کد خبر: ۲۶۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۷

توجیه ابطحی برای کاندیداتوری: ادای تکلیف بود!

کاندیداتوری یک نماینده نزدیک به جبهه پایداری برای صندلی ریاست مجلس از سوپرایزهای دیروز انتخابات هیات رییسه مجلس بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ کاندیداتوری یک چهره در انتخابات هیات رییسه روز گذشته تعجب برانگیز و به نوعی یک سوپرایز انتخاباتی بود. محمد جواد ابطحی نماینده نزدیک به پایداری ها روز گذشته تصمیمش را بر رقابت با علی لاریجانی و عارف بر سر کرسی ریاست مجلس گرفت آنهم در شرایطی که نامش اصلا در میان کاندیداهای احتمالی این پست نبود و حتی فراکسیون ولایی یعنی فراکسیون متبوع او هم اعلام کرده بود کاندیدایی برای ریاست مجلس معرفی نخواهد کرد. اقدامی دقیقه نودی که حکایت از تصمیم گیری شخصی او داشت.

او وارد گود رقابت شد و در نهایت توانست 9 رای را کسب کند، شکستی تلخ تر از آنچه مصطفی کواکبیان زمانی دیگر تجربه کرده بود و تنها 11 رای به نامش به گلدان افتاده بود. این یعنی حتی همه نمایندگان نزدیک به پایداری که در مجلس حضور داشتند هم حاضر نشدند رای‌شان را به نام ابطحی به گلدان ها بیندازند.

ابطحی اما درباره این تصمیم غیرمنتظره اش به نامه نیوز گفته است«من معتقد بودم فراکسیون ولایی باید در انتخابات هیأت رئیسه امسال یک نفر را برای ریاست مجلس نامزد کند آن یک نفر تا آخر بیایستد. اکثریت فراکسیون ولایی می گفتند با توجه به تجربه سال گذشته، حتی اگر کسی را کاندیدای ریاست مجلس کنیم رأی نمی آورد، از طرفی هم به لاریجانی اقبالی نداریم بنابراین بهتر است رأی سفید بدهیم. برخی از دوستان ما در فراکسیون ولایی هم تلاش داشتند گزینه ای برای ریاست معرفی نشود تا بتوانند با فراکسیون مستقلین به ائتلاف برسند. من به آقای حاجی بابایی گفتم اگر شما کاندیدا نشوی من کاندیدا خواهم شد و همین کار را کردم. »

او که می گوید با این تصمیم نوعی اتمام حجت کرده است، این استدلال عجیب را هم آورده که«برخی ها می گفتند ما نفر سومی را نداریم و ناچاریم که به علی لاریجانی یا محمدرضا عارف رأی بدهیم. در واقع با نامزد شدن من این توجیه از آنها گرفته شد.»

ابطحی که معتقد است با کاندیداتوری اش کار دیگر نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری برای رای دادن راحت شده است، در این گفتگو عنوان کرده«دنبال ادای تکلیف بودم. اصلا ما کاری به جبهه پایداری نداشتیم. می خواستم شفافیت صورت بگیرد.»

ابطحی حتی دست به افشای نام کسانی که به او رای داده اند هم زده و از سالک به عنوان یکی از افرادی که عضو جبهه پایداری نیست و به او رای داده نام برده است. آقای حاجی دلیگانی هم به من رأی نداد اما آقای کریمی قدوسی به من رأی داد. حتما دیگر اعضای پایداری که به من رای ندادند به این نظر نرسیده بودند و معتقد بودند که چرا ابطحی شود ما خودمان اصلح تریم چون یکی از دوستان ما چند روز پیش به من می گفت «اگر تو کاندیدا بشوی من هم کاندیدای ریاست می شوم» به او گفتم «کاندیدا شو، من که مانع کسی نیستم». البته او کاندیدا نشد.

ابطحی البته همچنان تصور می کند تصمیم درستی گرفته که گفته است«بعد از جلسه پیامک هایی که بدنه ارزشی جامعه به من می دهند، از استقبال آنها حکایت می کند.»/خبرآنلاین