کد خبر: ۲۶۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۰

9 راه حل طبیعی برای محو سلولیت‌های پوستی

به نظر می رسد سلولیت یکی از آن مشکلاتی است که امروزه بسیاری از زنان را آزار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بر اساس تعداد دفعاتی که درمان های سلولیت در مجلات، وب سایت ها و وبلاگ های زنان ظاهر شده اند، من حدس می زنم که این یک مشکل است که هنوز حل نشده است. در این مقاله به بررسی درمان طبیعی سلولیت می پردازیم. بسیاری از منابع موافقند که ظاهر ناهموار سلولیت به علت مشکلات و عدم تعادل در بافت همبند و چربی در بدن فرد اتفاق می افتد، اما نظریه های زیادی در مورد این که چه چیزی باعث به وجود امدن این اختلال می شود، وجود دارد. به نظر می رسد که هورمون ها، رژیم غذایی، شیوه زندگی و ژنتیک نقش مهمی در ایجاد سلولیت ایفا می کنند اما نه به طور مطلق. در حالی که کسانی که دارای اضافه وزن هستند با احتمال بالاتری دچار سلولیت می شوند، بسیاری از زنان لاغر هم از آن شکایت دارند.

چگونگی از بین بردن سلولیت (به طور طبیعی)
 در اینجا چند روش خانگی برای رفع سلولیت که خودم امتحان کرده ام و یا منابع قابل اعتماد پیشنهاد داده اند، می خوانیم. این روش ها کمک می کنند تا تعادل بافت همبند چربی برقرار شود و بسیاری از علل احتمالی برطرف شود. به هر حال، این درمان ها مزایای دیگری هم دارند ،پس ارزش امتحان کردن را دارند.

برس خشک یک درمان طبیعی برای سلولیت
ممکن است شواهد علمی ای برای کارایی این راه حل وجود نداشته باشد اما حکایت های زیادی در مورد سودمندی این روش وجود دارد. در هر صورت، استفاده ازین روش حس بسیار خوبی دارد و باعث تحریک جریان خون و لنف در بدن می شود. در اینجا برخی از مشخصات این درمان را می بینیم:

چند بار در هفته این روش را انجام دهیم:
برس خشک پوست، به طور موثر، منافذ پوست را باز می کند. این چیزی است که شما می توانید و باید -هر روز و یا حتی دو بار در روز انجام دهید. پوست شما باید خشک باشد، بنابراین زمان ایده آل در حمام است قبل از اینکه آب را باز کنید. در نظر داشته باشید که نباید برس را خیس کنید.

دستور العمل: باید به سمت قلب برس بکشید. برس های طولانی بکشید، جهت حرکت برس به عقب و جلو نباشد بلکه باید به صورت حرکت دایره ای برس بکشید. از پاهای خود شروع کنید، سپس ساق و ران پا در هر دو سمت را برس بکشید و سپس دست ها را به سمت سینه برس بکشید. در قسمت شکم جهت حرکت برس بر خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت باشد. نباید محکم برس بکشید . پوست باید تحریک شود، اما نباید باعث قرمزی و آزار پوست بشود.

انواع قلم مو:
موی قلمو باید طبیعی باشد، نه مصنوعی، و ترجیحا از مواد گیاهی. موی قلمو باید تا حدودی سفت و سخت باشند نه خیلی خشک و سفت. در صورت لزوم، برسی تهیه کنید که دسته ی قابل اتصال جهت دسترسی به نقاط سخت داشته باشد.

مزایا: علاوه بر از بین بردن پوست خشک در ناحیه هایی مانند زانو، آرنج و مچ پا، این روش باعث سفت شدن پوست، تجدید ساختار سلولی و تقویت جریان خون می شود. این روش همچنین کمک می کند تا سیستم های لنفاوی سموم بدن را آزاد کنند و باعث کمک به هضم غذا و بهبود عملکرد کلیه می شود . همچنین با انجام این روش یک چهره روشن و شفاف را خواهید داشت. این یکی از ساده ترین، ارزان ترین و موثر ترین روش هایی است که می توانیم برای داشتن پوست سالم انجام دهیم. به نظر می رسد که یک برس نیمه برقی طبیعی با یک دسته بلند بهترین گزینه است و من در حمام به صورت روزانه از ان استفاده می کنم.

