کد خبر: ۲۶۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
فردیناند پورشه، مؤسس شرکت پورشه، می‌خواست که یک نسخه‌ی سبک‌تر، سریع‌تر از خودروی KdF-Wagen که همان نسخه اصلی و اولیه فولکس‌واگن بیتل بوده است را تولید کند. پورشه سریع و جذابی که باید در مسابقه خیابانی بین شهر‌های برلین آلمان تا روم ایتالیا در سال ۱۹۳۹ شرکت داده می‌شد؛ اما این مسابقه خودرویی، هیچ‌گاه دلیل اصلی وجود پورشه Type ۶۴ نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در دنیای خودرو‌های مدرن و امروزی که هر یک مجموعه‌ای بزرگ از فن‌آوری‌های روز دنیا هستند، شاید گاهی اوقات نگاهی به خودرو‌های کلاسیک و بعضاً نام داری که به همراه خود یک اسم بزرگ را یدک می‌کشند نیز چندان بد نباشد.
 
درست مانند همین پورشه Type ۶۴ مدل سال ۱۹۳۹ که در کنار این قدمت ۸۰ ساله خود، قدیمی‌ترین خودروی شرکت اشتوتگارتی پورشه نیز بوده و همچنین خودروی شخصی هر دو نفر فردیناند و فری (Ferry) پورشه بوده است.
 
این خودرو را می‌توان به‌نوعی، نماد تمامی خودرو‌های پورشه‌ای دانست که این شرکت تاکنون در طول قدمت حدود ۹۰ ساله خود، تولید کرده است. خودرویی که قرار است در تاریخ پانزدهم اگوست ۲۰۱۹، در حراجی RM Monterey به فروش برسد.
 
فردیناند پورشه، مؤسس شرکت پورشه، می‌خواست که یک نسخه‌ی سبک‌تر، سریع‌تر از خودروی KdF-Wagen که همان نسخه اصلی و اولیه فولکس‌واگن بیتل بوده است را تولید کند. پورشه سریع و جذابی که باید در مسابقه خیابانی بین شهر‌های برلین آلمان تا روم ایتالیا در سال ۱۹۳۹ شرکت داده می‌شد؛ اما این مسابقه خودرویی، هیچ‌گاه دلیل اصلی وجود پورشه Type ۶۴ نبوده است.
 
شرکت فولکس‌واگن نیز، سفارش تولید سه خودروی بادوام مسابقه‌ای از روی خودروی KdF-Wagen را به همان تیم طراحی داده بود که بعدازآن، خودروی پورشه ۳۵۶ را تولید کردند.
اگرچه ممکن است قدیمی‌ترین خودروی پورشه، از قوای محرکه و سیستم تعلیقی مشابه با فولکس‌واگن Type۱ استفاده کرده باشد، اما این خودرو، در بسیاری از مؤلفه‌های دیگر، زمین تا آسمان با خودروی فولکس‌واگن تفاوت دارد.
 
برای مثال، سیستم تعلیق و بدنه از جنس آلیاژ این پورشه از فن‌آوری مشابه با هواپیما‌های مورداستفاده در جنگ جهانی دوم استفاده کرده و همچنین، موتور این خودرو با سیستم خنک کاری، طوری تیونینگ و تقویت‌شده بود که بتواند ۳۲ اسب بخار قدرت تولید کند.
 
فری پورشه نیز در این میان، فکر می‌کرد که Type۶۴، یک حلقه گمشده بین فولکس بیتل و پورشه ۳۵۶ است. سومین نسخه از خودروی پورشه Type۶۴، با شاسی اولین نمونه از این خودرو که در تصادفی در ماه ژوئن سال ۱۹۴۰، آسیب‌دیده بود ساخته شد. این خودرو، به‌عنوان یک خودروی خانوادگی و به مدت زیادی توسط، فردیناند و فری پورشه، استفاده شد.
 
وبسایت چرخان::زمانی که در سال ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۸، شرکت پورشه، به Gmund اتریش نقل‌مکان کرد، این خودرو به همراه دومین نسخه از آن، در خود آلمان نگهداری شد. در حال حاضر نیز، سومین نسخه از Type۶۴، تنها نمونه‌ای است که توانسته از جنگ جهانی دوم، جان سالم به درببرد.
 
طبق گفته‌های مارکوس گوریگ، متخصص صنعت خودرو، بدون Type۶۴، درواقع خودرو‌هایی بانام پورشه ۵۵۰، ۳۵۶ و حتی ابرخودروی ۹۱۱ نیز وجود نداشتند. این داستان اساسی پورشه است. خودرویی که شروعی برای افسانه بی‌پایان پورشه بوده و شخص خریدار این پورشه، روی صندلی‌هایی خواهد نشست که میزبان شخصی مالک و مؤسس پورشه بوده‌اند.




نام:
ایمیل:
* نظر: