کد خبر: ۲۶۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۹

عجیب و غریب ترین خرافاتی که مردم جهان به آن ها باور دارند!

خرافات، همه جا به دنبال ما می‌آید. خرافات عادی و رایج را خیلی از ما شنیده و دیده‌ایم، اما بعضی از این عقاید خرافاتی در جهان، واقعا عجیب به نظر می رسند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در این مطلب قصد داریم تا برخی از عجیب‌ترین خرافاتی که در جهان مرسوم است را باهم مرور کنیم. خرافاتی که شاید خود ما هم به آن‌ها باور داشته باشیم!

هیچ وقت حرف یکسانی را همزمان با کسی به زبان نیاورید
بر اساس گفته‌های افراد محلی در ایتالیا، اگر شما، یک کلمه مشابه را به صورت همزمان با دوستتان به زبان بیاورید، هرگز ازدواج نخواهید کرد! برای رفع این بد یمنی، باید به محض این اتفاق، با دست بینی خود را لمس کنید.

هرگز دو تا آینه را مقابل هم نگذارید
انعکاس‌های بی نهایت، شاید جذاب به نظر برسد، اما در مکزیک و خیلی جاهای دیگر، آینه‌های موازی، دروازه ورود شیطان را باز می‌کند.

اگر هر چیز تیزی را به عنوان هدیه، دریافت کردید، صدقه بدهید
از قرار معلوم، گرفتن هر چیزی که تیغ و تیغه داشته باشد، می‌تواند روابط حسنه و خوب را از هم بپاشد، پس اگر روزی روزگاری، مثلا یک ست چاقو یا قیچی کادو گرفتید، حتما صدقه بدهید.

سوت زدن در داخل خانه، شیطان را به درون دعوت می‌کند
لیتوانی، جایی است که سوت زدن در خانه و حین انجام کار، تقریبا در آن ممنوع است، چون باور مردم بر این است که این صدا، همان چیزی است که شیاطین را احضار می‌کند.

با پای چپ وارد اتاق نشوید
در اسپانیا، قدم گذاشتن به اتاق با پای چپ، بدشانسی می‌آورد. برای همین بهتر است که برای ورود و هم برای خروج، از پای راست استفاده کنید.

خارش دست‌ها، به معنی ثروت است
در ترکیه، خارش دست راست، به این معنا است که قرار است پولی به دست بیاورید، اما خارش دست چپ، یعنی پول از دست می دهید.

با قیچی بازی نکنید
ای کسانی که اهل درست کردن کاردستی هستید، مراقب باشید! بازی کردن با قیچی، بر اساس یک خرافه مصری، بدشانسی می‌آورد. به اضافه اینکه این بازی، اساسا خطرناک است.

خرابکاری پرنده‌ها، مایه خوش شانسی است
بر اساس یک خرافه روسی، خرابکاری پرنده بر روی شما، یا چیزی که متعلق به شماست، باعث به دست آوردن ثروت می‌شود. پس این نکته جذاب را برای دفعه بعدی که زیر یک درخت، در حال مطالعه هستید، حتما به یاد داشته باشید!

جغدها پیک خبرهای بد و نحس هستند
این یک خرافه مصری است که می‌گوید اگر جغدی را دیدید یا صدای آن را شنیدید، خبرهای بدی در راه است. دلیل اصلی اینکه همه توصیه می‌کنند شب در جنگل نمانید، همین نکته است. در همین رابطه یک خرافه ایتالیایی می‌گوید که اگر جغدی در خانه شما لانه کند، یکی از اعضای خانواده می‌میرد.

بافتنی کردن در بیرون از خانه، زمستان را طولانی‌تر می‌کند
اگر در سرزمین‌های یخی زندگی می‌کنید، بافتنی‌هایتان را در داخل خانه انجام بدهید. این یک خرافه محلی است که می‌گوید کارهای مربوط به دوخت و دوز و شبیه آن را داخل خانه خودتان نگه دارید وگرنه دمای هوا همینطور باقی می‌ماند.

موهایتان را در روز سه شنبه کوتاه نکنید
درباره برنامه‌های سه شنبه‌هایتان تجدید نظر کنید. مردمان هند، بر اساس یک افسانه می‌گویند که کوتاه کردن مو در روز سه شنبه، بدشانسی می‌آورد.

دادن گل زرد، معنای خوبی ندارد
هدیه دادنِ گل زرد در روسیه به این معناست که طرف مقابل را به خیانت متهم می‌کنید.

ریختن آب، پشت سر یک نفر، خوش یمن است
در صربستان، باور عموم بر این است که اگر پشت سر کسی، آب بریزید، خوش شانسی می‌آورد. اما فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشید، ریختن آب روی کسی، مسلما نشانه بی ادبی است.

زنان باردار باید به میل‌هایشان عمل کنند
یک خرافه کانادایی معتقد است، مادرانی که منتظر تولد نوزادشان هستند، و میل به ماهی می‌کنند، اما به این ویار بی توجهی می‌کنند و ماهی نمی‌خورند، در آخر بچه‌ای با سر ماهی به دنیا خواهند آورد.

عقب عقب، راه نروید
در پرتغال می‌گویند که عقب عقب راه رفتن، باعث بدشانسی می‌شود. باور رایج این است که اگر این کار را بکنید، در واقع دارید راه و مسیرتان را به شیطان نشان می‌دهید.

از زیر نردبان رد نشوید
تقریبا همه ما، این یک مورد را می‌شناسیم، اما شاید بعضی‌هایمان ندانیم که سابقه‌ی این خرافه به دوران قرون وسطی می‌رسد. در قدیم، نردبان ‌نماد چوبه‌های دار بود؛ جایی که افراد را حلق آویز می‌کردند.

از تماشای ماه کامل، بر حذر باشید
ماه کامل، معمولا با انواع به هم ریختگی، هرج و مرج و جزر و مد همراه است (چه به وجود گرگینه‌ها اعتقاد داشته باشید و چه نه). به گفته باستل، این یک خرافه بسیار رایج در بیمارستان‌ها هم هست.

وقتی از گورستان عبور می‌کنید، انگشت شست خود را پنهان کنید
اکثر افراد وقتی از قبرستان عبور می‌کنند، نفسشان را حبس می‌کنند، اما در ژاپن، باید برای محافظت از والدینتان، انگشت شستتان را مخفی کنید. واژه ژاپنی "انگشت شست"، تحت عنوان "انگشت والدین" ترجمه می‌شود، بنابراین، انگار مخفی کردن انگشت شست، به معنای دور کردن مرگ، از والدین است.

اگر می‌خواهید جوان بمانید، همیشه یک بلوط به همراه داشته باشید
لست سکند: زنان در بریتانیای قدیم، اغلب در جیب‌هایشان بلوط می‌گذاشتند تا از داشتن رنگ و رخ جوان و شاداب خود، مطمئن باشند. شاید هم این تنها یک کلک برای علائق ضد پیریِ خانم‌ها بوده است.

نگذارید کیف پولتان با زمین تماس پیدا کند
در برزیل، قرار دادن کیف پول یا کیف دستی، بر روی زمین، به معنی بی پول شدن است. پس حتی اگر تمام کمدها و کشوها پر است، بهتر است هر جور که شده، آن را بالا و دور از سطح زمین نگه دارید.

شما به کدامیک از خرافات گفته شده اعتقاد دارید؟ کدام خرافه‌ی دیگری را می‌شناسید که در فرهنگ بومی ما رواج دارد؟