کد خبر: ۲۶۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۷

بسته خبری این هفته بانک ملی ایران

بسته خبری این هفته بانک ملی ایران یکی از مهم ترین اخبار هفته ای که گذشت، اعلام عملکرد مطلوب بانک‌ ملی ایران در واگذاری اموال و دارایی ها از زبان رئیس مجلس شورای اسلامی بود. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، علی لاریجانی این خبر را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

رئیس مجلس اعلام کرد: عملکرد مطلوب بانک‌ ملی ایران در واگذاری اموال و دارایی ها

 رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بانک ملی ایران از بانک هایی بوده که در واگذاری اموال و دارایی های خود نسبت به سایر بانک‌ها بهتر عمل کرده است.

 دکتر علی لاریجانی در نشست علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در خصوص نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در حوزه بازارهای مالی، این موضوع را اعلام کرد.

این واگذاری ها در راستای عمل به ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین عمل به سیاست های کلان دولت و خروج از بنگاه داری بانک ها صورت گرفته است.

بانک ملی ایران از زمان ابلاغ قانون مذکور در سال 94 تا ابتدای اسفند ماه سال گذشته بیش از 46 هزار و 500 میلیارد ریال از اموال مازاد خود اعم از املاک و سهام را واگذار کرده است.


راه اندازی رمز یکبار مصرف بانک ملی ایران، هزینه ندارد

دریافت رمز یکبار مصرف برای مشتریان بانک ملی ایران هیچ هزینه ای در بر ندارد.

با نصب و راه اندازی اپلیکیشن 60، مشتریان بانک ملی ایران می توانند در هر دقیقه یک رمز اول یا دوم یکبار مصرف دریافت کنند.

کاربران می توانند این اپلیکیشن را به صورت رایگان از سایت بانک دریافت و آن را با مراجعه به سامانه بام و یا دستگاه های خودپرداز، کیوسک یا Cashless بانک ملی ایران راه اندازی کنند.

استفاده از رمز یکبار مصرف به صورت آفلاین بوده و در طول استفاده، نیازی به هیچ گونه ارتباط بر روی گوشی نیست؛ به عبارت دیگر، برای دریافت رمز یکبار مصرف از اپلیکیشن 60، نیازی نیست که تلفن همراه کاربر به اینترنت و یا حتی شبکه تلفن همراه متصل باشد.


رتبه نخست بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه گزارشی از میزان عملکرد بانک ملی ایران به تعهداتش در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به افراد تحت تکفل این نهاد، اعلام کرد: بانک ملی ایران در شاخص «درصد پرداخت این تسهیلات به کل بانک ها» رتبه «اول» را کسب کرده است.

سید پرویز فتاح در نامه ای به دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک آورده است: سهم تکلیفی بانک ملی ایران از این تسهیلات در سال گذشته پنج هزار و 800 میلیارد ریال و سهم کل بانک ها 14 هزار میلیارد ریال بوده است.

بر اساس اعلام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، بانک ملی ایران بیش از رقم مصوب و معادل شش هزار و 60 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در جهت ایجاد اشتغال، خودکفایی و استقلال اقتصادی خانواده های نیازمند و مورد حمایت این نهاد پرداخت کرده است.

از محل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران، 31 هزار و 691 طرح اجرا و شش هزار و 726 خانوار با اشتغال ایجاد شده، خودکفا شده اند.


بانک ملی ایران یاریگر سیاست های حمایتی ازدواج جوانان

در فروردین ماه سال جاری بیش از یک هزار و 712 نفر با تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفتند.

 این بانک از ابتدای سال جاری سیاست حمایت و تسهیل ازدواج جوانان را به طور جد در کنار دیگر محورها و سیاست های اعتباری خود قرار داد و بدین ترتیب در فروردین ماه تعداد یک هزار و 712 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش 483 میلیارد و 70 میلیون ریال تخصیص داده است.

