کد خبر: ۲۵۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۳

مقابله نیویورک با تهدیدات سایبری با خط لوله داده

مقامات شهر نیویورک با هدف مقابله با تهدیدات سایبری فزاینده، قصد دارند زیرساخت‌هایی جدید در این شهر ایجاد کنند که به خط لوله داده شهرت یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ و به گزارش زددی نت، نیویورک شهری با ۸.۶ میلیون نفر جمعیت است که ۳۳۰ هزار کارمند دولتی در آن زندگی کرده و هزاران سرویس تحت وب دولتی و خصوصی از طریق این شهر مدیریت و سازماندهی می‌شوند.

از همین رو مرکز فرماندهی سایبری شهر نیویورک از ۱۸ ماه قبل با هدف دفاع از آن در برابر حملات سایبری تأسیس شده تا نیویورکی‌ها بتوانند از زندگی دیجیتال خود حفاظت کنند.

این مرکز خط لوله داده خود را با همین هدف راه اندازی خواهد کرد که یک پلتفورم ایمن جامع و مبتنی بر خدمات کلود برای حفظ سیستم‌های این شهر خواهد بود. این سیستم ارتباطی برای اطلاع رسانی، هشدار، بصری سازی اطلاعات، تحلیل داده‌ها و کمک به متخصصان امنیت سایبری به کار گرفته خواهد شد. افزایش ظرفیت خدمات مختلف و مقابله آنی با تهدیدات سایبری نیز از این طریق ممکن خواهد بود.

کالین آهرن از مسئولان این طرح، هدف از راه اندازی خط لوله داده در نیویورک را حل چالش‌های مربوط به حفظ امنیت سایبری با رویکردی نو و در مقیاسی متناسب توصیف کرده است. وی طراحی متن باز، منعطف و چندبخشی یا ماژولار را ویژگی این طرح دانسته است./مهر