کد خبر: ۲۶۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۰

مشکل مالی استقلال پیچیده‌تر از پرسپولیس است

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درگیر مشکلات حاد مالی شده اند و به علت همین بروز همین مشکلات، روزهای سخت و پر التهابی را تجربه می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ باشگاه استقلال نسبت به پرسپولیسی ها، مشکلات بیشتری از لحاظ مسائل مالی دارند و دلایل این امر نیز کاملا واضح و مشخص است.

طبق اعلام یک منبع آگاه، میزان مشارکت هواداران استقلال در طرح‌های هواداری که از سوی حامی مالی مشترک با پرسپولیس ارائه شده، بسیار کمتر از مشارکت هواداران پرسپولیس است و از این رو، به صورت خودکار، پرسپولیسی‌ها درآمد و سود بیشتری بابت همکاری با اسپانسر دریافت می‌کنند.

از سوی دیگر، آبی پوشان پایتخت با مشکل بزرگ تری نیز مواجه هستند. باشگاه استقلال به دلیل بدهی‌های انباشه از سال‌های قبل و همچنین جذب بازیکنان خارجی بیشتر و گرانقیمت‌تر نسبت به پرسپولیس طی یک سال گذشته، هزینه‌های بیشتری را متحمل شده اند. به معنای بهتر، از یک سو پول کمتری به خاطر مشارکت کمرنگ هواداران دریافت کردند و از طرف دیگر، بدهی‌های بیشتری داشتند تا سطح درآمد‌های شان پایین‌تر از سطح مخارج شان باشد.

مشکل وقتی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد که بدانیم باشگاه استقلال، پول فصل آینده را به پیش خور کرده. با این حال طبیعی است که حتی در تمدیدقرارداد بازیکنان نیز به مشکل برخورده اند؛ چه رسد به جذب بازیکنان جدید یا حتی استخدام مربیان خارجی!/خبر ورزشی