کد خبر: ۲۶۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۴

تلاطم در بازار اجاره‌بها؛ نرخ‌ها سلیقه‌ای است

رئیس کمیسیون عمران مجلس، از رویکرد دستگاه های اجرایی در عدم واگذاری اراضی دولتی برای تولید مسکن انتقاد کرد و گفت: دستگاه های نظارتی و بازرسی باید با متخلفان برخورد کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدرضا رضایی کوچی اظهار کرد: با اشاره به تلاطمات بازار مسکن به ویژه حوزه اجاره، اظهار کرد:‌ متأسفانه در شرایط کنونی هیچ نظارتی در این بخش وجود ندارد و قیمت ها طبق سلیقه مالکان و به صورت ساعتی در حال بالا رفتن است، در این میان هیچ دستگاهی خود را مسئول کنترل و نظارت بر قیمت مسکن نمی داند.

وی تصریح کرد: برخی کارشناسان نسبت به عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در عدم کنترل قیمت بازار مسکن انتقاد دارند، اما مسئولان این سازمان اعلام می کنند برای کنترل بازار باید قیمت منطقه‌ای تعریف شود تا تعزیرات بر این مبنا با متخلفان برخورد کند.

وی با بیان این‌که طی چند سال گذشته بارها اعلام کرده ایم برای مدیریت بازار مسکن، باید قیمت پایه ای در هر منطقه تعیین شود، افزود:‌ بر اساس این قیمت‌ها بازار کنترل می‌شود، البته برخی معتقد به اقتصاد آزاد و تعیین قیمت ها در بازار هستند. اما این مسئله زمانی می تواند اجرایی شود که دولت در عرصه تولید گسترده مسکن به نتیجه رسیده باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این‌که هم‌اکنون کشور با کمبود ۴ میلیون واحد مسکن مواجه است، گفت: تولید گسترده مسکن و اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی نقش برجسته ای در کنترل قیمت ها خواهند داشت، اما هر دو مسئله تاکنون عملیاتی نشده است.

رضایی کوچی با انتقاد از عملکرد دستگاه ها و سازمان ها در خصوص عدم اجرای دستورات رئیس‌جمهوری برای واگذاری اراضی دولتی جهت تولید مسکن، اظهار کرد: متأسفانه با وجود دستور رئیس جمهور، هنوز یک متر زمین برای تولید مسکن توسط سازمان ها واگذار نشده و دستگاه ها عملا به اموال و اراضی خود چسبیده اند. اراضی دولت متعلق به مردم، دولت و حکومت است و دستگاه ها باید در شرایط سختی مانند امروز، زمینه را برای تولید مسکن در این مناطق فراهم کنند.

وی به خانه ملت گفت: سازمان‌های بازرسی دولت باید به مسئله نقض قانون توسط دستگاه های اجرایی در عدم واگذاری اراضی دولتی ورود کرده و با مدیران متخلف برخورد جدی صورت گیرد./تسنیم