کد خبر: ۲۶۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۵

کره‌جنوبی ۱۰۰ سالگی سینمای خود را جشن می‌گیرد

کره‌جنوبی قصد دارد با برپایی مجموعه‌ای از پروژه‌ها و رویدادهای سینمایی ۱۰۰ سالگی سینمای خود را پاس بدارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دولت کره جنوبی و فیلمسازان این کشور در سال ۱۹۶۶ میلادی تصمیم گرفتند تا روز ۲۷ اکتبر ۱۹۱۹ را به عنوان مبدا و روز ملی سینمای کره نام‌گذاری کنند؛ روزی که سینما در این کشور با نمایش فیلم «نبرد برای عدالت» معنا گرفت. حال سینماگران کره‌ای قصد دارند ۱۰۰ سالگی صنعت سینمای خود را با برگزاری جشنواره‌ای گرامی بدارند.

چانگ می‌هی بازیگر کره‌ای و دبیر کمیته برگزاری این مراسم در انجمن فیلم کره در این باره گفت: پیدایش سینمای کره به دوران «جنبش اول مارچ» و جنگ کره برای استقلال خود بازمی‌گردد. ما قصد داریم با همراهی سینماگران پیشکسوتی که عمر خود را برای پیشبرد سینمای کره در ۱۰۰ سال اخیر صرف کرده‌اند، یک جشن بزرگداشت برگزار کنیم.

برای این منظور انجمن فیلم کره «Kofic» پروژه‌های متعددی را به راه انداخته است که شامل ایجاد یک دیکشنری یا فرهنگ جامع از فیلمسازان کره‌ای، ترمیم و بازسازی‌ دیجیتال فیلم‌های قدیمی، برگزاری کنفرانس‌های آکادمیک و تولید یک فیلم گروهی ۱۰۰ قسمته با حضور ۱۰۰ کارگردان کره‌ای شامل ۵۰ مرد و ۵۰ زن است. این فیلم ۱۰۰ قسمته از حضور سینماگران برجسته‌ای چون لی جون‌ایک کارگردان فیلم «پادشاه و تاج»، جی.کی یون سازنده «قصیده‌ای برای پدر»، لی جونگ هیانگ کارگردان «دلیلی برای زندگی» و کانگ جی.کیو کارگردان فیلم «برادران جنگ» بهره می‌برد. تا کنون حضور ۷۰ فیلمساز در این پروژه قطعی شده است و قرار است هر قسمت آن از اوایل اکتبر امسال روی یوتیوب بارگذاری شود.

موسسه آرشیو فیلم‌های کره «Kofa» نیز قصد دارد در همراهی با این پروژه‌ها از ماه می تا اکتبر، مجموعه نمایش‌هایی را از فیلم‌هایی ویژه ترتیب دهد؛ آثاری که بیشتر روی تکنولوژی، زنان و سینمای مستقل متمرکز هستند./صبا