کد خبر: ۲۵۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۵

کره جنوبی با الهام از طبیعت ربات نظامی می سازد

کره جنوبی قصد دارد با الهام از طبیعت ربات های نظامی بسازد که می توانند خود را با محیط سازگار کنند. این ربات ها از ۲۰۲۴ میلادی در ارتش این کشور به کار گرفته می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ و به گزارش دیلی میل، کره جنوبی مشغول توسعه ربات‌های نظامی است که از طبیعت الهام گرفته شده‌اند و می‌توانند خود را در تمام محیط‌ها وفق دهند.

فناوری که با الهام از طبیعت توسعه می‌یابد بخشی از سیستم‌های نظامی آتی کره جنوبی است و به سربازان این کشور در میدان جنگ کمک می‌کند.

طرح‌هایی که با الهام از پرندگان، مارها و موجودات دریایی توسعه می‌یابند و می‌توان از آنها برای نظارت و مبارزه در خشکی، دریا یا هوا استفاده کرد. این در حالی است که کشورهای همسایه کره جنوبی (چین و روسیه) پیشرفت‌های قابل توجهی در توسعه این فناوری داشته‌اند.

به هر حال سازمان DAPA کره جنوبی در سندی که به عنوان فناوری‌های کلیدی این کشور از آن یاد می‌شود، اعلام کرده از فناوری‌های الهام گرفته شده از طبیعت در طراحی سیستم‌های تسلیحاتی آتی استفاده می‌کند.

در حقیقت کره جنوبی قصد دارد چند نوع ربات زیستی بسازد که از انسان و طبیعت (پرندگان، مارها، موجودات دریایی و حتی حشرات) الهام گرفته است.

پارک جیونگ یون سخنگویDAPA می‌گوید: ربات‌های زیستی آینده تسلیحات را تغییر می‌دهند. چنین ربات‌هایی می‌توانند عملیات مختلف از جمله جستجو و شناسایی را انجام دهند.

او همچنین پیش بینی می‌کند ربات‌های مذکور از اوایل ۲۰۲۴ میلادی در ارتش به کار گرفته شوند./مهر