کد خبر: ۲۶۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۸۶

بیرون آمدن یک جنگل ۴۵۰۰ ساله از زیر آب با طوفان! +عکس

 توفان هانا که چندی پیش موجب قطع برق هزاران نفر از مردم ایرلند شده بود، باعث بیرون آمدن یک جنگل ۴۵۰۰ ساله از زیر آب شد.این مکان که جنگل بروث (The forest of Borth) نام دارد، از زیر لایه‌های زغال سنگ نارس، شن و آب‌های شور خارج شده و دو تا سه مایل در امتداد ساحل شهر‌های ینیس لاس و بروث در ولز کشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به گفته دانشمندان، سرعت و شدت توفان موجب شسته شدن لایه‌های روی جنگل شده و با کم شدن جریان آب و فروکش کردن توفان در این منطقه، جنگل‌های باستانی عصر «برنز» کم کم نمایان شده اند. در حال حاضر، صد‌ها تنه درخت که قدمت آنها به ماقبل تاریخ باز می‌گردد، از زیر آب خارج شده اند. همچنین ریشه‌های برخی درختان به واسطه توفان شدید برای اولین بار پس از ۴ هزار سال نمایان شده است.


بیشتر درختان کشف شده شامل کاج، توسکا، بلوط و درخت غان هستند.

با این حال، اهالی محلی بر این باور هستند که با شسته شدن گل و لای و ماسه ها، ریشه درختان بیش از پیش از زمین خارج شده و احتمال تخریب این جنگل باستانی وجود دارد. آن‌ها همچنین با پیش کشیدن افسانه‌های قدیمی از احتمال نمایان شدن امپراتوری «کانترر گوآلود» خبر دادند.


تعداد اندکی از این درختان برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ ظاهر شدند، ولی در آن زمان به دلیل انگشت شمار بودن آن ها، توجه چندانی به این درختان نشد. هرچند باستان شناسان نسبت به وجود چنین جنگلی گمانه‌زنی کرده بودند. اما توفان هانا با سرعت ۸۰ مایل در ساعت بخش عمده‌ای از این جنگل را از زیر آب خارج کرد./باشگاه خبرنگاران