کد خبر: ۲۵۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۹۴

صدیقی زیر نقد راست و چپ

کاظم صدیقی، خطیب جمعه تهران این روزها سخنان و رفتارش چه از سوی اصلاح‌طلبان و چه از سوی اصولگرایان به شدت نقد می شود. او در خطبه های نماز جمعه تهران گفت: «چرا نگران هستید که تحریم ها تشدید شود؟ به جهنم که تشدید شود.

کاظم صدیقی، خطیب جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه تهران گفت: «چرا نگران هستید که تحریم ها تشدید شود؟ به جهنم که تشدید شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ کاظم صدیقی، خطیب جمعه تهران این روزها سخنان و رفتارش چه از سوی اصلاح‌طلبان و چه از سوی اصولگرایان به شدت نقد می شود. او در خطبه های نماز جمعه تهران گفت: «چرا نگران هستید که تحریم ها تشدید شود؟ به جهنم که تشدید شود. مگر شما خدا ندارید؟ مگر خداوند کم داده است؟ مگر قرآن نمی خوانید؟ شما کی هستید؟ این فرانسه و آن آمریکا خودشان دچار چالش هستند. هرکس در این درگه مقرب تر است، جام بلا بیشترش می دهند. خداوند امتحان می کند. امید ما برای زایش بیشتر می شود! مثل درد زایمان است، به ناله درمی آورد اما امید زایش هست. خداوند با فشارهای بین المللی می خواهد امتحان تان کند.»

به نوشته روزنامه سازندگی،این سخنان صدیقی بازتاب های مختلفی در شبکه های اجتماعی یافت. برخی با یادآوری اینکه تحریم مردم را نشانه گرفته و زندگی مردم به سختی طی می شود او را از چنین سخنانی بر حذر داشتند و پرسیده بودند که آیا تحریم بر زندگی او اثر نگذاشته است؟ سخنان او برای دعوت مردم به قناعت و پرهیز مسئولان از اشرافی گری همزمان شد با دعوت وی به مجتمع تجاری ایران مال. مجتمعی که یکی از سرمایه‌داران اصولگرا آن را ساخته است.

معاون فرهنگی بازار بزرگ تهران (ایران مال)، در ویدیوی تبلیغاتی که صداوسیما هم آن را پخش کرد، از حضور کاظم صدیقی، امام موقت جمعه تهران و محمود کریمی مداح اهل بیت در مراسم افتتاح «مسجد محمد رسول ا...» خبر داده بود.

این تیزر تبلیغاتی واکنش اصولگرایان را برانگیخت. پیام فضلی نژاد، از نویسندگان سابق کیهان و فعال رسانه ای اصولگرا، این دعوت را حمایت از «سرمایه‌داری ریش دار» توصیف کرد و در این باره نوشت: «امام جمعه تهران همراه با محمود کریمی تصمیم دارند با ریختن آب طهارت بر سر ایران مال و افتتاح مسجد آن، سرمایه‌داری ریش‌دار را وارد مرحله جدیدی کنند. هنر سرمایه‌داری، کوچک کردن مغزهاست.

از مغز حاکمیتی که به بی عدالتی اجازه رشد می دهد تا مغز روحانی و مداحی که به آن مشروعیت می بخشد.» واکنش ها آنچنان شد که برخی اعلام کردند صدیقی حضور در ایران مال را کنسل کرده است اما خبرگزاری تسنیم روز شنبه، چند ساعت مانده به برگزاری مراسم افتتاح این مسجد، خبر داد که اساسا «کاظم صدیقی چنین برنامه ای ندارد و طبق برنامه ازپیش تعیین شده در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برای معتکفین درس اخلاق خواهد داشت.» به هرحال خطبه ها و اقدامات حجت‌الاسلام صدیقی که از سال ۱۳۸۸ امام جمعه موقت تهران شده، هرازگاهی حاشیه‌ساز می شود.