کد خبر: ۲۶۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۲

رسول نجفیان چگونه به سریال از یادها رفته پیوست؟

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، شبکه یک سیما مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» را روی آنتن برده و تاکنون ۱۱ قسمت از این سریال تاریخی به نمایش درآمده است. یکی از بازیگران این سریال رسول نجفیان است که بعد از مدت‌ها، در نقش «پرویز» مقابل دوربین تلویزیون رفت.
نجفیان درباره بازی در سریال «از یادها رفته» گفت: به‌واسطه دوستی قدیمی، بهرام بهرامیان من را به کار دعوت کرد و وقتی درباره نقش و کاراکتر این سریال با هم گفت‌وگو کردیم، از این نقش خوشم آمد و پس از موافقت در این پروژه حضور یافتم. بازی من در این سریال یک سال طول کشید یعنی من از خرداد سال ۹۷ مقابل دوربین بودم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رسول نجفیان درباره کاراکترش در سریال «از یادها رفته» اظهار کرد: «پرویز» پدری هست که از همسر اولش که فوت کرده و عاشقش هم بوده، دختری به نام «مهربانو» به یادگار دارد و برای همین هم در ازدواج دومش با «فریده» دیگر حاضر نشد که بچه‌دار شود. در نتیجه، ازدواج دوم پرویز فقط برای اداره زندگی‌اش بوده ولی در اصل تمام فکر و ذهن این پدر، دخترش هست.

در ادامه داستان هم می‌بینیم که این دختر با ماجراهای عاطفی مواجه می‌شود و در برابر دو خواستگاری که می‌توان گفت شروع یک فاجعه برای او و زندگی ما هست، همراه می‌شود.
این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: برای هر پدر جدایی از دخترش دشوار است بخصوص برای پدری که علاقه و وابستگی زیادی به فرزندش دارد. اما گرفتاری خانواده ما در سریال ورای مسائل عاطفی است و به جرأت می گویم که نقش من بسیار خاص، عاطفی و دشواری بود.
نجفیان درباره نکات بارزی که در سریال «از یادها رفته» به آن اشاره شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه قرار نیست قصه را لو بدهم می‌گویم، ما ادامه و عواقب دیکتاتوری قاجار و پهلوی را در این سریال می‌بینیم و در نتیجه آن سلطه طلبی و زورگویی همچنان در این خاندان نفوذ دارد چرا که برای انسان‌ها اصلاً ارزش قائل نیستند. بخصوص مادر مهران (شکوه السلطنه) که یک زن زورگویی است که گمان می‌کند همه باید گوش به فرمان او باشند و هرکسی هم به دستورات آنها تمکین نکند باید از میان برداشته شود. یک نکته مهمی که در این سریال وجود دارد همین است؛ برخورد با این تفکر غلط و نشان دادن ظلم دیکتاتوری موجود در آن سال‌ها.

حال و هوای تهران قدیم از دیگر نکات بارز و جالب سریال از یادها رفته است. تهرانی که از عهد قاجار رهایی پیدا کرده و وارد دورانی به اصطلاح مدرنیزه شدن است، مردم به جای لباس‌های سنتی و مرسوم آن دروان، کت و شلوار می‌پوشند، کراوات می‌زنند و کلاه شاپو سر می‌کنند. از نکات مهم دیگر این سریال مساله حجاب و ظلم خاندان پهلوی در کشف حجاب از زنان مسلمان ایرانی و سوق دادن اجباری مردم به سمت و سوی تفکر و پوشش غربی و رواج بی بند و باری است. من فکر می‌کنم در روند داستان، به این مسائل خوب پرداخته شده است. در این سریال، اراده معطوف به قدرت بشر به خوبی به تصویر کشیده شده است. بشری که هر خواسته‌ای دارد باید قدرت پیدا کند تا به خواسته خود برسد اما یک موقعی هست که معنویت به این اراده بشر کمک می‌کند و انسان دچار والایش و تثبیت می‌شود اما یک موقع هم هست که این معنویت کمکی نمی‌کند و در آن جهل و جاهلیت خودش می‌ماند و متأسفانه فاجعه می‌آفریند درست مانند چیزی که در این سریال به آن اشاره شده است.

او در پایان گفت: من الان مشغول بازی در سریال «عین شین قاف» (عشق) به کارگردانی قاسم جعفری هستم.

داستان سریال «از یادها رفته» به زندگی دختری جوان در سال ۱۳۱۹ می‌پردازد که به دلیل نداشتن شناخت از وضعیت کشور و آداب رسوم دچار بحران شدیدی می‌شود، اما با کشف حقیقت سنت‌ها و رفتارها به آرامش و زندگی مشترک می‌رسد.

مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود./ایسنا