کد خبر: ۲۵۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۵

هواشناسی: هوای سواحل دریای خزر ۶ تا ۸ درجه سردتر می‌شود / در شرق کشور، بارش داریم، اما سیلاب نه

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز بعدازظهر (۲۹ فروردین) با ریزش هوای سرد از ابر‌های بالاتر، کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در هوای سواحل دریای خزر پیش بینی می‌شود که روز‌های جمعه و شنبه شمال شرق کشور یعنی استان‌های خراسان شمالی و رضوی این سرمای هوا را شاهد خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز بعدازظهر (۲۹ فروردین) با ریزش هوای سرد از ابر‌های بالاتر، کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در هوای سواحل دریای خزر پیش بینی می‌شود که روز‌های جمعه و شنبه شمال شرق کشور یعنی استان‌های خراسان شمالی و رضوی این سرمای هوا را شاهد خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «فریبا گودرزی» اظهار کرد: امروز برای جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر، رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای شمال شرق و شمال غرب کشور هم بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

به گفته گودرزی و بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، شمال شرق خوزستان، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق کردستان، کرمانشاه و ایلام هم شدت بارش خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی هم از امروز بعدازظهر ریزش هوای سرد را از ابر‌های بالاتر داریم که به همین دلیل پنجشنبه و جمعه، شاهد کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در هوای سواحل پیش بینی می‌شود که روز‌های جمعه و شنبه هم شمال شرق یعنی استان‌های خراسان شمالی و رضوی این سرمای هوا را شاهد خواهند بود.

گودرزی درباره وضعیت هوای فردا جمعه (۳۰ فروردین) هم گفت: شمال غرب، غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق، رگبار و رعد و برق و وزش باد‌های شدید موقتی خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین فردا برای شرق کشور هم انتظار بارش‌های پراکنده می‌رود که این بارش‌های بهاری که به صورت رگباری خواهد بود، منجر به آبگرفتگی معابر خواهد شد، اما سیلاب مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها را نخواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: استان گیلان، غرب مازندران و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه هم بارش‌های شدیدتری را خواهند داشت.

به گفته گوردزی، طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، از جمعه شب تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده، برای مسیر‌های کوهستانی و گردنه‌های برف گیر شمال غرب و دامنه‌های البرز بارش برف پیش بینی می‌شود که می‌تواند اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی ایجاد کند.

** پیش بینی هوای تهران / گرمترین و سردترین استان‌ها
گودرزی درباره هوای پایتخت هم اظهار داشت: به گزارش نقشه‌های هواشناسی، امروز آسمان تهران نیمه ابری و به تدریج ابری با رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

وی کمینه دمای امروز صبح تهران را ۱۵ درجه اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای تهران هم به ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید که پیش بینی می‌شود تهران هم روز‌های جمعه و شنبه ۲ تا ۳ درجه سردتر شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: استان بوشهر با ۳۷ درجه سانتیگراد و استان ارومیه با کمینه ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین استان‌های کشور خواهند بود./ایرنا