کد خبر: ۲۵۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۳

قطبی: برای این لیگ و این برخوردها متاسفم!

سرمربی تیم فولاد خوزستان نشست خبری خاصی پیش از دیدار مقابل تراکتورسازی داشت. قطبی در این کنفرانس به عوامل مختلفی اعتراض کرد و چندان شبیه بقیه روزهایی که از او سراغ داریم، نبود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ افشین قطبی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تراکتورسازی گفت: این آخرین کنفرانس خبری نیست چون بعد از بازی هم کنفرانس خواهیم داشت. در این مدت کم شما را دیدم که شریف و حرفه ای هستید و به فوتبال و فولاد کمک کرده اید.
این چند هفته کار سخت شده چون وقتی شانس قهرمانی یا سهمیه آسیا ندارید و وسط جدول هستید، تمرکزها کمتر و مشکلات بیشتر می شود. بازیکنان ما هم نتوانستند نمایشی که در توانایی آنها است، نشان دهند و نتیجه ها این را ثابت کرده است. ما دوست داریم نمایش خوبی داشته باشیم و فصل را خوب تمام کنیم. بازی حساسی است، برای ما به خاطر خوزستان و فوتبال. برای تراکتور هم به این خاطر که هنوز موقعیت آسیایی شدن دارند.

خوزستانی ها فردا شب به ما انگیزه بدهند
فکر کنم تراکتور یکی از تیم هایی است که بهترین مهره ها را دارد و خیلی خوب بازی می کند. در هفته های اخیر همه تیم ها نتیجه گرفتن برایشان سخت بوده است. این به تمرکز تیم ها و حساسیت بازی ها برمی گردد. خیلی دوست دارم از همه خوزستانی ها دعوت کنم که فردا شب به استادیوم بیایند و تیم را تشویق کنند و به بازیکنان ما اجازه دهند که فصل را با انگیزه تمام کنند. ما همیشه به آینده امیدواریم و همینطور به پیشرفت فوتبال ایران.
ماندن من در فولاد به 2 عامل بستگی دارد

ماندن یا نماندن من به ادامه صحبت های ما با باشگاه مربوط است. ما تا به حال صحبت هایی داشته ایم و باز هم این مذاکرات را ادامه می دهیم. عامل دوم، خانواده من است. من باید با خانواده ام صحبت کنم و بعد تصمیم می گیرم.
تیمی که من گرفتم، باید برای بقا می جنگید
بهترین کار و تلاش را در تاریخ زندگی و فوتبالم، در فولاد انجام داده ام. ممکن است نتیجه آنطور که من دوست داشتم، نباشد. من دوست داشتم در کورس قهرمانی باشیم. ولی تمام جان و وجدان و همه تجربه و هوشم را برای این تیم گذاشتم. من احساس می کنم تیمی که فقط 3 بار در 14 بازی برده و مهره های آن نه بالانس داشته و نه کیفیت، اگر با همان روند ادامه می داد، سقوط می کرد و باید برای ماندن می جنگید. اما ما توانستیم در برخی مقاطع، با نمایش خوب در چند بازی پشت سر هم نتایج خوبی کسب کنیم ولی متاسفانه ادامه دار نبود.

برای این لیگ متاسفم
نیم ساعت پیش به من اعلام شد که فرزاد جعفری محروم است. من نمی فهمم چطور می شود بازیکنی که فحش می خورد و سرپرست تیم دیگری به او مشت و لگد می زند و سه پله پایین می افتد، چند هفته از اتفاق می گذرد و تقریبا 30 ساعت مانده به بازی، محروم می شود؟ واقعا من این تجربه را نداشتم و خیلی متاسفم که لیگی داریم که اینطور برخورد می کند و این تصمیمات را می گیرد.
3 پنالتی ما سوخت؛ منصوریان دید، فیلمش هم هست
من درباره داوری ها هیچوقت زیاد صحبت نمی کنم ولی داورانی که انقدر به این باشگاه و خوزستان کم لطفی کرده اند و در خانه ما پنالتی های اشتباه می گیرند یا تصمیماتی می گیرند که بازی را عوض می کند. دیدار با ذوب آهن 3 پنالتی صد درصد برای ما نگرفتند و فیلمش هم هست. آقای منصوریان خودش هم بعد از بازی گفت که صد درصد پنالتی بود. حالا 3تا را نمی گیری، 2تا را بگیر. اگر نه، یکی را بگیر. بعد نتیجه بد می شود و همه زیر سوال می روند. تمام هواداران ناراحت می شوند و این عادلانه نیست. چه اتفاقی برای این داور می افتد؟ مثلا چند جلسه محروم می شود؟ این برای من جذاب نیست و امیدوارم در آینده بررسی شود و VAR وارد لیگ شود.

اگر جعفری در پرسپولیس، استقلال یا سپاهان بود، اینطور نمی شد
من فکر نمی کنم اگر فرزاد جعفری در پرسپولیس، استقلال یا سپاهان بازی می کرد، این قضاوت ها قبل از بازی آخر انجام می شد. این مرا ناراحت می کند. ما همه انسان داریم و احساسات داریم. 24 ساعته داریم تلاش می کنیم که تیم نتیجه بگیرد. فرزاد خودش هم پسر بسیار خوبی است و من از این موضوع ناراحتم.

هر روز هیجان دارم و هر روز دلم برای این مردم می سوزد
من هر روز در تمرینات و در تمام بازی ها هیجان دارم. عاشق کارم هستم و عاشق هواداران و هر تیمی که در آن کار می کنم. خودم را وصل می کنم به تیم محل کارم و بازیکنان و هوادارانش. تا آخرین نفس و آخرین صحنه تمام قلب من با فولاد و مردم خوزستان است. سختی هایشان را می بینم و لمس می کنم و هر روز دلم می سوزد و می خواهم کمک کنم. این شاید بزرگترین انگیزه برای من باشد و اگر بمانم، به خاطر این است.
بازیکنی که 20 درصد حقوق گرفته چطور انگیزه داشته باشد؟
اما ما مشکلات خیلی زیادی داریم. از بازیکنان خارجی می خواهیم بهترین نمایش را داشته باشند. وقتی شیمبا می تواند آقای گل شود و در فاصله یک روز تا پایان فصل فقط 30 درصد حقوقش را گرفته است، چطور ممکن است با انگیزه بازی کند؟ چطور می تواند تمرکز داشته باشد؟ بازیکن کامرونی و ژاپنی فقط 20 درصد حقوقشان را گرفته اند و یک روز بیشتر نمانده است./ورزش 3