کد خبر: ۲۶۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۹

چین: ادعا‌های ترامپ مصرف داخلی دارد

وزارت خارجه چین اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره پکن را دارای انگیزه‌های سیاسی و بدون در نظر داشتن شرایط سیاسی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وزارت خارجه چین روز سه شنبه مواضع «دونالد ترامپ» درخصوص ناچار شدن شرکت‌های خارجی به ترک چین به دلیل افزایش تعرفه‌های آمریکا را نادرست و مبتنی بر انگیزه‌های سیاسی توصیف کرد.

به گزارش گلوبال تایمز، «لو کنگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در نشستی خبری در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ در مورد شرکت‌های خارجی حاضر در چین گفت: "طرف آمریکایی اغلب ادعا‌هایی سیاسی را مطرح می‌کند که فقط مصرف داخلی دارند و اغلب بی توجه به شرایط واقعی بیان می‌شوند."

ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز مدعی شد که برخی از شرکت‌ها به دلیل افزایش تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌های چینی از سوی واشنگتن از چین به ویتنام و سایر کشور‌های آسیایی تغییر مکان داده‏‎اند.

لو در بخش دیگری گفت: "اگرچهاقدامات آمریکا نقض قوانین تجارت جهانی و عامل اختلال در بازار‌های جهانی است، اما شرکت‌ها تصمیمات خود در زمینه سرمایه گذاری را براساس چشم انداز اقتصادیشان اتخاذ می‌کنند. این شرکت‌ها با وجود تهدیدات آمریکا در مورد افزایش تعرفه کالا‌های چینی، به ادامه تجارت با چین خوش بین هستند."

وی در تایید سخنان خود از شرکت‌های «اکسون موبیل»، «تسلا» و «بی‌ام‌دبلیو» به عنوان شرکت‌های خارجی بزرگی که اخیرا در چین سرمایه گذاری کرده اند، نام برد.

لو افزود حضور شرکت‌های بزرگ خارجی و آسیایی در چین نشان دهنده اعتماد اقتصاد جهانی به چین است.

وی همچنین ادعای ترامپ مبنی بر توافق احتمالی تجاری چین و آمریکا که بیش از این که ۵۰-۵۰ باشد، به نفع آمریکا باشد را رد کرد.

جنگ تجاری پکن و واشنگتن در روز‌های اخیر به شدت افزایش یافته و در سایر عرصه‌ها نیز برخورد‌هایی را میان دو کشور سبب شده است./میزان