کد خبر: ۲۵۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۴

ترکیه دیدار مکرون با کرد‌های سوریه را محکوم کرد

ترکیه دیدار رئیس جمهوری فرانسه با هیاتی از گروه کردهای سوریه موسوم «نیروهای دمکراتیک» را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: پذیرش هیات کردهای به اصطلاح نیروهای دمکراتیک سوریه به رهبری پ.ی.د/ی.پ.گ که شاخه سوریه گروه تروریستی پ ک ک است، را محکوم می کنیم.

آکسوی این اقدام را اعطای «مشروعیت ساختگی به گروه های تروریستی» خواند که به اعتقاد او گامی نادرست بوده و با روابط متحدان انطباق ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با بیان اینکه مقابله با هر برنامه ای برای هدف قرار دادن وحدت سیاسی و یکپارچی سوریه ضروری است، تاکید کرد: آنکارا برای تضمین امنیت ملی خود هر اقدامی را که ضروری باشد انجام می دهد.
به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون روز جمعه با هیاتی از نیروهای کُرد که در جنگ علیه داعش در سوریه هستند، دیدار و گفت وگو کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفت که نیروهای کُرد سوریه معتقدند که در جنگ علیه داعش از سوی متحدان غربی خود رها شده اند.

در این دیدار، رئیس جمهوری فرانسه درباره حمایت فعالانه این کشور از کُردهای سوریه در مبارزه علیه داعش، به ویژه در زمینه مدیریت تروریست های دستگیر شده و خانواده هایشان، اطمینان داد.

مکرون در این دیدار اعلام کرد کمک های مالی برای پاسخ به نیازهای بشر دوستانه و ثبات اجتماعی و اقتصادی شهروندان غیر نظامی سوریه اختصاص داده خواهد شد.

پیشتر'الهام احمد' یکی از رهبران شورای دموکراتیک سوریه به دنبال اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تاکید کرد در دیدار با مقام های فرانسوی، خواستار حمایت بیشتر پاریس شده بود.

رئیس جمهوری فرانسه در ماه مارس نیز با رهبران کُردهای سوریه دیدار و از این گروهها در شمال سوریه حمایت کرده بود.

تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از سوریه، کُردهای این کشور را به تکاپو انداخته است.
تاکید رئیس جمهوری فرانسه بر ادامه حضور نیروهای نظامی این کشور در سرزمین شام، آن هم در حالی که نظامیان آمریکایی خروج از سوریه را آغاز کرده اند، بار دیگر پرسش چرایی اصرار پاریس بر تداوم عملیات نظامی در خاورمیانه و به‌ویژه حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه را به پیش می‌کشد.

فرانسه از زمان آغاز بحران در سوریه، یکی از کشورهایی بود که روی سقوط فوری بشار اسد حساب باز کرد. مخالفت این کشور با دولت اسد، با وجود عوض شدن سه رئیس جمهوری در این کشور تغییری نکرد؛ رویکردی که با نیکولا سارکوزی در سال 2011 در قبال شورش در سوریه آغاز شد، از سوی فرانسوا اولاند و امانوئل ماکرون پیگیری شد./ایرنا