کد خبر: ۲۶۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۰۱

عجیب و غریب‌ترین قبایل جهان

شاید باورش سخت باشد ولی با وجود اینکه این روزها تکنولوژی پیشرفت فزاینده‌ای داشته و تقریبا بیشتر مردم جهان به امکانات به‌روز دسترسی دارند، هنوز هم کسانی هستند که به رسم هزاران سال پیش خانوادگی خود پایبند هستند و به همان شیوه‌های قدیمی زندگی می‌کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با عجیب ترین قبایل جهان آشنا کنیم، قبایلی که بعضی‌هایشان فقط از یک نفر تشکیل شده‌اند! پس همراه لست سکند باشید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جالب است اما این قبیله هیچ الگویی از تمدن غربی نپذیرفته است. این محلی‌ها با گیره‌های بزرگی که داخل لب‌هایشان قرار دارد شناخته می‌شوند. مردم سارما اولین بار در دهه 1980 شروع به محافظت از سنت‌های خود کردند، وقتی‌که دسته‌ای از پزشکان روسی برای اولین بار تصمیم گرفتند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

قبیله پرویی
دانشمندان سال‌ها به دنبال این قبیله بودند اما گردشگران آن را برحسب‌تصادف یافتند. گروهی از گردشگران، این قبیله‌ی پرویی را در قلب جنگل‌ها یافتند. افراد قبیله حتی سعی در ایجاد ارتباط داشتند که موفق نشدند.

برزیلی تنها
جایی در میان جنگل‌های آمازون یک برزیلی تنها وجود دارد که تنها باقی‌مانده‌ی یک قبیله‌ی باستانی است. او به‌ عنوان تنهاترین و ایزوله‌ترین مرد روی زمین شناخته می‌شود. او همچنین تنها فردی است که نشان‌دهنده‌ی کل فرهنگ یک جامعه است. تمامی تلاش‌ها برای ارتباط با این فرد در نهایت منجر به فرار این مرد تنهای برزیلی شد.

جکسون وایتس
عجیب است که چگونه این قبیله سرخپوستی توانسته از دهه‌های 1700 از هرگونه ارتباط با جامعه بشری دوری کند. در سال 1790 آن‌ها در نزدیکی منطقه‌ای کشف شدند که نیویورک امروزی در آنجا قرار دارد.

قبیله ویتنامی
آن‌ها جهان مدرن امروزی را به روش خود پذیرفته‌اند. این قبیله طی جنگ ویتنام کشف شد، یعنی طی بمباران نیروهای آمریکایی. سربازان شمال ویتنام از دیدن قبیله‌ای که به‌یک‌باره از ناکجاآباد پیدایشان شده بود، شوکه شده بودند. این قبیله تصمیم گرفت که به یک زندگی مدرن بپیوندد اما همچنان از سنت‌ها و آداب‌ و رسوم خود پیروی می‌کنند که سبب درگیری آن‌ها با دولت شده است.

آخرین آمریکایی اصیل
این مرد در سال 1911 از جنگلی در کالیفرنیا بیرون آمد. وقتی او در سال 1908 تصمیم گرفت که به جنگل برود، در آن زمان درگیری‌های زیادی با سرخپوست‌ها وجود داشت، پس به مدت سه سال به‌تنهایی در جنگل زندگی کرد. او آخرین آمریکایی اصیل و عضو قبیله یاهیا است. نام او ایشی است.

قبیله ناشناخته برزیلی
دولت برزیل به‌ منظور یافتن افرادی که ممکن است در جنگل زندگی کنند، توانسته تصاویر هوایی مختلفی را ثبت کند. در سال 2007 هواپیمایی که سعی داشت یکی از این سری تصویربرداری‌ها را به انجام برساند، مورد اصابت تیر قرار گرفت. بعداً مشخص شد که تیراندازی کار یک قبیله ناشناخته بوده است که بعدها توسط ماهواره‌های هوایی، مکان آن‌ها مشخص شد.

قبیله‌های جدید در گینه
گفته می‌شود که این مردمان کسانی را که دوست نداشته باشند، می‌خورند. مناطق روستایی پاپوا در گینه نو تقریباً ناشناخته مانده‌اند، مخصوصاً اینکه هشدارها و شایعه‌هایی درباره انسان‌های آدم‌خوار در این مکان وجود دارد. افرادی که معمولاً سعی می‌کنند با قبایل گینه ارتباط برقرار کنند، اغلب ناپدید می‌شوند.

9 انسان پینتوپی
لست سکند: این قبیله شامل 9 فردی است که هیچ‌چیزی درباره‌ی تمدن نمی‌دانند. در سال 1984 استرالیایی‌ها 9 بومی را یافتند که به‌صورت قبیله‌ای زندگی می‌کردند. به آن‌ها گفته شد که می‌توانند در مکانی که آب و غذای کافی وجود دارد زندگی کنند. 8 نفر تصمیم گرفتند که به زندگی مدرن بپیوندند اما یکی از آن‌ها در صحرا باقی ماند.

نگهبانان
اگر می‌خواهید خود را به دردسر بیاندازید، سری به جزیره‌ی نگهبانان شمالی، جایی میان تایلند و هند بزنید. 250 نفری که در این جزیره زندگی می‌کنند به هرکسی که وارد ساحل بشود، حمله می‌کنند. آن‌ها تیر و کمان دارند و تا به امروز برقراری هرگونه ارتباطی با این افراد با شکست روبرو شده است.