کد خبر: ۲۵۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۰

واکنش پاکستان به شایعه توقف پروژه خط لوله صلح

سفیر پاکستان در ایران شایعات مربوط به توقف کامل پروژه واردات گاز از ایران موسوم به خط لوله صلح را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «رفعت مسعود» سفیر پاکستان در ایران شایعات مربوط به توقف کامل پروژه واردات گاز از ایران موسوم به خط لوله صلح را تکذیب کرد.

وی افزود: تعطیلی این پروژه شایعه‌ای بی اساس است که توسط رسانه‌های عربی به آن دامن زده می‌شود.

مسعود تأکید کرد: پاکستان و ایران به خوبی می‌دانند که برخی کشورها خواهان تخریب روابط خوب بین دو کشور هستند بنابراین چنین اخباری را منتشر می‌کنند.

وی افزود: خبری که به نقل از «صولت» رئیس شرکت ملی گاز پاکستان مبنی بر توقف پروژه واردات گاز ایران به دلیل تحریم‌ها منتشر شده سناریوی رسانه‌های عربی است و هیچ ویدئویی از آن وجود ندارد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «عمران خان» نخست وزیر پاکستان از مسئولین بخش انرژی کابینه خود خواست با ارسال نامه به اتحادیه اروپا و آمریکا موضع قطعی آن‌ها درباره دریافت گاز از ایران را مشخص کنند.

خط لوله صلح نام خط لوله گاز صادراتی ایران به هند و پاکستان است که براساس تفاهم‌های انجام شده، ایران متعهد است که تا مدت ۲۵ سال، گاز خود را با قیمت توافقی به هند و پاکستان بفروشد. این مسیر اقتصادی‌ترین روش تأمین انرژی شبه قاره هند می‌باشد.

طول این خط لوله ۲۷۰۰ کیلومتر است و قرار است گاز صادراتی ایران را از مسیر پاکستان به هند منتقل کند.

با تکمیل این طرح، روزانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز ایران به هند و پاکستان صادر می‌شود که ۹۰ میلیون متر مکعب آن برای هند و ۶۰ میلیون متر مکعب آن برای پاکستان در نظر گرفته شده‌ است./فارس