کد خبر: ۲۵۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۲

پیش‌بینیِ مرگ شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»!

یک الگوریتم به پیش‌بینی احتمال مرگ شخصیت‌های "بازی تاج و تخت" پرداخته و زنده ماندن دنریس تارگرین و مرگ بران استارک را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ با نزدیک شدن به تاریخ پخش فصل پایانی «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones)، تب گمانه‌زنی‌های هوارداران سریال هم در مورد شش اپیزود باقی مانده بالا گرفته است. یکی از مهمترین بحث‌هایی که این روزها مطرح می‌شود مربوط به افرادی است که تا پایان زنده خواهند ماند. آیا «جان اسنو» از حمله‌ی «نایت کینگ» در امان می‌ماند؟ آیا «آریا» می‌تواند به قتل‌هایش ادامه دهد و خود به قتل نرسد؟

گروهی از دانشجویان علوم رایانه‌ای در آلمان الگوریتمی توسعه داده‌اند که این سؤالات را پاسخ می‌دهد. «گای یاکدو» سرپرست این پروژه در مصاحبه با CBS می‌گوید برآورد بقای شخصیت‌ها با استفاده از تحقیقاتی پیش‌بینی شده که به بررسی‌های دانشمندان در مورد طول عمر افراد پس از استعمال داروها شباهت دارد. او می‌گوید اگرچه این تجزیه و تحلیل‌ها بر داده‌هایی استوار است که از دنیایی خیالی به دست آمده، اما برای دنیای واقعی همین تکنولوژی هوش مصنوعی به کار برده می‌شود.

این الگوریتم پیش‌بینی کرده است که «دنریس تارگرین» بیش از سایرین بخت زنده ماندن دارد و احتمال مرگ او کمتر از ۱ درصد است. در رده‌ی بعدی «تیریون لنیستر» با ۲.۵ درصد احتمال مرگ ایستاده است و به دنبال او «واریس» با ۳.۲ درصد، «سم‌ول تارلی» با ۳.۳ درصد، و «جیمی لنیستر» با ۴ درصد قرار دارند.

در انتهای فهرست «بران» جای گرفته که احتمال مرگش نزدیک به ۹۳.۵ درصد است. پس از او «گرگور کلگین» با ۸۰.۳ درصد، «سانسا استارک» با ۷۳.۳ درصد، «برن استارک» با ۵۷.۸ درصد و «ساندور کلگین» با ۴۷.۵ درصد جای دارند.

اولین اپیزود از فصل هشتم و پایانی «بازی تاج‌وتخت» دوشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۸ در دسترس قرار می‌گیرد./سی نما