کد خبر: ۲۶۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۷

نانسی پلوسی برای رییس‌جمهوری و کشور آمریکا ابراز نگرانی کرده است

انتقاد شدید رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ: او صلاحیت ریاست‌جمهوری را ندارد| رفتار ترامپ "شرارت‌بار" و مشکل مهار اعصاب دارد| برای رئیس‌جمهور و عاقبت به خیر شدن آمریکا دعا می‌کنم

انتقاد شدید رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ: او صلاحیت ریاست‌جمهوری را ندارد| رفتار ترامپ "شرارت‌بار" و مشکل مهار اعصاب دارد| برای رئیس‌جمهور و عاقبت به خیر شدن آمریکا دعا می‌کنم

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار مداخله اعضای دولت و خانواده رئیس جمهوری برای نجات آمریکا شد و با شرورانه خواندن رفتار رئیس‌جمهوری برای سلامتی او ابراز نگرانی کرد.

خانم پلوسی یک روز بعد از آنکه رئیس جمهوری آمریکا جلسه‌اش را با او به ناگهان ترک کرد گفت آقای ترامپ مشکل مهار اعصاب دارد و قبل از ترک جلسه با مشت روی میز کوبیده است.

انتقاد شدید رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ: آمریکا را از دست ترامپ نجات دهید| او صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد| رفتار ترامپ

این موضع‌گیری نشانه افول بیشتر رابطه میان رئیس جمهوری و حزب دموکرات آمریکاست.

خانم پلوسی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت برای رئیس جمهوری آمریکا و عاقبت به خیر شدن کشورش دعا می‌کند.

او به خبرنگاران گفت امیدوار است خانواده آقای ترامپ و اعضای دولت او به خاطر کشور هم که شده در این وضعیت مداخله کنند و افزود شاید (رئیس جمهوری) بخواهد مدتی به مرخصی برود.

او حتی درباره فعال کردن متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برای خلع قدرت رییس جمهوری شوخی کرد و به یکی از خبرنگاران گفت استفاده از این متمم ایده خوبی خواهد بود.

خانم پلوسی با اشاره به جلوگیری رئیس جمهوری از حضور اعضای دولت و مشاوران سابقش در کنگره و نیز جلوگیری از انتشار اسناد، این رفتار آقای ترامپ را "شرارت‌بار" خواند.

حمله خانم پلوسی به رئیس جمهوری تازه‌ترین مورد جنگ میان او و رئیس جمهوری آمریکاست.

روز چهارشنبه قرار بود نانسی پلوسی همراه با چاک شومر رهبر دموکرات سنا، با رئیس جمهوری ملاقات کنند و درباره نیاز به بازسازی زیرساخت‌های کشور گفتگو کنند.

این یکی از معدود موضوعاتی است که دو حزب درباره آن توافق دارند.

با این همه آقای ترامپ این جلسه را تنها بعد از سه دقیقه ترک کرد.

تقریبا بلافاصله بعد از این جلسه رئیس جمهوری آمریکا با برگزاری یک کنفرانس خبری ناگهانی در باغ رز کاخ سفید اعلام کرد تا توقف "تحقیقات دروغین" دموکرات‌ها تمام همکاری‌های میان حزبی را معلق می‌کند.

با این همه روز پنجشنبه قانون‌گذاران جمهوری‌خواه اعلام کردند رئیس جمهوری یک طرح دو حزبی برای کمک مالی ۱۹.۱ میلیارد دلاری به پورتوریکو را امضا کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به اعضای حزب خود هشدار داد به سراغ استیضاح نروند و گفت این آقای ترامپ است که می‌خواهد حزب دموکرات را به این مسیر بکشاند.

خانم پلوسی گفت استیضاح به تفرقه بیش از حد خواهد انجامید.
منبع: بی بی سی