کد خبر: ۲۶۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۴

مجلس، پیگیر وضعیت بازداشتی‌های روز کارگر

طیبه سیاوشی، فاطمه سعیدی و سهیلا جلودارزاده از اعضای فراکسیون امید مجلس، پیگیر وضعیت بازداشت‌شدگان روز کارگر هستند.‌

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ از دهم اردیبهشت‌ماه، گروهی از کارگران، اعضای سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد، دانشجویان و فعالان کارگری به مناسبت روز کارگر و در اعتراض به وضعیت معیشتی کارگران، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. نیروی انتظامی با این تجمع برخورد کرد و تعدادی از تجمع‌کنندگان بازداشت شدند. در حال حاضر اکثر افراد بازداشتی آزاد شده‌اند، اما هنوز هفت نفر آنان از جمله خبرنگار روزنامه شرق در بازداشت به سر می‌برند.

قاسم میرزایی نیکو، نماینده دماوند و فیروزکوه درباره اینکه آیا فراکسیون امید پیگیری در این باره انجام داده است یا نه، به ایرناپلاس می‌گوید: خانم‌ها سیاوشی، سعیدی و جلودارزاده پیگیر وضعیت بازداشتی‌ها هستند.

سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز می‌گوید: گروهی از بازداشتی‌ها آزاد شده‌اند و پیگیر وضعیت دیگر بازداشتی‌ها نیز هستیم.

محمدمهدی برومندی، نماینده مرودشت و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز درباره اینکه اتهام برخی از بازداشتی‌های روز کارگر اقدام علیه امنیت ملی اعلام شده است و اینکه آیا این کمیسیون به موضوع وارد شده است یا نه، می‌گوید: در جلسه امروز کمیسیون، موضوع را پیگیری می‌کنم.

نزدیک بیست روز از بازداشت این افراد می‌گذرد و به گفته خانواده‌هایشان، بازداشت‌شدگان باقی‌مانده تاکنون امکان ملاقات با خانواده‌ را نداشته‌اند./ایرنا