کد خبر: ۲۵۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۶

اتحادیه قنادان: امسال شیرینی گران می‌شود

رئیس اتحادیه قنادان می‌گوید با توجه به افزایش ۳۴ درصدی دستمزد و بالارفتن قیمت مواداولیه قیمت شیرینی در سال ۹۸ افزایش می‌یابد؛ گرچه میزان این افزایش هنوز مشخص نیست ولی قیمت شیرینی در ۵ سال گذشته رشد ۷۱ تا ۱۱۸ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی بهره‌مند  با اشاره به افزایش قیمت برخی مواد اولیه در تولید شیرینی اظهار کرد: در سال جاری شاهد افزایش برخی مواد اولیه شیرینی از جمله آرد، روغن مایع، شکر و برخی اقلام دیگر بوده‌ایم و با توجه به افزایش دستمزد کارگران، قیمت تمام شده تولید شیرینی برای قنادان افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه قنادان گفت: با توجه به این افزایش قیمت‌ها و بخصوص افزایش 34 درصدی دستمزد و حقوق کارگران در سال جاری، قیمت اتحادیه برای شیرینی‌هایی که تا پیش از این بر اساس قیمت‌گذاری اتحادیه عرضه می‌شدند، افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هنوز هیچ تصمیمی درباره میزان افزایش قیمت شیرینی گرفته نشده و همکاران ما در حال آنالیز قیمت مواد اولیه و قیمت تمام شده شیرینی هستند.

به گزارش تسنیم، قیمت اعلامی از سوی اتحادیه قنادان در سال 97 به نسبت سال 92 رشدی بین 71 تا 118 درصد داشت و این در حالی بود که در سال 97، اتحادیه قنادان برای ممانعت از افزایش قیمت شیرینی، به قنادان و شیرینی‌فروشی‌ها این مجوز را داد که وزن جعبه شیرینی را در محاسبه قیمت شیرینی احتساب کنند و این یعنی جعبه شیرینی نیز به قیمت شیرینی در هنگام خرید محاسبه می‌شد.

در حال حاضر و بر اساس قیمت‌های مصوب سال 97، هرکیلوگرم شیرینی برنجی معمولی 18 هزار تومان، شیرینی تر و خامه ای درجه یک 21 هزار و 500تومان، شیرینی گل محمدی 17 هزار و500، شیرینی زبان و پاپیونی 18 هزار تومان و کیک یزدی 13 هزار تومان است.

البته علی‌رغم اعلام قیمت‌های مصوب، در برخی از شیرینی‌فروشی‌های تهران، قیمت‌ها با درصدی بیش از قیمت‌های اعلامی عرضه می‌شوند و شیرینی‌هایی که بیش از شیرینی‌های دارای قیمت مصوب، مورد اقبال مشتریان هستند، از جمله انواع شیرینی‌ها تر با قیمت‌هایی بالاتر به فروش می‌رسند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با این همه، افزایش قیمت شیرینی همزمان با کاهش قدرت خرید مردم که باعث شده بود در سال گذشته، 40 درصد از فروش قنادی‌های پایتخت کم شود، این نگرانی را ایجاد خواهد کرد که افزایش قیمت شیرینی، باز هم به کاهش فروش شیرینی منجر شود و بازی دو سر باختی شود هم برای مصرف کنندگان و هم قنادان.