کد خبر: ۲۶۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۵۰
معاون اول قوه قضائیه:

بد است برای ملت ایران و به خصوص اصفهان که عده‌ای دهن‌کجی و هنجارشکنی کنند/ نباید در حالت انفعال قرار بگیریم، عده‌ای رسماً قانون‌شکنی و پلیس ما را تهدید می‌کنند

محسنی‌ اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه گفت که بد است برای ملت ایران و به خصوص اصفهان که عده‌ای دهن‌کجی و هنجارشکنی کنند؛ گاهی اوقات فضا را آن‌قدر تنگ می‌کنند که یک جانباز و خانواده شهید می‌ترسد از امر به معروف، نباید در حالت انفعال قرار بگیریم، عده‌ای رسماً قانون‌شکنی می‌کنند و پلیس ما را تهدید می‌کنند؛ نباید عقب‌نشینی کنیم چون آن‌ها را به جلو می‌راند.
محسنی‌ اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه گفت که بد است برای ملت ایران و به خصوص اصفهان که عده‌ای دهن‌کجی و هنجارشکنی کنند؛ گاهی اوقات فضا را آن‌قدر تنگ می‌کنند که یک جانباز و خانواده شهید می‌ترسد از امر به معروف، نباید در حالت انفعال قرار بگیریم، عده‌ای رسماً قانون‌شکنی می‌کنند و پلیس ما را تهدید می‌کنند؛ نباید عقب‌نشینی کنیم چون آن‌ها را به جلو می‌راند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه عده‌ای رسماً قانون‌شکنی می‌کنند، گفت: برخی گاهی اوقات فضا را آن‌قدر تنگ می‌کنند که یک جانباز و خانواده شهید از امر به معروف می‌ترسد.

به نقل از خبرگزاری ها، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: در آستانه دهه دوم ماه رمضاه هستیم که خداوند همه ما را دعوت کرده است و بر ما منت گذاشته و خوان گسترده‌ای را به روی ما باز کرده است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: یک شب را بیشتر از کل عمر ما ارزش داده و خواب و نفس ما را پاداش می‌دهد و انشالله از سر تقصیرات ما می‌گذرد؛ اگر ما از لحظه لحظه‌های این روزها و ماه و به خصوص شب‌ها و روزهای آینده استفاده نکنیم، خسران کرده‌ایم.

محسنی‌ اژه‌ای بیان کرد: نباید اینگونه جلسات زیاد وقت ما را بگیرد و تنها باید تقدیر و تشکر از زحمات کسی باشد که زحمت کشیده است؛ جلسه برای تکریم دو مدیر است و خسروی‌وفا بیش از نیمی از خدمت خودش را مدیرکل بوده است که افرادی مثل او کم داریم.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: وی آن‌چه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت و با تلاش شبانه‌روزی و رنج و زحمت برای خود و خانواده‌اش توانست خدماتی را ارائه دهد؛ خوشحال بودیم که به خدمتشان ادامه دهند ولی از یکسال پیش اصرار داشت که مرخص شود ولی از قوه منفک نشود.

وی تاکید کرد: با آمدن ریاست جدید بار دیگر مشکلاتش را طرح کرد و درحالی که با اصرار ریاست قوه بر بقا مواجه شد، ولی درخواست تا به مشکلات شخصی و خانوادگی‌اش برسد.

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: استان اصفهان استانی عالم‌پرور و بافرهنگ است و سرداران زنده و شهید آن در تارک تاریخ ایران برای همیشه با درخشش خاصی وجود خواهد داشت؛ اصفهان جایی است که در یک روز 300 شهید را تشییع کرده است و این اصفهان نیاز به خدمت ویژه دارد.

