کد خبر: ۲۶۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۳

چین: آمریکا رفتار اشتباه خود را اصلاح کند

سخنگوی وزارت بازرگانی چین با اشاره به اعمال تحریم های آمریکا علیه 13 فرد و شرکت این کشور، از واشنگتن خواست رفتار اشتباه خود را متوقف کند تا از وارد شدن ضربه‌های بیشتر به روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ گائو فنگ روز جمعه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: چین همواره با اعمال تحریم‎هایی که بر اساس قوانین یک کشور و به صورت خودسرانه علیه شرکت‎ها و شهروندان چینی صورت بگیرد مخالف است.

وی تاکید کرد: حمله آمریکا به شرکت‌های چینی علاوه بر آسیب رساندن به همکاری‎های عادی مالی میان شرکت‎های دو کشور، تهدیدی وخیم نسبت به امنیت زنجیره تولید و تامین جهانی به شمار می‎رود.

گائو تصریح کرد: چین قاطعانه با این رفتار مخالف است و امیدوار است آمریکا ضمن حفظ خویشتنداری، این رویکرد خطرناک را اصلاح کند.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین خواستار فراهم کردن محیط عادلانه برای فعالیت شرکت های چینی شد و گفت: چین اقدامات لازم را برای حفاظت از منافع مشروع شرکت های چینی انجام خواهد داد.

آمریکا بعد از هواوی، همچنین تهدید کرده است ظرف چند هفته آینده برای قرار دادن نام شرکت 'داجیانگ' شنزن سازنده پهپاد و شرکت هایکویژن، تولید کننده تجهیزات نظارتی ویدئویی چین در فهرست سیاه خود تصمیم خواهد گرفت.

آمریکا همچنین روز چهارشنبه 22 شخص و نهاد از 4 کشور از جمله 10 شرکت و سه شهروند چینی را به ادعای رعایت نکردن مقررات مربوط به بخش سه فعالیت با ایران، کره شمالی و سوریه تحریم کرده بود./ایرنا