مصرف ژلاتین یک درمان طبیعی برای سلولیت
با توجه به تغذیه سنتی و اطلاعاتی که من به دست اورده ام مزایای سلامتی بی شماری برای ژلاتین وجود دارد به شرح زیر:

ژلاتین از رشد پوست، مو و ناخن حمایت می کند.

برای مفاصل خوب است و می تواند به بهبودی مفاصل کمک کند.

می تواند به سفت کردن پوست شل کمک کند( مانند حالتی که شما در پنج سال چهار بار زایمان می کنید.)

می تواند باعث بهبود هاضمه شود؛ از آنجایی که به طور طبیعی ژلاتین حلال در اب است و باعث حرکت سریع تر غذا در سیستم هاضمه می شود.

شایعاتی در مورد کمک به بهبود سلولیت در مورد ژلاتین وجود دارد.

منبع بزرگ دریافت کلاژن مورد نیاز روزانه (توجه داشته باشید: کلاژن بیش از حد بزرگ است در نتیجه توسط پوست جذب نمی شود، بنابراین کرم های پوستی کاملا بی فایده هستند … بنابراین کلاژن را به صورت خوراکی مصرف کنید و از روغن نارگیل به عنوان لوسیون استفاده کنید!

منبع پروتئین ( نه خیلی زیاد ) اما اسیدهای آمینه خاص ژلاتین می تواند به ایجاد عضله کمک کنند.

ژلاتین عمدتا از اسید آمینه گلیسین و پرولین تشکیل شده است که بسیاری از مردم به مقدار کافی از آنها مصرف نمی کنند چون در استخوان ها، بافت های فیبری و ارگان های حیوانات یافت می شود و این روزها نوع بشر این مواد را به مقدار زیادی مصرف نمی کند. این اسیدهای آمینه نه تنها برای سلامت پوست، مو و ناخن مناسب است، بلکه برای عملکرد مطلوب سیستم ایمنی و تنظیم وزن نیز مورد نیاز هستند.

یکی از نظریه ها این است که کاهش مواد غذایی حاوی ژلاتین در رژیم های غذایی ما سبب افزایش سلولیت شده است، زیرا ما بلوک های مورد نیاز برای بافت همبند سالم نداریم. در هر صورت، این راه حل دیگری است که برای مشکلات دیگر نیز مفید است و ارزش امتحان کردن دارد.

ماساژ مایوفاشیال
 یکی از نظریات این است که سلولیت در فاسیای سطحی، لایه ای از بافت همپوشانی زیر پوستی که حاوی سلول های چربی است، تشکیل می شود. فاسیای سطحی فیبری است و به دلیل عدم فعالیت، آسیب و تمرین نامناسب، چسبندگی (بافت اسکار) در فاسیا می تواند موجب ایجاد چهره خمیده یا حالت پوست پرتقالی پوست بشود. فاسیای سطحی نه تنها فیبری، ضخیم و زبر و انعطاف پذیرتر است، بلکه می تواند به سازه های زیرین نیز برسد که به طور معمول آن را می شکند.

بعضی از درمانگران قادر به انجام یک ماساژ به نام ماساژ مایوفاشیال یا ماساژ آزادسازی مایوفاشیال میباشند که این لایه بافت همبند را هموار می کند و همچنین ممکن است به برخی از انواع عضلات و مشکلات مفصلی که به عدم تعادل در فاسیا مربوط است کمک کند.

برای کسانی از ما که دسترسی به ماساژ منظم ندارند، به نظر می رسد که استفاده از یک غلتک فوم بافت عمیق به طور مرتب، می تواند تا حد زیادی کمک کند.

