کد خبر: ۲۶۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۴۷
پلوسی:

کاخ سفید بداند مجوز کنگره برای جنگ با ایران را ندارد / خوشحالم که از ترامپ شنیدم هیچ تمایلی به جنگ ندارد / امیدوارم مشاوران رئیس جمهور بدانند که به هیچ وجه، اختیاری برای حرکت به سمت جنگ ندارند

رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید دولت ترامپ باید این نکته را در نظر داشته باشد که مجوز کنگره را برای جنگ با ایران ندارد.

رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید دولت ترامپ باید این نکته را در نظر داشته باشد که مجوز کنگره را برای جنگ با ایران ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از رویترز، نانسی پلوسی روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: دولت جمهوریخواه ترامپ باید اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای درباره ایران برای قانونگذاران ارشد فراهم کند که وی از آنها به عنوان «دسته هشت» نام برد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: بر اساس مسئولیت ما در قانون اساسی، کنگره مسئول اعلام جنگ است و امیدوارم که مشاوران رئیس جمهوری بدانند که به هیچ وجه، اختیاری برای حرکت به سمت جنگ ندارند.

پلوسی با بیان اینکه آنها نمی توانند از اختیارات خود که در سال 2001 درباره خاورمیانه تصویب شده است، اکنون برای یک جنگ نظامی استفاده کنند، اظهار کرد: خوشحالم که از رئیس جمهوری شنیدم او هیچ تمایلی به این مساله ندارد. یکی از جاهایی که من و رئیس جمهوری توافق داریم این است که هر دوی ما مخالف جنگ عراق هستیم.