کد خبر: ۲۵۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۳

ارتفاع دریاچه ارومیه ۵۵ سانتی‌متر افزایش یافت / اضافه شدن ۱.۳ میلیارد مترمکعب به ذخایر آب دریاچه / وسعت دریاچه ۵۲۰ کیلومتر مربع افزایش یافت

باران‌های اخیر تاثیرات بسیار مثبتی را در دریاچه ارومیه گذاشته، به‌گونه‌ای که وضعیت این دریاچه بسیار بهبود یافته است.
باران‌های اخیر تاثیرات بسیار مثبتی را در دریاچه ارومیه گذاشته، به‌گونه‌ای که وضعیت این دریاچه بسیار بهبود یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بر اساس آمار از ابتدای سال آبی تاکنون دریاچه ارومیه ۵۵ سانتی‌متر افزایش ارتفاع داشته که از نظر کارشناسان عدد بسیار قابل قبولی است. بر این اساس، حدود ۱.۳ میلیارد مترمکعب به ذخایر آب دریاچه ارومیه اضافه شده و به گفته محمد حاج‌رسولی‌ها - مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران - وسعت این دریاچه حدود ۵۲۰ کیلومتر مربع افزایش یافته است.

همچنین فرهاد سرخوش - مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه - اخیراً به ایسنا گفته است که حجم آب دریاچه ارومیه بیش از یک میلیارد مترمکعب افزایش یافته و تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۱۹ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ سانتی‌متر افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که حجم آب فعلی موجود در دریاچه ارومیه، ۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: حجم آب دریاچه ارومیه سال گذشته یک میلیارد با ۹۹۰ میلیون متر مکعب بود که امسال نسبت به سال گذشته یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که طی روزهای اخیر ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از سدها و رودخانه‌های استان وارد دریاچه ارومیه شده، اظهار کرد: عمده ورودی آب به پیکره از سمت جنوب دریاچه و از رودخانه‌های زرینه و سیمینه رود و گدار مهاباد بوده است و باید گفت که دریاچه وضعیت تهدید خود را سپری کرده است و بارش‌های اخیر و رهاسازی‌ها سبب بهبود وضعیت دریاچه شده و همچنان رهاسازی از سد بوکان و مهاباد به سمت پیکره ادامه دارد./ایسنا