کد خبر: ۲۵۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۹

تداوم عملیات انتقال آب دریا به "لامرد و مهر"

 مجری طرح‌های صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب شرب و صنعتی به شهرستان‌های مهر و لامرد بدون وقفه تداوم دارد.

به گزارش ایسنا، فریدون فدایی‌دولت سه شنبه سوم اردیبهشت در جمع کارشناسان منطقه انرژی بر لامرد و پارسیان، گفت: این اقدام با هدف تامین آب صنایع در مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان و همچنین تامین آب شرب شهرهای لامرد و مهر اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه اواخر سال گذشته آغاز شده و در دو بخش آب شیرین کن و خط لوله توسط شرکت فراآبرسان سرزمین در حال انجام است، گفت: هم اکنون 20 کیلومتر از مسیر خط انتقال و بخشی از سایت خاکبرداری شده است.

وی افزود: با توجه به نهایی شدن طراحی مسیر خط انتقال و طراحی پایه مفهومی  سایت آب شیرین کن به صورت همزمان با تجهیز کارگاه در هر دو سایت، عملیات خاکبرداری برای مسیرهای خط انتقال و دسترسی، شروع عملیات خاکبرداری در سایت پارسیان برای احداث آب شیرین کن، مطالعات محیط زیست دریایی برای آب شیرین کن پارسیان و مسیر خط انتقال و اخذ مجوزهای لازم از حدود 40 سازمان و نهاد دولتی در استانهای فارس و هرمزگان از اقدامات اجرایی شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های بین بخشی برای ساماندهی امور در این قطب اقتصادی، گفت: استقرار صنایع انرژی بر در این منطقه نیازمند احداث زیر ساخت‌های اساسی و تامین خوراک و همچنین آب مورد نیاز برای دوران ساخت و بهره برداری صنایع بوده که برغم بسیاری از تنگناها در این مسیر اقدامات موثر و راهگشایی انجام شده است .

فدایی‌دولت با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق بر مراحل اجرایی این پروژه، افزود: خط انتقال آب از دریا به طول 67 کیلومتر طراحی شده و آب منتقل شده پس از 4 مرحله آبگیری، پیش تصفیه، نمک زدایی و تصفیه نهایی، آماده مصرف در بخش‌های صنعت یا شرب می‌شود.

مجری طرح‌های صنایع انرژی بر جنوب کشور از علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در حوزه های معدنی، صنعتی و صنایع پایین دست آلومینیوم، برای احداث واحدهای صنعتی مختلف در این زنجیره تولیدی، دعوت به همکاری کرد.

به گزارش ایسنا، مجتمع آلومینیوم جنوب کشور به عنوان مهمترین پروژه تولید شمش آلومینیوم ایران به شمار می‌رود که در منطقه ویژه اقتصادی لامرد واقع شده است و در فاز نخست توان تولید سالانه 300 هزار تن شمش آلومینیوم را دارد.