کد خبر: ۲۶۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۱

جمهوری آذربایجان: تمام ارمنستان را زیر نظر داریم

به دنبال شدت گرفتن تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان ، باکو از اشراف خود بر تحرکات نظامی ارمنستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به دنبال شدت گرفتن تنش بین «جمهوری آذربایجان» و «ارمنستان»، وزارت دفاع آذربایجان از زیر نظر داشتن تحرکات نظامی ارمنستان خبر داد.

خبرگزاری «ترند نیوز» در این زمینه نوشته که وزارت دفاع آذربایجان در زمینه سخنان اخیر «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان واکنش نشان داده است.

وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه خود در این زمینه اعلام داشته که افکار گریگوریان مسخره است و نشان از مبتدی بودن او در امور نظامی دارد.

این وزارتخانه در بخش دیگر این بیانیه اعلام داشته: «نه تنها قلمروی اشغالی آذربایجان، بلکه تمام سرزمین ارمنستان تحت نظارت یگان‌های نظامی ما قرار دارد.»

بر اساس این گزارش، «نیکل پاشینیان» نخست وزیر جمهوری ارمنستان اخیرا در جلسه‌ای مهم با فرمانده ارتش و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور مشورت‌هایی انجام داده است. گفته می‌شود این جلسه در مورد حمله نظامی محتمل از سوی جمهوری آذربایجان به مقرهای واقع در منطقه مورد مناقشه بین دو کشور در «ناگورنو قره باغ» بوده است.

وزیر خارجه ارمنستان نیز در روزهای گذشته ضمن انتقاد شدید از فروش تسلیحات ساخت رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان، اعلام کرده که این جنگ افزارها بلای جان مردم ارمنستان شده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز بلافاصله در واکنش به این سخنان گفت، ارمنستان کشوری است که یک پنجم خاک جمهوری آذربایجان را اشغال نظامی کرده است./فارس