آن تعیین شود.

اسحاق جهانگیری در بخشی دیگر از اظهارات خود با اشاره به اهمیت مسئله گردشگری و میراث فرهنگی گفت: این سازمان وظیفه مهمی بر دوش دارد و هویت ملی ایرانیان در گرو اقدامات این سازمان است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما انجام دادن صحیح این رسالت است گفت: در موضوع صنایع دستی این دغدغه وجود دارد که بازار مناسب در داخل و خارج ایجاد شود؛ البته گاهی برخی حرف‌هایی درباره صادرات چند ده میلیارد دلاری می‌زنند که اشتباه است ولی می‌توان در این زمینه صادرات داشت.

وی موضوع گردشگری را دارای اهمیت اقتصادی بیشتری دانست و تصریح کرد: به دلیل موقعیت ایران می توانیم سهم عمده‌ای در این زمینه داشته باشیم البته دغدغه‌هایی در بخش زیرساخت‌ها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه می‌توان از توانایی کشورهای شرق آسیا و همچنین بخش خصوصی در زمینه خدمات‌دهی به گردشگران استفاده کرد خاطرنشان کرد: به عنوان مثال زائرین کشورهای اسلامی به ویژه عراق علاقه‌مند به حضور در ایران هستند و پول زیادی را نیز برای این سفر خرج می‌کنند که می‌توان از آن استفاده کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
44
1
فرا فكني و «نمي گذارند» و «خواستيم و نگذاشتند»‌ خيلي زودتر از زماني كه انتظار داشتيم شروع شد.
رئيس محترم جمهور در اولين همايش استانداران : «يادمان باشد از نقد و انتقاد نبايد بهراسيم و نبايد ناراحت شويم، ..........اين بهترين كمك براي ماست. »
رئيس محترم جمهور دركتاب «ديپلماسي هسته‌اي و امنيت ملي»
«فكر مي‌كنيم وارد آوردن اشكال به يك تصميم، مساوي با جهل يا حتي خيانت تصميم‌گيرنده است؛ در حالي كه بايد بپذيريم معمولا تصميمات با نقص و خطا همراه است.»
...... بايد انتقاد به يك معروف و كار شايسته تبديل شود و انتقادكننده در انتظار تشويق باشد و نه تنبيه.» ....... «تا به اين نقطه نرسيم به ناچار بايد شاهد ادامه تصميمات اشتباه مسئولان باشيم. بزرگ‌ترين شجاعت پذيرش اشتباه و خطا از طرف مسئولان است . »
رئيس محترم جمهور و كابينه محترمشان توجه داشته باشند كه :
1- ادب مرد به زدولت اوست
2- دو صد گفته به زه نيم كردار نيست
3- همه بايد مسئوليت كارها و تصميمات خودشان را به گردن گرفته و از فرافكني و بگم بگم خودداري كنند .
کیا
|
UNITED STATES
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
1
برادر ارزشی..... این مقلتون رو برای کیهان بفرست
اشتباه اومدی