کد خبر: ۲۶۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۳

مناف هاشمی، معاون شهردار تهران نیست

شهردار تهران انتصاب سید مناف هاشمی به عنوان یکی از معاونین شهرداری تهران را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پیروز حناچی در مراسم بهره‌برداری از ١۴ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۹، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بعضی از پروژه‌هایی که امروز در منطقه ٩ به بهره‌برداری رسیدند مانند بهسازی مسیرها و ایجاد پارک‌ها در مقیاس محلی هستند. دو پروژه بزرگ‌تر نیز داشتیم که شامل احداث اندیشکده دکتر قریب و مرکز نوآوری در منطقه ٩ می‌شود. در مرکز نوآوری استارتاپ‌هایی مستقر می‌شوند که با همکاری دانشگاه شریف توسعه پیدا کرده اند.

وی افزود: اعتبار این ١۴ پروژه ۴٠ میلیارد تومان است، البته ٢ پروژه اخیر اعتبار بیشتری داشتند.

حناچی در ادامه ایجاد شهر خلاق و هوشمند را یکی از اهداف شهرداری تهران دانست و گفت: رسیدن به هدفی همچون شهر هوشمند و خلاق معمولاً در محدوده دانشگاه‌ها سریع‌تر اتفاق می‌افتد و امکان پذیرتر است، ما نیز بهتر و بیشتر از پیش شرایط توسعه این امر را فراهم می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره «لایحه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران» گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر این مأموریت به ما محول شده و کلیات آن مشخص است. قرار است تشکیلات سازمانی در شهر قدری کوچک‌تر شود. شورای شهر در ابتدا کاهش معاونت‌ها از ٩ به ۶ معاونت را خواستار شد، اما در حال حاضر قید تعداد از این موضوع برداشته شده است؛ این اتفاق باعث افزایش انسجام مدیریت شهری خواهد شد.

حناچی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز اشاره و تصریح کرد: این لایحه در صحن مجلس مطرح شد و کلیات آن نیز مورد تصویب قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره مؤسسه همشهری گفت: مؤسسه همشهری همواره زیر نظر دفتر شهردار بوده، اما شخصیت حقوقی مستقل خود را دارد.

شهردار تهران در پایان انتصاب مناف هاشمی به عنوان یکی از معاونین شهرداری را تکذیب کرد./مهر