اسکراب قهوه یک درمان طبیعی برای سلولیت
اسکراب قهوه همچنین می تواند در کاهش سلولیت مفید باشد. ماساژ و لایه برداری پوست با تحریک جریان خون و لنف برای پوست سودمند است  و کافئین موجود در قهوه هم اثر سفت کنندگی دارد . پینترست پر از دستورهای ساخت اسکراب قهوه است که برای کاهش سلولیت و چربی پوست مفید هستند، و مانند دیگر روش ها، این روش نیز حداقل ارزش امتحان را دارد.از همه گذشته، قهوه بوی عالی می دهد و این اسکراب پوست را لایه برداری می کند:

مواد مورد نیاز:
1/4 فنجان قهوه
3 قاشق غذاخوری قند یا شکر قهوه ای
2-3 قاشق غذاخوری از روغن نارگیل ذوب شده

دستور العمل:
مواد تشکیل دهنده را ترکیب کنید تا یک ماده ای خمیری به دست اورید (توجه داشته باشید که اگر از روغن نارگیل تصفیه نشده استفاده کنید، سخت تر است). در یک شیشه ذخیره کنید.

روش استفاده:
ماساژ را به مدت چند دقیقه با فشار ثابت انجام دهید. به طور معمول شستشو دهید. 2-3 بار در هفته استفاده کنید. نتایج باید در عرض چند هفته قابل مشاهده باشد.

کتل بل یک درمان طبیعی برای سلولیت
کتل بل یکی از راه های مورد علاقه من برای تمرین است و آنها مخصوصا برای باسن / ران / پهلو و شکم مناسب هستند (به من اعتماد ندارید؟ یک تمرین کتل بلل انجام دهید و اجازه دهید من بدانم که ران هایتان روز بعد چه احساسی دارند.

افزایش جریان خون در  این مناطق می تواند کمک به از بین بردن سلولیت کند و کتل بل ها یکی از موثر ترین راه های ایجاد عضله و سوختن چربی هستند. (هر دو کمک می کند تا سلولیت ها به حداقل برسند.)

امگا3
تئوری دیگر این است که مصرف انواع چربی مضر باعث عدم تعادل اسید های چرب شده که بدن برای داشتن پوست و بافت صاف و سالم نیاز دارد. شواهدی وجود دارد که مصرف کافی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های محلول در چربی باعث کاهش سلولیت در طول زمان می شود. به هر حال، امگا 3 و ویتامین های محلول در چربی برای بسیاری از عملکرد های دیگر بدن نیز بسیار مهم هستند، بنابراین مصرف آنها ضرری ندارد. شخصا، روزانه برای سلامتی پوست روغن کبد ماهی تخمیر شده مصرف  می کنم.

حمام دیتوکس یک درمان طبیعی برای سلولیت
من حمام های دیتوکس را دوست دارم زیرا آنها آرامش بخش هستند، اما نظریه دیگری بیان می کند که ایجاد توکسین در بافت های پوست و بافت چربی باعث ایجاد سلولیت می شود. من نتوانستم شواهد علمی برای اثبات این ادعا در مورد سموم پیدا کنم، اما حمام های دیتوکس می توانند آرامش بخش باشند و برای سایر مشکلات پوستی نیز مفید باشند، بنابراین ارزش امتحان کردن دارند!

 مرطوب سازی به طور طبیعی
حمام های دیتوکس ممکن است به حذف سمومی که می تواند به مشکلات پوستی (و شاید سلولیت) منجر شود، کمک می کنند، این در صورتی است که استفاده مداوم از محصولات و کرم های زیبایی نه تنها کمکی نمی کنند بلکه در پس زمینه باعث اضافه کردن سموم به پوست می شوند! اگر تا به حال نتوانسته اید از گزینه های طبیعی برای مراقبت از پوست و مرطوب کنندگی استفاده کنید. روغن نارگیل ساده به عنوان یک مرطوب کننده همه منظوره بسیار مفید است.

 متعادل کردن هورمون ها یک درمان طبیعی برای سلولیت
مجله پزشکی دکتر سلام: به نظر می رسد بسیاری از منابع موافق هستند که هورمون ها نقش مهمی در تشکیل سلولیت دارند (یکی از دلایل که زنان به طور معمول دچار سلولیت می شوند و مردان نمی شوند) و تلاش برای برقراری تعادل هورمون ها می تواند به کاهش سلولیت کمک کند. حتی اگر از دست سلولیت خلاص نشوید باز هم متعادل کردن هورمون ها در بسیاری از موارد دیگر سودمند هست و ارزش انجام دارد!