در سال گذشته نیز حدود 265 هزار نفر از بانک ملی ایران تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت کردند که ارزش ریالی این تسهیلات به 41 هزار و 492 میلیارد و 768 میلیون ریال می رسد.

در سال 98 بر اساس ابلاغ بانک مرکزی و  به منظور حمایت از ازدواج جوانان، سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 30 میلیون تومان برای هر یک از زوجین و دوره بازپرداخت آن به 60 ماه با همان نرخ چهار درصد کارمزد افزایش یافت.

لازم به ذکر است، به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد و متقاضیان به مدت دو سال (24 ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.

«بله» 20 تایی شد!

تازه ترین تغییر رخ داده در اپلیکیشن «بله»، افزوده شدن بانک «سپه» به مبدا کارت به کارت است.

 با پیوستن این بانک به مبدا تراکنش مذکور، کاربران می‌توانند از مبدا ۲۰ بانک، به تمام بانک‌های عضو شتاب، کارت به ‌کارت کنند.

بانک های ملی ایران، سپه، صنعت و معدن، کشاورزی، پست بانک ایران، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، سامان، سینا، سرمایه، آینده، شهر، دی، ملت، تجارت، انصار، حکمت ایران، مهر اقتصاد و ایران زمین اکنون عضو این سامانه هستند.

«بله» تنها اپلیکیشن دو منظوره ایرانی است که با حمایت بانک ملی ایران توسعه یافته و علاوه بر امکانات همه پیام رسان های معمول، تراکنش های مالی نیز در بستر آن قابل انجام است.

به تازگی نیز شورای عالی فضای مجازی کشور، «بله» را به عنوان یکی از سه پیام رسان داخلی برتر برای انجام مکاتبات، ارایه خدمات اداری، تبلیغات و استفاده نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی اعلام کرد.


پرداخت 19 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک کارگشایی در فروردین ماه امسال

بانک کارگشایی در فروردین ماه سال جاری بیش از 19 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت کرده است.

 در مدت مذکور به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان تعداد 19 هزار و 204 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بالغ بر 194 میلیارد ریال توسط بانک کارگشایی پرداخت شده است.

همچنین در این مدت، تعداد یک هزار و 588 فقره تسهیلات جعاله به متقاضیان پرداخت شده که ارزش ریالی آن 118 میلیارد ریال است.

این بانک در سال گذشته نیز تعداد 507 هزار و 636 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از پنج هزار و 173 میلیارد ریال و تعداد 66 هزار و 871 فقره تسهیلات جعاله به ارزش پنج هزار و 453 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که جهت نیازهای ضروری متقاضیان در ازای ترهین طلاآلات، تسهیلات قرض الحسنه اعطا می کند.

میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر یک فقره سند 20 میلیون ریالی در ازای ترهین 100 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143 گرم طلا است.

مدت زمان باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال است.


کمک دو میلیارد ریالی بانک ملی ایران به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد

سی و دومین جشن گلریزان ستاد دیه با هدف دستگیری از زندانیان جرایم غیرعمد با مشارکت بانک ملی ایران برگزار شد.

 در این مراسم محمود خادمیان رئیس صندوق پس‌اندازملی ایران به نمایندگی از مدیر عامل این بانک، یک فقره چک دو میلیارد ریالی به این امر خیر اهدا کرد.

این جشن همزمان با ششمین روز ماه مبارک رمضان و با حضور تنی چند از مسئولان کشوری، لشگری و همچنین جمعی از خیرین در تالار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

در این مراسم میر محمد صادقی رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور اظهار داشت: تاکنون بیش از 130 هزار نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از طریق کمک‌های مردمی و ستاد دیه آزاد شده‌اند.

وی افزود: این ستاد تمام تلاش خود را می‌کند تا زندانیانی را که به صورت غیر عمد و صرفاً به جهت عدم توانایی در پرداخت دیه در زندان هستند، در حد توان خود آزاد کند و در این راه از تمام خیرین انتظار داریم در حد وسع و توانایی خود، این ستاد را یاری کنند.

علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌های کشور و عضو هیات مدیره ستاد دیه نیز در این مراسم گفت: امیدواریم برگزاری چنین جشن‌هایی و برپایی مراسم گلریزان باعث کاهش تعداد زندانیان جرایم غیر عمد در کشور بشود، چرا که زیبنده نظام اسلامی نیست زندانیانی داشته باشد که صرفاً به خاطر عدم توانایی در پرداخت دیه در زندان به سر می برند.

در این مراسم، کارکنان شعبه خیابان آیت اله طالقانی بانک ملی ایران با استقرار یک باجه، علاوه بر دریافت وجوه نقد و چک‌های خیرین، خدمات نوین بانک را به حاضران معرفی کردند.


تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم استفاده از توان نظام بانکی برای عبور از تحریم ها

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که کشور هم اکنون در شرایط حاد اقتصادی است، گفت: باید برای مقابله با آثار تحریم ها از حداکثر توان نظام بانکی استفاده کنیم.

 برات کریمی در بازدید از ادارات کل خارجه، مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل و ضمانتنامه های ارزی افزود: کشور با تدبیر از گردنه تحریم ها عبور خواهد کرد، گرچه ممکن است سختی هایی به ما تحمیل شود.

وی در این دیدار از نزدیک با فعالیت های مختلف کارکنان این ادارات کل آشنا شد و به سوالات مطرح شده پاسخ گفت.

در این بازدید، محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل بانک به همراه تنی چند از روسای ادارات، معاونین و کارشناسان حضور داشتند.

کریمی همچنین از شعبه میرداماد بانک ملی ایران بازدید کرد و رهنمودهای لازم برای توسعه فعالیت ها و تکریم مشتریان را ارائه داد. رئیس شعبه میرداماد نیز در این بازدید، گزارشی از عملکرد شعبه ارائه کرد.


آغاز دریافت مدارک معرفی شدگان آزمون استخدامی بانک ملی ایران

معرفی شدگان آزمون استخدامی بانک ملی ایران از امروز 23 اردیبهشت ماه تا 30 ماه جاری برای تحویل مدارک خود مهلت دارند.

 معرفی شدگان آزمون استخدام این بانک که از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی برای مرحله بررسی مدارک معرفی شده اند؛ موظفند به منظور ارائه و بررسی مدارک با در دست داشتن اصل و کپی مدارک خود در تهران به طبقه همکف ساختمان فردوسی بانک ملی ایران واقع در خیابان فردوسی، کوچه بانک و در استان ها به دوایر سرمایه انسانی ادارات امور شعب این بانک مطابق زمانبندی تعیین شده مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، این مرحله صرفا جهت بررسی اطلاعات خود اظهاری داوطلبان و تکمیل مدارک آنها بوده و داوطلبان واجد شرایط بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام ششمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، متعاقبا به منظور شرکت در مصاحبه استخدامی دعوت خواهند شد.

عدم مراجعه و تکمیل مدارک فوق در موعد مقرر به منزله انصراف از ادامه روند مراحل استخدامی تلقی شده و داوطلب حق هیچ گونه اعتراضی نخواهد داشت.

همچنین  هرگونه اطلاع رسانی پس از مرحله اخذ و بررسی مدارک  صرفا از طریق سامانه آزمون جهاد دانشگاهی و سایت بانک ملی ایران به داوطلبان انجام خواهد شد.

بدیهی است امکان رسیدگی به مدارک ناقص و همچنین مراجعات خارج از زمان بندی تعیین شده میسر نخواهد بود.

برای اطلاع از جزئیات و اخبار تکمیلی به سایت بانک ملی ایران به آدرس www.bmi.ir مراجعه فرمایید.


امکان اخذ شناسه برخط شهاب در شعب بانک ملی ایران

در راستای اجرای قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و الزامات ناظر بر لزوم شناسایی دقیق مشتریان و بنابر مفاد بخشنامه اخیر بانک مرکزی و تاکیدات به عمل آمده در این خصوص، بانک ها از ارائه خدمات به حساب های فاقد شناسه شهاب منع شده اند.

