کد خبر: ۲۵۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۰۶

کدام کشور قدیمی ترین کشور دنیا است؟

در طول تاریخ کشورها و ملت های بسیاری ظهور کرده و اکنون بسیاری از قدیمی ترین تمدن های جهان ناپدید شده و به تاریخ پیوسته اند و حتی نام و نشانی نیز از آنها باقی نمانده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ روزها همواره در گردش بوده و هر روز سرزمینی نو با مردمانی نو شکل گرفته است. کسی نمی تواند با قطعیت از طول عمر یک سرزمین سخن بگوید اما در اینجا کشورهایی را که به عنوان قدیمی ترین کشورها در سراسر جهان شناخته شده اند به شما معرفی می کنیم. همراه با اراول تاریخ سرزمین های دور را ورق بزنید و با لیست کشورهای جهان به لحاظ قدمت آشنا شوید.

یونان

اولین تمدن های پیشرفته اروپا حدد ۳۲۰۰ سال قبل از میلاد ابداع شدند و آتن اولین نظام دموکراتیک دنیا را در سال ۵۰۸ قبل از میلاد در خود دید.
 
چین

تمدن چین باستان یکی از کهن ترین تمدن های تاریخ است که در سواحل حاصلخیز رود زرد که در شمال چین جاری است شکوفا شد. سلسله شانگ از قرن ۱۷ تا ۱۱ قبل از میلاد بر این سرزمین حکومت می کرد و سالسله هان از سال ۲۰۶ قبل از میلاد تا ۲۲۰ میلادی بر این سرزمین حاکم بود.

ارمنستان

ارامنه در حدود ۲۶۰۰ سال پیش در سرزمینی سکنی گزیده اند و نام ارمنستان در قرن ششم قبل از میلاد رایج گردیده است. ایروان پایتخت ارمنستان حدود ۷۸۲ سال پیش از میلاد بنیان نهاده شد. در سال ۳۰۱ میلادی ارامنه اولین کشوری بودند که مسیحیت را به عنوان دین دولتی خود پذیرفتند.

ژاپن

ژاپنی ها ادعا می کنند که این کشور ۶۶۰ سال قبل از میلاد توسط امپراطور جیمو تاسیس شده است. یکی از مورخان چینی بر این باور است که ژاپن در قرن سوم میلادی به وجود آمده است.

ایران

در فهرست قدیمی ترین تمدن های باستانی جهان که در پایگاه اینترنتی ویکیپدیا درج شده است،  ایران با قدمتی افزون بر ۵۳۰۰ سال در صدر قرار دارد. همچنین امپراطوری هخامنشیان نیز بزرگترین امپراطوری در طول تاریخ بوده است.

سان مارینو

سن مارینو سومین کشور کوچک اروپا و یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است که در سال ۳۰۱ میلادی به وجود آمده است. قدیمی‌ترین قانون اساسی ملی که هنوز اجرا می‌شود در سال ۱۶۰۰ میلادی نوشته شده و متعلق به جمهوری سان مارینو است.

اتیوپی

این کشور از هزاره دوم قبل از میلاد نظام های سلطنتی مختلفی داشته است. اتیوپی تنها کشوری بود که هرگز توسط یک کشور اروپایی استعمار نشد چرا که همه آنها را شکست دادند.

مصر

مصر باستان به تمدنی در شمال شرقی آفریقا در درهٔ رود نیل

گفته می‌شود که در دورهٔ زمانی میان ۳۰۰۰ پیش از میلاد

تا زمان تسخیر مصر بدست اسکندر مقدونی وجود داشت.

مصر باستان در دوره دراز تمدن خود چندین بار زیر

فرمانروایی نیروهای بیگانه از جمله ایرانیان هخامنشی نیز درآمد.

به طور کلی نمی توان طول عمر یک سرزمین را با قطعیت بیان کرد

اما طبق گزارشی از کارشناسان در فهرست ویکی پدیا کشورهای مصر، کره و چین

با قدمتی به ترتیب معادل ۵۱۰۰ سال، ۴۳۳۳ سال و ۴۰۷۰ سال در رده های دوم

تا چهارم فهرست قدیمی ترین کشورهای جهان پس از ایران قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، کشورهای گرجستان، ارمنستان، اتیوپی، ژاپن، یونان، هند و پاکستان،

سن مارینو، فرانسه، بلغارستان، برونئی، صربستان، مراکش، روسیه، نروژ، اوکراین و کرواسی

به ترتیب در رتبه های پنجم تا بیستم این جدول قرار دارند. کشورهای هلند، عمان و اسپانیا

نیز رده های پایانی این فهرست را تشکیل می دهند. مبنای رده بندی این مقاله ویکیپدیا

که توسط گروهی از کارشناسان مرتبط تنظیم شده است

شواهد باستان شناسی و مستندات تاریخی بوده است.