محسنی‌ اژه‌ای تاکید کرد: از یک سو این انتظار که یک انتظار به حق است وجود دارد که ما باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا این انتظار را پاسخ دهیم و از یک سو دشمن همه‌جانبه درحال فشار به مردم است تا به زعم خودشان صبر و تحمل مردم را تاب کند.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به مدیرکل جدید گفت: کار با زمانی که دادستان بودید، تفاوت کرده است و عده‌ای امروز خواسته یا ناخواسته در میدان دشمن بازی می‌کنند و از همه توان استفاده می‌کند و فشار می‌آورد و عده‌ای هم در داخل هم در همین راستا کار می‌کنند؛ جنسشان را گران می‌فروشند یا احتکار می‌کنند و چوب لای چرخ مردم می‌گذارد و مردم را سرگردان می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال آن است که صبر و حوصله ملت را کاهش دهد و در اینجا ضرورت دارد با کسانی که چوب لای چرخ تولید می‌گذارد و هرآنجه که موجب تشدید فشار به مردم می‌شود، جای گذشت نیست و رئیس جدید به خوبی می‌داند که چگونه باید فرآیندها را تسریع کند.

محسنی اژه‌ای ابراز داشت: ناهنجاری‌هایی در کشور وجود دارد که نباید اجازه دهیم دشمن جسور شود و تجاهر به قانون‌شکنی زیاد شود؛ باید جلوی این‌ها را بگیریم که این‌ها فقط یک راهکار ندارد و فقط با گرفتن، زندان، شلاق و ... حل نمی‌‎شود.

معاون اول قوه قضائیه مطرح کرد: بد است برای ملت ایران و به خصوص اصفهان که عده‌ای دهن‌کجی و هنجارشکنی کنند؛ گاهی اوقات فضا را آن‌قدر تنگ می‌کنند که یک جانباز و خانواده شهید می‌ترسد از امر به معروف، نباید در حالت انفعال قرار بگیریم، عده‌ای رسماً قانون‌شکنی می‌کنند و پلیس ما را تهدید می‌کنند؛ نباید عقب‌نشینی کنیم چون آن‌ها را به جلو می‌راند.

محسنی اژه‌ای اذعان کرد: باید بررسی شود که چه تعداد از کیفرخواست‌ها در دادگاه‌ها پذیرفته نمی‌شود که باید ارزشیابی شود؛ چه تعداد از احکام ما در دادگاه بدوی و تجدید نظر تغییر می‌کند که باید این‌ها در بیاید و اشکال هرکجا هست باید حل شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: زمانی که جرم محرز می‌شود، نباید دیگر خیلی تغییر کند و باید آن قدر متقن باشد که تغییر نکند مگر آنکه چیز جدید رخ داده باشد؛ حجم کار بالاست و تنوع کار زیاد و ممکن است همه قضات ما تجربه و تخصص لازم و کافی را نداشته باشند ولی در این جا چاره‌ای جز همفکری، نظارت مستمر و مباحث علمی مستمر باید کاری کنیم که کار مردم را زودتر و سریع‌تر انجام دهیم.

وی مطرح کرد: یکی از مشکلات اساسی خود دستگاه قضایی که مردم هم از آن شکایت دارند، همین طول کشیدن است و باید ابتدا کاری کنیم که حجم ورودی پرونده‌ها کاهش پیدا کند؛ مشورت کردن هیچ منافاتی با استقلال قضایی ندارد که باید از این موضوع استفاده کنیم.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: نباید اجازه دهیم دشمن با مدد از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی، تهاجمش را بیشتر کند؛ در برابر دهن کجی به مقدسات نباید منفعل باشیم؛ باید فضای امر به معروف و نهی از منکر گسترش یابد‌ و همه به پشتیبانی از قانون و ارزش‌ها به پا خیزیم.

وی در ادامه ابراز داشت: شورای حل اختلاف باید از ریش‌سفیدان باشد که باهدف صلح و سازش ایجاد شده؛ خیلی از مشکلات را باید فراتر از حل اختلاف وارد عمل شویم و همه دست به دست همه دهند تا مشکلات حل شود و از ظرفیت همه باید برای صلح و سازش استفاده کنیم.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: هرچقدر که ما کارمند و قاضی اضافه کنیم، تا زمانی که ورودی پرونده‌ها بالا باشد، تغییری ایجاد نمی‌شود و باید تمام تلاشمان را انجام دهیم که حجم ورودی پرونده‌ها کاهش پیدا کند.