کد خبر: ۲۶۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۱

اهدای خون ۲۶ هزار نفر در اردیبهشت

 سیدمرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال ۹۸ تعداد ۳۲ هزار و ۵۶۸ نفر به مراکز انتقال خون سراسر استان تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۹۹ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی ادامه داد: از میان ۲۶ هزار و ۳۹۹ اهدا کننده خون تعداد ۱۲ هزار و ۹۱۹ نفر جزو افراد مستمر و ۸ هزار و ۴۴۱ یعنی معادل ۳۲ درصد اهدا کنندگان جزو افراد با سابقه در سطح استان تهران محسوب می‌شوند.

طباطبایی تاکید کرد: در اردیبهشت ماه سال ۹۸ تعداد ۵ هزار و ۱۹ نفر برای اولین بار اقدام به اهدای خون در سراسر استان تهران کرده‌اند و بانوان در این ماه سهم چهار درصدی را از آن خود کرده و تعداد ۹۵۲ نفر اهدا کننده خون خانم هستند.

اهدای ۷۹۴ واحد پلاکت در اردیبهشت ماه
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در اردیبهشت سال ۹۸، ۷۹۴ واحد پلاکت و هزار و ۳۹۰ واحد پلاسما در سطح استان تهران اهدا شده است.
وی یادآوری کرد: تعداد مراجعه مردم به مراکز سازمان خون استان تهران در ماه مبارک رمضان کاهش یافته به همین دلیل میزان اهدای پلاکت خون نیز کم شده است، اما با پیش بینی‌های خوب قبل از ماه مبارک رمضان هیچ گونه کمبودی در زمینه خون و فرآورده‌های خونی در سطح استان وجود ندارد./باشگاه خبرنگاران