کد خبر: ۲۶۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۱

واکنش شهردار تهران به هجوم پروانه‌ها به تهران

شهردار تهران گفت: سال‌ها بود که پروانه‌ها به شهرمان نیامده بودند و این در حالی است که امسال به جای سفیدبالک‌ها پروانه‌ها را در شهر می‌بینیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پیروز حناچی ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از ١۴ پروژه مدیریت شهری در منطقه ٩ که با حضور چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و یادآوری سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) به عنوان یکی از روزهای خاطره‌انگیز و ماندگار در تاریخ ایران، گفت: خوشحالم فضایی برای خدمت بیشتر به مردم شریف منطقه ۹ فراهم شده است. تلاش ما برای افزایش کیفیت زندگی بحث بسیار مهمی است و پروژه‌هایی که در این راستا انجام می‌شوند، از جایگاه متفاوتی برخوردارند.

وی با بیان اینکه باید برای کار در شهر تعاریف جدیدی داشته باشیم، ادامه داد: ضروری است در مورد انجام اقداماتی که لزوماً به افزایش کیفیت زندگی در شهر نمی‌انجامند و آرامش بیشتری برای شهروندان به بار نمی‌آورند، بیشتر تأمل کنیم.

حناچی ضمن تشکر از خانواده مرحوم دکتر «قریب» برای همکاری در ساخت اندیشکده‌ای به نام این پزشک شهیر، گفت: دکتر قریب به عنوان بنیان گذار طب کودکان در تاریخ و خاطره ایران می‌درخشد. به سهم خود و به نمایندگی از مردم تهران از خانواده گرامی ایشان به خاطر همکاری در اجرای این پروژه قدردانی می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: توسعه مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع مهمی است که از شعارهای مهم شورای شهر و شهرداری تهران به شمار می‌رود. استفاده از خلاقیت برای حل مشکلات شهر از سیاست‌های اصلی ما است و امیدوارم بتوانیم هر چه بیشتر با نبوغ و استعداد فراوان فرزندان این سرزمین، در شرایطی که بدخواهان برای ایجاد اغتشاش در کشور طمع دارند، مشکلات شهر را حل کنیم و به کار و تولید رونق ببخشیم.

حناچی در ادامه تاکید کرد: لازم نیست برای افزایش کیفیت زندگی فضاهای باقیمانده شهر را زیر بار ساخت و ساز ببریم. بزرگ‌ترین مشکلات ما ترافیک و آلودگی است و باید کنترل منشأ آلودگی را هدف قرار دهیم که خدا را شکر امسال به یمن نزولات جوی و تلاش همکارانم، تا حدی به این هدف رسیدیم.

وی افزود: سال‌ها بود که پروانه‌ها به شهرمان نیامده بودند و این در حالی است که امسال به جای سفیدبالک‌ها پروانه‌ها را در شهر می‌بینیم.

حناچی همچنین به مشکلات ترافیکی منطقه ۹ اشاره و عنوان کرد: این منطقه از جهت دسترسی مشکلات زیادی دارد که با افتتاح زیرگذر استاد معین تا پایان سال، بخشی از این مشکلات حل و دسترسی شمال به جنوب فراهم خواهد شد.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم به تناسب فضاهای ایجاد شده، سازمان مناسبی برای نگهداری از این فضاها نیز در نظر گرفته شود تا در طول سال‌های بهره‌برداری خدمات مناسب به مردم ارائه شود./مهر