 آن گروه از مشتریانی که به دلیل فقدان احراز هویت کامل و عدم تخصیص شناسه شهاب، حساب هایشان مسدود شده است، ضرورت دارد در اسرع وقت به شعب افتتاح کننده حساب خود مراجعه و ضمن ارائه مستندات و مدارک هویتی خود، نسبت به تکمیل و اخذ شناسه شهاب اقدام کنند.
بدیهی است از تاریخ اول تیر ماه امسال انجام این امر، علاوه بر مراجعه به شعب ذیربط، مستلزم طی تشریفات و صرف زمان و مراحل بیشتری خواهد بود.


خرید بسته های اینترنت همراه در «بله» میسر شد

خرید بسته های اینترنت همراه اول، ایرانسل و رایتل در اپلیکیشن «بله» میسر شد.

 کاربران بله به راحتی می توانند از طریق بازوی (بات) «خرید بسته اینترنت» بسته اینترنت همراه دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنند.

بله در حال حاضر بیش از سه میلیون و 100 هزار کاربر دارد و علاوه بر بانک ملی ایران، 19 بانک دیگر به عنوان مبدا انتقال وجه به آن متصل هستند. خرید شارژ، پرداخت قبوض، دریافت موجودی کارت و صورت حساب از دیگر خدمات بانکی است که در این اپلیکیشن ارایه می شود.

اپلیکیشن بله در اسفندماه 1394 در یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت داده ورزی سداد، با حمایت و پشتیبانی بانک ملی ایران توسعه یافت و هم اکنون به عنوان یکی از پیشتازان صنعت فین تک کشور در حال ارایه خدمات مالی و اجتماعی به کاربران خود است.


جوایز برندگان پویش اینستاگرامی #ریتم_امنیت بانک ملی ایران اهدا شد

جوایز برندگان پویش اینستاگرامی #ریتم_امنیت که با هدف گسترش فرهنگ حفظ امنیت سرنشینان خودرو در سفرهای نوروزی، توسط بانک ملی ایران با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شده بود، به آنها اهدا شد.

 این بانک در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و همچنین تلاش در راستای ارتقای امنیت در بخش های مختلف خدمات بانکی، از تمام مسافران نوروزی دعوت کرده بود تا با پیوستن به پویش اینستاگرامی #ریتم_امنیت، پیام این پویش را به همه برسانند.

این پویش از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا 20 فروردین ماه امسال ادامه یافت. مخاطبان برای شرکت در این پویش، عکس یا ویدئویی از راننده یا سرنشینان خودرو، هنگام بستن کمربند ایمنی تهیه کردند و آن را در صفحه اینستاگرام خود با دو هشتگ #ریتم_امنیت و #بانک_ملی_ایران  به اشتراک گذاشتند.

پس از مشخص شدن برندگان، جوایز 10 میلیون ریالی آنها به حسابشان واریز شد. اسامی برندگان به این شرح است:

 

نام و نام خانوادگی

ساکن

محمد رضا بدن آرا

رشت

علی اصغر شمسی

ساوه

محسن پاسیار

قم

فاطمه صغری حسینی نانوا

مشهد

نیکتا میرزایی

کرمانشاه

نسرین مومنی

شیراز

دنیا موسی

تهران

ابوالفضل عبدالهی

قزوین

مهدی اعلایی ینگی کند

اسلامشهر

امید مسجدی

کاشان

بازدید مدیرعامل بانک ملی ایران از بیمارستان بانک


مدیرعامل بانک ملی ایران امروز در بیمارستان بانک حضور یافت و از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

 دکتر محمد رضا حسین زاده ابتدا با حضور در بخش بستری، با بیماران ملاقات کرد و آخرین وضعیت آنها را جویا شد.

وی سپس از روند بازسازی بخش شیمی درمانی واقع در طبقه پنجم بیمارستان بازدید و دستورهای لازم برای افزایش هرچه بیشتر کیفیت خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را صادر کرد.


راهکارهای افزایش بهره وری اپلیکیشن 60 بررسی شد

نشست هم اندیشی و بررسی راهکارهای افزایش بهره وری اپلیکیشن 60 امروز در ساختمان فردوسی بانک ملی ایران برگزار شد.

 مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی این بانک در نشست مذکور که با حضور مدیران امور، روسای ادارات امور و شعب مستقل برگزار شد، با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در حوزه فناوری اطلاعات پیشتاز نظام بانکی است، گفت: در دومین رویداد ملی شو در سال گذشته، شاهد اتفاقات خوب و رونمایی از محصولات جدیدی از جمله اپلیکیشن 60 با قابلیت ارایه رمز یکبار مصرف بودیم. این در حالی است که سایر بانک ها پس از الزام بانک مرکزی به استفاده از رمزهای پویا به تکاپو افتاده و در تلاش برای ایجاد این خدمت بودند.

سعداله عیسی زاده با بیان اینکه بانک ملی ایران خدمت رمز یکبار مصرف و اپلیکیشن 60 را از سال 95 کلید زد و در سال 96 به صورت رسمی از آن بهره برداری شد، اظهار کرد: روسای حوزه ها، شعب مستقل و همکاران شعب ضرورت دارد اطلاعات خود را درباره این اپلیکیشن برای پاسخگویی به مشتریان جامع تر کنند و نسبت به اهمیت و جدیت این امر واقف باشند.

همچنین مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در عصر فناوری اطلاعات هر روز شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم، گفت: بانک ملی ایران در چند سال اخیر بیش از پیش این فضا را درک کرد و در عرصه حاضر شد.

اصلان کریمی با بیان اینکه اپلیکیشن 60 یکی از افتخارات بانک ملی ایران است در حالی که سایر بانک ها به تازگی در این زمینه ورود کرده اند، افزود: امروز تامین امنیت حساب ها یکی از شاخص هایی است که مشتریان به دنبال آن هستند و اگر این نیاز به شایستگی پاسخ داده شود، می تواند سهم بانک از بازار را تحت تاثیر قرار دهد و اپلیکیشن 60 می تواند نیاز مشتریان در این زمینه را تامین کند.

وی تصریح کرد: همچنین یکی از رمزهای موفقیت بانک ها ایجاد ارتباط با مشتریان در درون و بیرون از شعبه است که اپلیکیشن 60 می تواند یکی از کانال ها برای ایجاد این ارتباط باشد.

رییس اداره کل توسعه سیستم های بانک ملی ایران نیز با بیان اینکه این بانک با 60 میلیون کارت بیشترین سهم کارت های بانکی در سطح بانک ها را داراست، گفت: برای ارتقای ضریب امنیت این کارت ها، ایده ایجاد و ارایه رمز یکبار مصرف به مشتریان در بانک مطرح شد که آخرین نسخه به روز رسانی شده اپلیکیشن 60 ظرف سه روز آینده ارایه می شود و سعی شده تا در آن نواقص و ایرادات احتمالی رفع شود.

مهدی علی آقایی با تاکید بر اینکه الزامی شدن استفاده از رمز دوم یک بار مصرف به منظور افزایش ضریب امنیت تراکنش ها و نیز به حداقل رساندن تهدیدهای سایبری با هدف حفظ حریم خصوصی مشتریان انجام می شود، تصریح کرد: معرفی شعب نزدیک به مشتری، صدور کارت هدیه، کارت به کارت، خرید شارژ و... از دیگر قابلیت های اپلیکیشن 60 علاوه بر ارایه رمز یکبار مصرف است و برای اینکه مشتری برای امور روزمره خود نیازمند استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلف نباشد، رمزبان در بستر اپلیکیشن 60 تعریف شد.

در پایان نیز پانل پرسش و پاسخ با حضور مسئولان برگزار شد.