کد خبر: ۲۶۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۹

عارف لیست منتشر شده فراکسیون امید را تکذیب کرد/ ائتلاف کلی منتفی است

محمدرضا عارف با اشاره به انتخابات هیأت رئیسه مجلس گفت: مبنای مجلس خردجمعی است. ریاست مجلس هیچ مزیتی نسبت به سایر نمایندگان ندارد، بلکه فقط سخنگوی آنان و رابط نمایندگان محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رئیس فراکسیون امید فهرست‌های منتشر شده منتسب به این فراکسیون برای انتخابات هیأت رئیسه را تکذیب کرد.

محمدرضا عارف با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای مجلس خردجمعی است. ریاست مجلس هیچ مزیتی نسبت به سایر نمایندگان ندارد، بلکه فقط سخنگوی آنان و رابط نمایندگان محسوب می‌شود.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: جریان‌های سیاسی باید حضوری فعال در مجلس داشته باشند تا اراده مجلس هرچه بهتر صورت گیرد.

او با اشاره به انگیزه‌های فراکسیون در انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارتقاء جایگاه مجلس یکی از اهداف فراکسیون امید محسوب می‌شود، همچنین ما قصد داریم اداره مجلس را بر اساس خردجمعی پیش ببریم.

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: دوازده عضو هیأت رئیسه باید احساس مسئولیت مشترک داشته باشند. همچنین ارکان دیگر مجلس از جمله کمیسیون‌ها و خود صحن باید به صورت مشارکتی اداره شود و هر صدا و گروهی در اداره مجلس سهمی داشته باشد.

عارف خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی و معیشت مردم همواره باید جز اولویت‌های مجلس محسوب شود و باید به ارتقاء نظام بودجه‌ریزی کشور توجه کرد. تخصصی‌تر شدن کمیسیون‌های مجلس هم از مواردی است که ما همواره روی آن تاکید داشته‌ایم.

او تصمیم فراکسیون درباره انتخابات هیأت رئیسه را تصمیم جمعی دانست و تاکید کرد: فراکسیون از ابتدا موضعی ائتلافی داشت اگر قرار باشد هر فراکسیون برای خود خط قرمز تعیین نکند آن زمان ائتلاف معنا نخواهد داشت، می‌توان برای هر کرسی هیات رئیسه گفت‌وگو و ائتلاف کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در فراکسیون امید برای همه پست‌ها کاندیداهای خوبی داشتیم حتی برای کرسی ریاست هم کاندیده های برجسته‌ای وجود داشتند که در نهایت کنار رفتند ولی به طور کلی فضای بسیار خوبی شکل گرفته است.

او همچنین درباره ائتلاف با سایر فراکسیون‌های مجلس بیان کرد: ائتلاف کلی منتفی است اما ما باب گفت‌وگو را باز گذاشته‌ایم تا بتوانیم با سایر فراکسیون‌ها گفت‌وگو داشته باشیم به همین دلیل مجمع عمومی این اختیار را به هیات رئیسه داد تا درباره کرسی‌ها تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم تهران گفت: رأی‌گیری بر سر کرسی‌های هیأت رئیسه در فراکسیون امید به صورت مخفیانه و روی برگه صورت گرفت و همچنین آرا در حال حاضر برای اطمینان بیشتر در حال بازشماری است بنابراین هیچ فهرستی تا این لحظه قطعی نشده است.

او با انتقاد از برخی سوءبرداشت‌ها از اظهارات پیشین او بیان کرد: من در نشست خبری پیشین خود دو مورد را مطرح کردم نخست آنکه رویکرد ما با دولت انتقادات جدی است البته تا جایی که به معنی تضعیف دولت نباشد دوم اینکه ما همواره پای مطالبات مردم ایستاده‌ایم اساسا در جمهوری اسلامی دولت‌ها برای خدمت‌گزاری به مردم روی کار می‌آیند.

عارف در خاتمه خبر از دیدار خصوصی خود در دو هفته قبل داد و گفت: مطالبات مردم را به صورت جدی از دولت پیگیری کرده است./ایلنا