کد خبر: ۲۵۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۸۴

ورود سامانه بارشی جدید از فردا / بارش برف و باران در برخی استان‌ها / سامانه، اواخر روز سه شنبه از کشور خارج می‌شود / کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دما در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید دوشنبه دوم اردیبهشت ماه وارد کشور خواهد شد و در برخی استان ها، بارش برف و باران را رقم خواهد زد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید دوشنبه دوم اردیبهشت ماه وارد کشور خواهد شد و در برخی استان ها، بارش برف و باران را رقم خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فریبا گودرزی روز یکشنبه اظهار داشت: امروز بارش پراکنده در نوار شمالی کشور را شاهد خواهیم بود. بعدازظهر امروز برای بخش‌های مرکز (خلیج فارس، جنوب استان فارس، کرمان، بوشهر، غرب هرمزگان و دامنه‌های زاگرس) غرب و شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌هایی مانند زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، رگبار پراکنده و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: فردا سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می‌شود و به این واسطه شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز غربی بارش باران و برف را تجربه خواهند کرد. همچنین در جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق، شرق و برخی نقاط مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، زنجان، البرز، قزوین و تهران رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد‌های شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به تدریج با شمالی شدن جریات جوی روی سواحل دریای خزر، بارش‌ها در سواحل تشدید می‌شود. بعدازظهر دوشنبه شمال شرق کشور نیز شاهد بارش خواهد بود. اما شدت بارش برای دوشنبه در نواحی جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل شدیدتر است و بیشتر بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

بارش‌های برفی سبب کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها خواهد شد. گستره فعالیتی این سامانه در روز سه شنبه شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر، نوار شرقی و جنوب کشورمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی در ادامه گفت: بعدازظهر سه شنبه گستره بارش‌ها فقط به شرق سواحل دریای خزر و نوار شرقی محدود می‌شود و اواخر وقت سه شنبه نیز این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: روز سه شنبه هفته جاری، شرق استان‌های گلستان و مازندران شاهد بارش‌های شدید خواهد بود و وزش باد‌های شدید به نواحی مرکزی و نیمه شرقی کشور خواهد رسید. در شرق کشور نیز شاهد خیزش گرد و خاک خواهیم بود.

گودرزی در ادامه از کاهش دما خبر داد و گفت: با خروج این سامانه سه شنبه و چهارشنبه در سواحل شمالی، شمال شرق و شرق کشور کاهش دما ۵ تا ۷ درجه و در مناطق مرکزی طی این مدت کاهش دمای ۳ تا ۵ درجه را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: به سبب بارش برف و تشدید بارش‌ها برای روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و جاده‌های کوهستانی البرز شرایط جوی مانند مه غلیظ و احتمال وقوع کولاک می‌تواند مخاطره آمیز باشد. به همین سبب توصیه می‌کنیم هموطنان از سفر‌های غیرضروری به این مناطق خودداری کنند.

گودرزی همچنین به وضعیت آب‌های کشور اشاره کرد و گفت: آب‌های جنوب کشور از بعدازظهر دوشنبه و سه‌شنبه توفانی می‌شود و ارتفاع موج‌ها به دو تا سه متر می‌رسد که این مساله نیز توصیه‌های مربوط به خود را دارد. تهران امروز شاهد پدیده خاصی نخواهد بود و برای ساعات بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود. ضمن اینکه فردا (دوم اردیبهشت) در تهران شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های شدید خواهیم بود./ایرنا