کد خبر: ۲۶۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۸

سرگردانی متقاضیان داروهای خاص در ناصر خسرو

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ بسیاری از مردم برای تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خود به جای داروخانه‌ها،‌ مجبورند به کوچه پس کوچه‌های شهر و بازار ناصر خسرو مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدحسین قربانی  از سرگردانی و مشکلات عدیده مردم برای تأمین برخی از اقلام دارویی سخن گفت اظهار داشت: آمارها و ارقامی که مسئولان سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت از وضعیت تأمین داروها ارائه می‌دهند با واقعیت‌های جامعه در تضاد است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه حوزه سلامت با دیگر بخش‌های جامعه تفاوت‌های زیادی دارد عنوان کرد:‌ اگر در بخش‌هایی نظیر صنعت و ‌حوزه کالاهای اساسی و سبد خانوار کمبودی در کشور وجود داشته باشد اثرات منفی و مخرب آن،‌ به هیچ عنوان با کمبود دارو قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس نبود برخی از داروهای مورد نیاز بیماران را اتفاقی بسیار ناگوار اعلام کرد و افزود:‌ آمارهای وزارت بهداشت در حوزه تأمین داروها ظاهراً مطلوب است اما واقعیات جامعه و آن‌چه که در کف خیابان‌ها اتفاق می‌افتد با ارقام این وزارتخانه همخوانی ندارد.

قربانی با اشاره به اینکه نبود داروی مورد نیاز در کشور به شدت در حوزه مرگ و میر و سلامت عامه مردم تأثیرگذار است تصریح کرد: دارو در حیات و ممات بیماران نقشی بسیار اساسی بر عهده دارد بنابراین هر گونه کمبود و نقص در آن فاجعه‌های جبران ناپذیری را در جامعه پدید می‌آورد.

وی هدف از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را حل مشکلات مردم در حوزه تأمین داروهای مورد نیاز اعلام کرد و اظهار داشت: بنده همواره در صحن علنی مجلس، کمیسیون بهداشت و درمان و در سایر محافل، تذکراتی جدی در‌ این مورد به مسئولان داده‌ام.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزایش قیمت برخی از اقلام دارویی و مصائبی که به عامه مردم از این وضعیت وارد می‌شود را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر طبق آمارهای موجود سازمان غذا و دارو، حدود 90 درصد از داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس واردات 10 درصد از نیاز کشور به دارو به ویژه در حوزه داروهای خاص را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ بسیاری از مردم برای تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خود به جای داروخانه‌ها،‌ مجبورند به کوچه پس کوچه‌های شهر و بازار ناصر خسرو مراجعه کنند.

قربانی مراجعه مردم به بازارهای غیررسمی جهت تأمین دارو را با آمار و ارقام وزارت بهداشت در مورد عدم کمبود اقلام دارویی در کشور، دو مقوله کاملاً متناقض با هم خواند و گفت: از مسئولان وزارت بهداشت و درمان انتظار داریم برای رفع دغدغه‌های به حق مردم‌، در این زمینه ‌تدبیری بیاندیشند./تسنیم