کد خبر: ۲۶۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۰

ماهواره‌های عربی به دنبال حذف شبکه‌های ایرانی

روزنامه مکه عربستان سعودی به نقل از منابعی نوشت که ماهواره‌های عربی به زودی همه قراردادها با شبکه‌های تلویزیونی ایرانی را لغو خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ روزنامه سعودی «مکه» به نقل از «منابع آگاه» نوشت که شرکت‌های ماهواره‌ای عربی به اجماع توافق کردند که همه قراردادها با شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های ایرانی را در منطقه متوقف کنند.

این روزنامه دیروز شنبه نوشت که این توافق بعد از آن حاصل شد که رهبران عرب در اجلاس اخیر مکه در خصوص بند مربوط به ممنوعیت پخش همه کانال‌های تلویزیونی ایران یا کانال‌هایی که ایران از آن‌ها حمایت مالی می‌کند، و نیز توقف پخش سه کانال از این کانال‌ها در شرکت ماهواره نایل ست مصر به توافق رسیدند.

روزنامه مکه به نقل از منبع ویژه در یکی از شرکت‌های ماهواره‌ای عربی منطقه نوشت که دستورات لازم در این مورد به آن‌ها ابلاغ شده است.

این منبع از رویکرد کشورهای محور سعودی برای مقابله با آنچه که «تهاجم فکری ایران» خواند، خبر داد و گفت که ممانعت از پخش کانال‌های ماهواره‌ای ایران در راستای حفظ وحدت کشورهای عربی و جلوگیری از هرگونه دو دستگی و پخش شایعات صورت می‌گیرد.

روزنامه مکه اسمی از شبکه‌ها و کانال‌های تلویزیونی ایران به میان نیاورده است و احتمال می‌رود این اقدام برخی کشورهای عربی، با هدف مقابله با افشاگری‌های رسانه‌های ایران در خصوص سیاست‌های ضد عربی و ضد فلسطینی برخی کشورها منطقه از جمله عربستان و امارات و تلاش آن‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد./فارس