کد خبر: ۲۶۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۶۰

واکنش ظریف به اعزام ۱۵۰۰ نیروی جدید آمریکا به خاورمیانه: خطرناک است/ باید با آن برخورد شود

وزیر امور خارجه ایران درخصوص ادعای اخیر ارتش آمریکا برای افزایش نیروهای این کشور در خاورمیانه گفت: چنین ادعاهایی برای صلح و امنیت بین المللی بسیار خطرناک است و باید با آن برخورد شود.

وزیر امور خارجه ایران درخصوص ادعای اخیر ارتش آمریکا برای افزایش نیروهای این کشور در خاورمیانه گفت: چنین ادعاهایی برای صلح و امنیت بین المللی بسیار خطرناک است و باید با آن برخورد شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «محمد جواد ظریف» صبح شنبه پیش از ترک اسلام آباد و بازگشت به تهران در گفت و گو با ایرنا افزود: آمریکایی ها برای توجیه سیاست های خصمانه خود و راستای تنش آفرینی در خلیج فارس اقدام به چنین ادعاهایی می کند.

ظریف گفت:  ادعای ساختگی برای توجیه تصمیم اخیر واشنگتن برای افزایش نیروھای آمریکایی در منطقه  درست بعد از تصمیم آمریکایی برای افزایش حضور نظامی در منطقه، عنوان شد.

وزیر امور خارجه با خطرناک توصیف کردن ادعاهای آمریکا، تاکید کرد: افزایش حضور آمریکا در منطقه ما بسیار خطرناک و تهدید علیه صلح و امنیت بین الملل و باید با آن برخورد شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که یک هزار و پانصد نیروی نظامی به خاورمیانه می فرستد که هدف از اعزام آنها عمدتاً حفاظتی است.

رویترز به نقل از دو منبعی که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت که این نیروها به تقویت اقدامات دفاعی آمریکا در منطقه کمک می‌کنند.

 سی.ان.ان نیز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که ترامپ با اعزام تجهیزات و نیروهای نظامی بیشتر به خاورمیانه موافقت کرده است.

براساس این گزارش، محمد جواد ظریف که پنجشنبه شب گذشته برای دیدار و گفت وگو با مقام های عالی رتبه پاکستان وارد اسلام آباد شده بود، ساعاتی پیش پایتخت پاکستان را به مقصد تهران ترک کرد.

محمدجواد ظریف از زمان آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون 9 بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرده و سفراخیر نیز دهمین دیدار وی از همسایه شرقی محسوب می شود این سومین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران خان» است. محمدجواد ظریف نخستین مقام بلندپایه یک کشور خارجی بود که با آغاز دولت عمران خان شهریور ماه سال گذشته به اسلام آباد سفر کرد و تشکیل دولت جدید پاکستان را تبریک گفت.

ظریف در سفر دو روزه به اسلام آباد، با «عمران خان» نخست وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه، ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش و «اسد قیصر» رئیس مجلس پاکستان دیدار کرد.