کد خبر: ۲۶۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۴

واکنش سخنگوی قوه‌ قضاییه به ماجرای راننده اسنپ که مسافرش را به‌ خاطر حجابش پیاده کرده: آن برادر راننده‌ احساس مسئولیت کرد / اقدام او به قدری اثربخش بود که شرکت، عذرخواهی کرد / آن مسافر هم اعلام کرد به دستاوردهای جامعه پایبندم / مومنان نگرانند برخی به سبب گرما، حجاب را رعایت نکنند

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ما از امر به معروف و نهی از منکر همگانی استقبال می‌کنیم و از امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه ها حمایت می‌کنیم و از آمران به معروف و ناهیان از منکر، به موجب قانون وظیفه حمایتی داریم.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: ما از امر به معروف و نهی از منکر همگانی استقبال می‌کنیم و از امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه ها حمایت می‌کنیم و از آمران به معروف و ناهیان از منکر، به موجب قانون وظیفه حمایتی داریم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ غلامحسین اسماعیلی در چهارمین نشست خبری خود اظهار کرد: فصل گرما در پیش است و قدری مومنین احساس نگرانی می کند که نکند خدای نکرده تحت تاثیر شرایط جوی، برخی شهروندان، الزامات اسلامی، ایرانی و قانونی را مراعات نکنند. توصیه مجدد من به استمرار و تدوام دستاوردهای ماه مبارک رمضان در حوزه های مختلف به ویژه عفاف و حجاب است.

وی افزود: مخصوصا اینکه در این روزها یک نماد عینی از امر به معروف و نهی از منکر را توسط یکی از شهروندان که به شغل رانندگی اشتغال داشت شاهد بودیم. برادر عزیز راننده ای که در برابر یک عمل ناهنجار احساس مسئولیت کرد و دیدیم که این اقدام او چقدر اثربخش بود به گونه ای که هم شرکت مسئول و هم خود فرد متخلف عذرخواهی و اعلام کرد خودم را موظف به رعایت ضوابط جامعه می دانم.

اسماعیلی ادامه داد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را رسانه‌ها باید بازنشر کنند زیرا بسیار قانون خوبی است. در ماده چهار این قانون امر به معروف و نهی از منکر را قلبی، زبانی و نوشتاری و عملی دانسته و گفته است امر به معروف زبانی و نوشتاری وظیفه همگان است اما امر به معروف عملی وظیفه دولت و حاکمیت است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ماده سه این قانون امر به معروف را ناظر به رفتاری می‌داند که علنی است و تجسس را جایز نداسته است. همچنین ماده هشت این قانون می گوید مردم از دعوت به حق و نصیحت، ارشاد و تذکر در مورد عملکرد دولت برخوردار هستند. یعنی امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به حوزه عفاف و حجاب ندارد و فقط یک نماد آن حوزه عفاف و حجاب است و هر کارمندی و مراجعه کننده به دستگاه عمومی و دولتی و حاکمیتی مراجعه کند و شاهد منکر بود، حق دارد به صورت زبانی و نوشتاری امر به معروف و نهی از منکر کند. ما از امر به معروف و نهی از منکر همگانی استقبال می‌کنیم و از امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه ها حمایت می‌کنیم و از آمران به معروف و ناهیان از منکر، به موجب قانون وظیفه حمایتی داریم./تسنیم