کد خبر: ۲۵۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۱

ابتکار: موافق تحریم انتخابات نیستم

معصومه ابتکار گفت: جریانات اصلاحات‌ در عین حال که نقدهای منصفانه خود را درباره کارهایی که باید انجام می‌شد و نشد، بیان می کنند، باید درباره محدودیت ها و مشکلات دولت حرف بزنند و دستاوردها و پیشرفت‌های این دوره را برای مردم بگویند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ معصومه ابتکار درباره نگاه خود به پیشنهاد حجاریان برای مشارکت مشروطه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس گفت: فعلا مسائل مطرح شده در حد گمانه زنی و طرح کلی هستند بنابراین خیلی زود است تا تصمیم‌گیری و جمع بندی نهایی درباره انتخابات برسیم. اصلاحات وسیعی دارد، طبعا نظر همه‌ی گروه‌ها بیان می شود، ضمن آنکه باید نظر اقشار مختلف مردم، تشکل ها، دانشجویان و اساتید مورد توجه قرار گیرد. طیف اصلاحات همیشه برای خودش اصولی داشته و از اصول خودش عبور نکرده بنابراین اگر اقدامی داشته باشد یا ائتلافی کند با حفظ اصولش است.

وی درباه تحریم انتخابات یادآور شد: اساسا موافق تحریم انتخابات نیستم هیچ‌وقت هم نبودم چراکه مخالف هر گونه تحریم نظام‌ها و ساختارهای مردم سالاری در انتخابات هستم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره چرایی ناامیدی اصلاح‌طلبان از مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: اصلاح طلبان نه ناامید نیستند ولی نگران‌اند مثل همه که نگران‌اند. مردم به دلایل مختلفی مشکلاتی دارند ولی اصلا ناامید نیستیم کمااینکه مشارکت مردم در همین قضیه‌ سیل غیرقابل تصور بود، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد به این گستردگی مردم برای کمک رسانی حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد:وقتی در مناطق سیل زده بودم، مشاهده کردم حضور سازمان‌های مردم نهاد فارغ از هرگرایش سیاسی برای کمک به مردم سیل زده بسیار بسیار چشمگیر است و این مسئله از یک جریان یک تحول عمیق اجتماعی حکایت می کند که می‌تواند حتی آثار سیاسی برای کشور داشته باشد. اینها نشانه هاست، ما شگفتی‌های زیادی در کشور داریم که باید امید داشته باشیم اول به لطف خدا و بعد به همت مردم.

ابتکار درباره اقدام هایی که اصلاح طلبان باید برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات انجام دهند، اظهار کرد: اولا باید در فضای اطلاع رسانی و انتقاد اخبار صحیح بیشتر تلاش کنند چون جریانات خاصی هم از بیرون کشور و هم در داخل کشور می کوشند تا فضای غیر شفافی در این عرصه باشد. بنابراین خیلی فضا غبارآلود و امکان تفکیک اخبار صحیح از اخبار فیک، دروغ، اتهام، تخریب و جوسازی خیلی سخت شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: شفاف سازی فضای اطلاع رسانی درباره مشکلات خیلی مهم است و باید دولت هم این نقش را ایفا کند، معتقدم باید به مردم گفته شود که الان واقعا چه برخوردهای سیاسی دارد با دولت می‌شود و دولت در چه تنگناهایی قرار دارد.

وی افزود: جریانات اصلاحات‌ در عین حال که نقدهای منصفانه خود را درباره کارهایی که باید انجام می‌شد و نشد، بیان می کنند، باید درباره محدودیت ها و مشکلات دولت حرف بزنند و دستاوردها و پیشرفت‌های این دوره را برای مردم بگویند. بگویند چه شرایطی قبل و بعد از دولت یازدهم در دانشگاه‌ها بود، وضعیت روزنامه‌ها و رسانه ها چه‌طور بوده و الان چه طور چه طور شده و فضای عمومی جامعه، برگزاری کنسرت‌ها، ایجاد نشاط و فرهنگی چه تغییراتی کرده است؟

ابتکار تأکید کرد: فضای سیاسی کشور بعد از دولت دهم تغییرات زیادی کرد، یادمان نرفته قبل دولت یازدهم چند دانشجوی ستاره دار داشتیم و فضای فعایت تشکل های دانشجویی با چه موانعی روبه رو بود. باید همه‌ی این‌ها باز و یک تحلیل واقع بینانه مطرح شود. همچنین باید گفته شود مطالبات و انتظارات چه بود و در آینده باید چه کاری انجام شود./خبرآنلاین