کد خبر: ۲۵۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۱

ظریف با بشار اسد دیدار کرد

ظریف بدون حضور خبرنگاران و عکاسان خبری به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.وزیر خارجه کشورمان با هدف بررسی روابط دوجانبه و راه‌های گسترش و تقویت روزافزون این روابط میان دو کشور دوست و همپیمان استراتژیک به سوریه رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان بنا به دعوت رسمی مقامات سوریه به این کشور سفر کرده است.

ظریف بدون حضور خبرنگاران و عکاسان خبری به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

وزیر خارجه کشورمان با هدف بررسی روابط دوجانبه و راه‌های گسترش و تقویت روزافزون این روابط میان دو کشور دوست و همپیمان استراتژیک به سوریه رفته است.

وی در تشریح اهداف سفرش به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: برای هماهنگی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین اجرای توافقات صورت‌گرفته میان رؤسای جمهور دو کشور به سوریه سفر کرده‌ام، و با همین اهداف نیز سفری به ترکیه خواهیم داشت.

پیش از دیدار با رئیس جمهور سوریه ظریف به زیارت مرقد مطهر حضرت زینب (س) رفته بود.

این اولین سفر ظریف به سوریه بعد از سفر اخیر بشار اسد به تهران به شمار می‌رود. بشار اسد رئیس جمهور سوریه ششم اسفند 97 در سفری مهم و تاریخی وارد تهران شد و با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقامات بلندپایه سوریه همواره بر استراتژیک بودن روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند. ولید المعلم وزیر خارجه سوریه اخیرا در گفت‌وگو با یک رسانه روسی تاکید کرده بود روابط سوریه و ایران استراتژیک است.

وزیر خارجه سوریه به شبکه روسیاالیوم گفته بود که در زمینه روابط سوریه و ایران با هیچ طرفی سازش نمی‌کنیم، زیرا این رابطه یک رابطه استراتژیک است.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با مقامات سوری قرار است به ترکیه نیز سفر کند./تسنیم