کد خبر: ۲۵۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۹۴

علم‌الهدی: دو مرحله دیگر تا ظهور مانده / جوامع اروپایی و آمریکایی جامعه دزدی و درندگی و پاره پاره کردن آدم است / در قضیه سیل، نمودار تشکیل جامعه اسلامی را دیدیم؛ عکس‌ها و فیلم‌هایش را ببینید و به رخ مردم دنیا بکشید / در روی کره زمین، هیچ ملت و مردمی این نقشه‌ها و منظره‌ها را در تاریخ و اجداد و نیاکان خود سراغ ندارند

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در جریان سیل اخیر برای برخی خانواده‌ها در نتیجه سیل فقط لباس تنشان باقی مانده و تمام سرمایه آن‌ها نابود شده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در جریان سیل اخیر برای برخی خانواده‌ها در نتیجه سیل فقط لباس تنشان باقی مانده و تمام سرمایه آن‌ها نابود شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول درباره وعده‌های خدا در قرآن است؛ در دو آیه قرآن، نکته‌ای بیان شده در مورد حق بودن وعده‌های قرآن و عکس العملی که از نظر عقلانیت انسان‌ها در برابر حق بودن وعده‌های قرآن بایستی نشان دهند.

به نوشته تسنیم، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: لازمه حق بودن وعده‌ها، عبادت و بندگی خدا و ترک گناه است البته در دو آیه از قرآن غیر از این مسائل، ارکان دیگری نیز مطرح شده است.

خطیب جمعه مشهدمقدس در ادامه با اشاره به تقارن امروز با سالروز سعادت‌بار ولادت منجی عالم بشریت، وجود مقدس امام زمان(عج) اظهار داشت: در اجتماع عظیم منتظران ظهور که از میدان شهدا از ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد و به سمت حرم مطهر رهسپار می‌شویم، حاضر شوید.

علم الهدی گفت: برخی از برادران و خواهران ما وقتی به این اجتماع دعوت می‌شوند، به عنوان یک جشن در آن حاضر می‌شوند و با این رویکرد به آن نگاه می‌کنند در حالی که آنجا، مراسم استغاثه و التماس به درگاه ذات مقدس پروردگار و درخواست از وجود امام هشتم برای نزدیک کردن فرج میوه دلشان است.

وی با اشاره به این مسئله که در میان ائمه ما، امام رضا(ع) توجه زیادی به حضرت مهدی(عج) داشتند تاکید کرد: نام میوه دلشان یعنی حضرت مهدی(عج) که برده می‌شد، ایشان اشک می‌ریختند و دست بر سر قرار می‌دادند و این قنوت ما در نماز جمعه نیز دستور حضرت رضا(ع) است که دعایی در آن بخوانید که مربوط به وجود مقدس امام زمان(عج) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر ناله ما در درگاه خدا ارزش ندارد، دعای امام هشتم(ع) در درگاه خداوند متعال ارزشمند است و امیدواریم هرچه زودتر چشم ما به جمال حضرت روشن شود.

علم الهدی با بیان این مسئله که هر سالی که می‌گذرد و به نیمه شعبان نزدیک می‌شویم فراز دیگری از مسئله ظهور و فرج برای ما باز می‌شود تصریح کرد: خداوند سایه پربرکت مقام معظم رهبری را مستدام بدارد، در بیانیه گام دوم انقلاب فضای دیگری در مسئله ظهور و فرج برای ما گشودند؛ ظهور امام برای ما یک حادثه نیست و دشمنان تصور می‌کنند مردم منتظر حادثه هستند تا دنیا پر از عدل و داد شود؛ اگر ظهور حادثه بود تاکنون رخ داده بود؛ ظهور امام زمان(عج) یک فرآیند است که از جایی شروع به ظهور تمام می‌شود و این واقعیتی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برای ما مشخص فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: 5 مرحله مقام معظم رهبری برای این فرآیند در این بیانیه مشخص فرمودند که مرحله نخست انقلاب اسلامی است؛ مرحله دوم نظام اسلامی است که تشکیل شد؛ مرحله سوم دولت اسلامی و مرحله چهارم، جامعه اسلامی است که این دو رسالت ما در 40 سال دوم انقلاب است؛ در چهل ساله اول انقلاب پیروز و پاسداری و نگهبانی شد و نظام اسلامی شکل گرفت و پایش ایستادیم و 40 سال دوم، دولت اسلامی است که ما باید تشکیل دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی را نیز ما باید تشکیل دهیم و نمونه آن در میان جوامع اروپایی شده و آمریکایی آن وجود ندارد گفت: اینها نمونه جامعه دزدی و درندگی و پاره پاره کردن آدم است و جامعه اسلامی نیست؛ این جامعه اسلامی را ما باید شکل دهیم؛ یک حادثه سیل شکل گرفت؛ مقام معظم رهبری چندماه قبل فرمودند در گام دوم، جوانان جلودار هستند و در این سیل، نمودار تشکیل جامعه اسلامی را دیدیم و جلودارش هم جوانان بودند.

وی افزود: برنامه‌هایی که در قضیه سیل رخ داد و اگر عکس‌ها و فیلم‌هایش را ببینید و به رخ مردم دنیا بکشید؛ در روی کره زمین هیچ ملت و مردمی این نقشه‌ها و منظره‌ها را در تاریخ و اجداد و نیاکان و تاریخ ملت خود سراغ ندارند؛ طلبه یعنی سرباز امام زمان(عج)؛ 6 هزار طلبه جوان در این سیل به مردم کمک می‌کردند؛ قدم‌های تمیز کردن خانه‌ها را جوانانی برداشتند که در خانه و خانواده خودشان این کار را نمی‌کردند و این نماد جامعه اسلامی است.

علم الهدی تصریح کرد: قضیه سیل اما عمیق‌تر است و تمام نشده؛ اینطور نباشد که یک سیل مهربانی و خدمت بیاید و با اتمام سیل، خدمت و مهربانی هم تمام شود؛ روز گذشته در مناطق سیل زده کلات حضور یافتم و خانواده‌ای فقط لباس تنش باقی مانده و هیچی ندارند؛ اینها خانه و زندگی و لباس و اسباب و فرش می‌خواهند؛ سرمایه برخی از اینها صفر شده؛ آقایی می‌گفت یک عمر زندگی کردم و حاصل آن یک کامیون بود که در این سیل نابود شد و خانه هم ندارم و هیچی ندارم. باید همینطور بماند؟ عمر را که نمی‌شود از سر گرفت. چگونه و کجا سرمایه و زندگی درست کند؟ این سیل مهربانی باید ادامه یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: سیل مهربانی و خدمت باید ادامه داشته باشد، عزیزان مسئول ما با عمق بیشتری باید برسند؛ خیلی راه‌ها و امکانات بود که مردم به این بلا مبتلا نشوند و اگر برنامه‌ها اجرا می‌شد این مشکلات به سر ما نمی‌آمد اما اکنون باید پیگیری کنیم. در این مسئله همه باید کمک کار باشند و فقط بحث دولت نیست؛ جوانانی که اصلا مسئولیت نداشتند حضورشان بیشتر از حضور کسانی بود که مکلف بودند و البته این باید ادامه یابد و این نماد تشکیل جامعه اسلامی است.