کد خبر: ۲۵۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۴

توضیح ظریف به نمایندگان درباره استعفایش

مصطفی کواکبیان رئیس فراکسیون‌ دیپلماسی و منافع ملی در این نشست بر ضرورت انسجام داخلی در پاسخ به تحرکات خارجی، پرهیز از هرگونه افراطی گرایی، تداوم تعقل در دیپلماسی و مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نمایندگان‌ عضو فراکسیون ‌دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی در نشست 3 ساعته که در محل وزارت خارجه برگزار شد در دیدار با محمدجواد ظریف و معاونان ‌وزارت خارجه، مهمترین موضوعات حوزه دیپلماسی و روابط بین الملل مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مصطفی کواکبیان رئیس فراکسیون‌ دیپلماسی و منافع ملی در این نشست بر ضرورت انسجام داخلی در پاسخ به تحرکات خارجی، پرهیز از هرگونه افراطی گرایی، تداوم تعقل در دیپلماسی و مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا تاکید کرد.

در ادامه این نشست انصاری معاون ‌اقتصادی وزیر امور خارجه گزارشی از عملکرد این حوزه و تنگناها و مشکلات آن ارایه و تاکید کرد که قوانین و مقررات اقتصادی جهت جذب سرمایه های خارجی و فعالیتهای تجاری باید فورا بازنگری و تسهیل شود. همچنین عباس عراقچی تحلیلی از وضعیت مسایل بین الملل و مذاکرات ایران با اروپا درباره برجام ارائه کرد.

ضرورت اجرایی شدن FATF و بررسی اجرای اینستکس، مواضع اخیر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان درباره برجام ‌و اقدام‌ آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران و تحرکات برخی کشورهای منطقه از مهمترین ‌مباحث این نشست بود.

در ادامه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دلایل استعفای سال گذشته خود را به اطلاع نمایندگان رساند و تاکید کرد که وزیر امور خارجه مسئول دستگاه دیپلماسی نظام است و منافع ملی کشور را این نگاه می‌داند.

وی همچنین با توجه به تغییرات در برخی معاونت‌های وزارت خارجه، برنامه و تصمیمات جدید این وزارتخانه را برای نمایندگان شرکت کننده در این دیدار تبیین کرد.

در ادامه این نشست مصطفی کواکبیان رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از خدمات پناهی آذر معاون سابق امور پارلمانی وزارت خارجه و استقبال از انتصاب جابری انصاری معاون جدید، افزود؛ مجلس شورای اسلامی اقدام اخیر امریکا در مورد سپاه پاسداران را خلاف اصول بین‌الملل می‌داند و تاکید می‌کند ملت ایران ‌با هوشیاری از منافع خود دفاع خواهد کرد و در دام افراطی‌گری جنگ طلبان و دشمنان ایران نخواهد افتاد./ایلنا