کد خبر: ۲۶۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۹

سردار رشید: برای هر وضعیتی آماده هستیم

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدات دشمن گفت: در راستای دفاع از منافع ملت برای هر وضعیتی آماده هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید در جلسه علنی صبح امروز شنبه مجلس با اشاره به سالروز فتح خرمشهر و مقاومت مردم دزفول گفت: امروز ایران هر دو مؤلفه قدرت برای بازدارندگی را در اختیار دارد یکی نیروهای مسلح پرتوان و دیگری داشتن قدرت منطقه‌ای که همه متفکرین و استراتژیست‌های نظامی بر این دو مؤلفه برای جلوگیری از تهاجم خارجی صحه می‌گذارند.

وی ادامه داد: اهداف و سیاست‌های منطقه‌ای ایران صلح آمیز، ثبات بخش و در راستای حمایت از منافع ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه است. امروز قدرت ایران در منطقه، مرکزیت جهان عرب و جهان اسلام را در برابر تهدیدات تروریستی داعش حفظ کرده است. ما عزت و بزرگی ملت عزیزمان را از درون خون و حماسه به دست آورده‌ایم و در راستای دفاع از منافع ملت برای هر وضعیتی آماده هستیم.

سردار رشید با اشاره به جانفشانی فرماندهان ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما در موقعیتی خاص و با رویارویی سرنوشت ساز در برابر زیاده خواهی آمریکایی‌ها و متحدین صهیونیستی و سعودی آنها قرار گرفته‌ایم این رویارویی به این دلیل سرنوشت ساز است که دشمن ما را در برابر جنگ و تسلیم مخیر قرار داده ما باید برای تصمیم گیری علاوه بر رصد تحولات پیش رو و آینده به ماهیت اقدامات دشمن از جمله در دوران دفاع مقدس توجه کنیم.

وی با اشاره به تلاقی سه گانه میان سالگرد خرمشهر، ماه رمضان و تهدیدات امنیتی سیاسی و اقتصادی دشمن اظهار کرد: در دوران مقدس، جنگ در شرایطی به ملت ایران تحمیل شد که مسئله ما استقرار نظام برآمده از انقلاب بود؛ کشور درگیر اختلافات سیاسی بود و آمادگی مناسب دفاعی وجود نداشت اما اگر ما درگیر اختلافات سیاسی نبودیم و نیروهای نظامیان آماده بودند دشمن جرات حمله پیدا می‌کرد؟ بنابراین امروز هم برای غلبه بر محاسبات و توهم دشمن به حضور مردم، انسجام سیاسی، باور به قدرت خدا و استفاده از تدبیر و هماهنگی در برابر دشمن نیاز داریم.

سردار رشید ادامه داد: ما خسارتهای حاصل از عدم آمادگی و غافلگیری در آغاز جنگ را به هوشیاری دائمی و برخورداری از آمادگی دفاعی و بازدارنده تبدیل کردیم، آسیب پذیری مردم در برابر تهاجم موشکی و هوایی دشمن را به قدرت پدافند هوایی تبدیل کردیم و امروز بهانه جویی در برابر موشک‌های دقیق و ناو زن ما به این دلیل است که می‌بینید ایران صاحب قدرت موشکی و مستقل است و دشمن از این سیاست و قدرت تحقق آن نگران است و نه شکل و حجم موشک و شعارهایی که روی آن نوشته شده که البته آن هم مهم است.

وی با بیان این که امروزه بحث درباره امنیت و ثبات در خلیج فارس و تنگه هرمز بدون در نظر گرفتن منافع ایران امکان پذیر نیست، تصریح کرد: دشمن درباره اراده ملت دچار اشتباه در محاسبه نشود ما فقدان پیمان‌های دفاعی و امنیتی با دیگر کشورها در آغاز جنگ را به قدرتهای مردمی تبدیل کردیم که موجب بازدارندگی برای ملت ایران در برابر جنگ‌های احتمالی آینده شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که خرمشهر به عنوان یکی از مهمترین شهرهای اشغال شده ایران و با اقتدار نظامی ارتش، سپاه و بسیج آزاد شد، بر ضرورت توجه به درس‌های دفاع مقدس در شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: باز پس گیری خرمشهر حاصل باز تولید قدرت جدید تهاجمی بود که امکان طراحی و استراتژی آزادسازی مناطق اشغالی را فراهم کرد. در واقع آن چه موجب فتح خرمشهر شد اگر قبل از جنگ وجود داشت یا موجب بازدارندگی دشمن از تهاجم به ایران می‌شد یا قوای نظامی دشمن در نقطه صفر مرزی با شکست مواجه می‌شد.

رشید در پایان با بیان این که تلاش دشمن ایجاد بی ثباتی در ایران از طریق عملیات روانی، تحریم و اقدامات تحریم آمیز است، خاطرنشان کرد: ما باید با انسجام حول محور رهبری و حمایت از دولتمردان برای پیمودن راه دشواری که پیش رو داریم با توکل به خدا برای آینده ایران و اسلام در کنار هم باشیم.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پس از سخنرانی سردار رشید تحلیل از فتح خرمشهر به عنوان نقطه اوج دفاع مقدس و مقاومت مردم دزفول را منسجم و جامع توصیف کرد و گفت که در این سخنرانی درس‌های خوبی برای مقابله با سفاکی‌های آمریکا برشمرده شده است.